בזמן שאילנה דיין חושבת שהסכסוך הכי קשוח שלה הוא עם לשכת ראש הממשלה, ליאורה איתרה לה נמסיס עצבני לא פחות: מעצב השיער האלמותי פיליפ וזאנה. יממה לאחר שדיין סיימה להקריא (במשך שש דקות!) את תגובת ראש הממשלה לתחקיר שערכה עליו, התקשר וזאנה לליאורה, ופצח במונולוג.

פיליפ וזאנה (צילום: צילום מסך יוטיוב)
פיליפ וזאנה (צילום: צילום מסך יוטיוב)

להלן: "התוכנית של אילנה דיין שודרה, ולמחרת במספרה הייתה סערה ואני ישר מתחיל לדבר. אז אמרתי ‘איזה... האילנה דיין הזאת', היא הייתה קליינטית שלי, הרי. ומהתחקיר עלה ששרה נתניהו היא פרימדונה ומפטרת אנשים. בקיצור, לפני כמה זמן היו לאילנה צילומים, אחרי שהייתה חמש שנים קליינטית שלי, שוקי זיקרי הוריש לי אותה. את יודעת איך זה בצילומים, אתה בא במיוחד, עושה את זה ואת זה, חשבתי שהיא קצת פרימדונה קיבוצניקית כזאתי, היא לא עושה לך את זה בשוויץ. אז פעם אחת היה צילומים והמפיקה של התוכנית שלה התקשרה אלי. הייתי בדיוק באמצע צילומים לפרסומת שעשיתי, במספרה צילמו. אומרים לי בטלפון ‘אילנה ביקשה שתבוא', אמרתי לה שאני לא יכול, אז היא עונה ‘חמוד, זאת אילנה דיין'. אני לא אוהב שמדברים אלי ככה. הספר שהיה אמור להיות לה באולפן הבריז, היא בלי פן. אבל אמרתי לה שאני לא יכול לבוא".



מה קורה לה כשהיא בלי פן?
"שלא נדע מצרות. השיער לא משהו. אז מה היה העונש? היא לא באה אלי יותר".

אילנה דיין (צילום:יוסי זמיר, פלאש 90)
אילנה דיין (צילום:יוסי זמיר, פלאש 90)


כמה זמן היא לא באה אליך?
"שנה וחצי בערך. אני רואה את התוכנית ואומר: ‘את לא פרימדונה?', בן אדם לא יושב רגל על רגל ואומר לא בא לי, בן אדם עובד. העוזרת שלה אמרה, ‘זו אילנה דיין', אמרתי לה: ‘יופי, אני פיליפ וזאנה, ביי'. היא פרימדונה בעצמה, כל העולם היה בעד אילנה דיין. אני יכול להבין אותה, היא רוצה להישאר המלכה הבלתי מעורערת של הדוקומנטציה. יש לי המון קליינטיות מהטלוויזיה. הרבה מאוד מסתפרות אצלי, מיקי חיימוביץ׳, טלי מורנו, מירי נבו, תמר איש שלום. כולן נאמנות ונחמדות. ופה הייתה פגיעה, ואני לא סתם אומר את זה. ובסוף, אני האזרח הפשוט, הספר הפשוט, שהיה נאמן אליה כחמש שנים, על פעם אחת שלא יכולתי לעבוד ולבוא אליה, אז היא פיטרה אותי? אפילו בלי להגיד שלום? וככה הלכו להן חמש שנים לפח. אפשר לחשוב, מלכת אנגליה".


מי עכשיו מסרק אותה?
"מאיפה אני יודע? היא פשוט נעלמה אחרי שהייתה קליינטית קבועה".


כשהיא הייתה קליינטית שלך היא הייתה בסדר?
"בוודאי, היה בינינו קשר טוב וחברי. היא תמיד הייתה מראה לי את התמונות של הילדים שלה. ממש קרובים, אז מה קרה? את גם פרימדונה. למה להגיד על ההיא פרימדונה? ומה את? חמש שנים, זרקת אותן לפח. תראי, זה סיפור אישי שלי. אני רואה טלוויזיה, חדשות, ופתאום אני רואה את הדבר הזה. הגמל לא רואה את הדבשת שלו. נכון, שרה נתניהו היא פרימדונה ציבורית, ויורדים עליה כל היום שהיא עושה מה שהיא רוצה, וזאתי, המותג אילנה דיין, דורשת את היחס שמגיע לה. גועל נפש של התנהגות".


