הרשת החברתית "טיקטוק" יוצאת נגד בריונות הרשת. הבוקר (חמישי) פורסם כי הרשת החברתית המצליחה סיכמה על שיתוף פעולה עם המשרד לחיזוק וקידום קהילתי. שיתוף הפעולה יביא לקמפיין משותף של "טיקטוק" והמשרד נגד בריונות ברשת.

בפגישה שנערכה בין אנשי הרשת החברתית והשרה לחיזוק וקידום קהילתי אורלי לוי אבקסיס, סוכם כי שני הגופים יצאו בקמפיינים משותפים, שיעסקו בהעלאת המודעות הציבורית ליכולתם של ההורים להיות מעורבים בחשבונות ילדיהם.  קמפיין נוסף יעסוק במאבק בתופעת השיימינג ברשת שאמור לראות אור בחודש פברואר, אשר סומן כחודש המודעות לגלישה בטוחה ברשת.

נציגת טיקטוק בדיון בכנסת. צילום: דוברות הכנסת

החל מפברואר 2018 נרשמו למעלה מ-20 אלף אירועי פגיעה בקטינים ברשת, על פי נתונים שפרסם המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת. בעקבות הפגישה ופרסומים נתוני המטה, אמרה השרה אבקסיס: "כאמא שילדיה, כמו כל הילדים, משתמשים במרחב המקוון מדיי יום אני מודעת לחששות של ההורים. עלינו להבטיח סביבה בטוחה לילדנו. אני מודה להנהלת טיקטוק על ההירתמות לנושא החשוב הזה, ומאמינה שכוחם הווירטואלי יהיה שחקן חיזוק משמעותי בהגנה על ילדינו ברשת".

דירקטורית קשרי הממשל בחברת טיקטוק ישראל, אליזבת קנטר הוסיפה לדברי השרה ומסרי כי "ביטחון הצעירים ברשת הוא ללא ספק נושא העומד בראש סדר העדיפויות של כולנו. העדיפות העליונה של טיקטוק היא בטיחות המשתמשים שלנו".

אורלי לוי אבקסיס (צילום: מירי שמעונוביץ')
אורלי לוי אבקסיס (צילום: מירי שמעונוביץ')

כזכור, מוקדם יותר החודש פרסמה טיקטוק כלים חדשים באפליקציה, אשר אמורים להקל על ההורים לפקח ולהגביל את פעילות ילדיהם ברשת החברתית. בזכות הכלים שהוספו, יוכלו ההורים לקבוע אילו תכנים יוכל הילד לחפש באפליקציה, מי יורשה להגיב לתכנים שהילדים מעלים והאם החשבון של ילדם יוגדר כפרטי או ציבורי.