אולי תעשו סולחה?
"מה יש פה לעשות סולחה? על מה? על זה שהבן אדם לא יכול לסרק אותך?".


אבל אולי זו החלטה של ההפקה ולא היא החליטה? אולי היא לא מתערבת בשיקולים האלה?
"מה? איך היא הגיעה אלי, אילנה? דרך ההפקה? אילנה התקשרה אלי לטלפון ששוקי נתן לה בגלל שהוא עזב את הארץ. ככה התחיל הרומן, ומיקי חיימוביץ חיזקה אותה ואמרה לה, ‘בטח שתלכי אליו, הוא מדהים'. לזרוק בן אדם ככה זה דוחה. כל בן אדם, וגם אילנה דיין, שנהיה מפורסם, נהיה פרימדונה".


יש לך תמונה עם אילנה?
"לא, באיזה עניין הייתי צריך להצטלם איתה? אין לי. עכשיו ברשותך רציתי גם לדבר על שרה נתניהו".


יש לך 6 דקות ו-47 שניות. מתחילים.
״אני אישית מאוד אוהב את ביבי נתניהו ושרה נתניהו, סליחה! אני אוהב אותם ומקנא בהם. למה מקנא? כי וואללה, כל אחד נהיה ראש הממשלה ואשת ראש הממשלה? ככה כל המדינה. כולנו מדינה של אנשים קנאים. את יודעת את זה. אנחנו קנאים ממדרגה ראשונה. אנחנו לא יכולים לראות שמישהו אחר יש לו״.

שרה נתניהו (צילום: אמיר לוי, פלאש 90)
שרה נתניהו (צילום: אמיר לוי, פלאש 90)


אתה אוהב את הלוק של אשת ראש הממשלה?
״עם כל הכבוד לסנדרה רינגלר, שאני מאוד מעריך אותה מקצועית, לא ציפיתי שהיא תהפוך אותה גם לסנדרה רינגלר. אפשר היה לתפור לה לוק של אשת ראש ממשלה לפי ההתנהגות שלה, האישיות שלה, ולא להפוך אותה לכפילה של מישהי אחרת. את יכולה להסביר לי מה זה הדבר הזה? הרי סידרו לה את סנדרה רינגלר שתעשה לה סטיילינג, וספר שיעשה לה תוספות על השתיים וחצי שערות שיש לה, ורואים תמיד את התוספות".


זה ז'אן כהן.
"מאיפה אני יודע מי עושה לה את השיער? תמיד רואים שיש לה תוספות. למה? כי אף פעם הצבע של התוספת לא תואם את הצבע של השיער שלה. בעיה כמו אצל בעלה, עושים לו צבע סגול כשבכלל הבן אדם צריך להיות עם שיער לבן, ניחא. המצחיק הוא שלא הבנתי למה סנדרה רינגלר הפכה את גברת שרה נתניהו לסנדרה רינגלר נוספת".

הן דומות לדעתך?
"הן פתאום נהיו דומות. כל מה שסנדרה לובשת, היא נותנת לה גם ללבוש. זה נראה שפשוט סנדרה היא המודל שלה ובלי לשים לב שרה נהפכה לסנדרה. את לא רואה שהיא מתלבשת כמו סנדרה?".

דומות? סנדרה רינגלר ושרה נתניהו (צילום: ז'אן כהן)
דומות? סנדרה רינגלר ושרה נתניהו (צילום: ז'אן כהן)

> אילנה דיין מסרה בתגובה שהיא מלאת הערכה לפיליפ וזאנה, ותמשיך להיות כזו.


> סנדרה רינגלר, סנדרה הכפולה?
"אני בטוחה שפיליפ היה מעניק לה לוק נהדר ואם ז'אן לא יהיה פנוי הוא מוזמן".


> ז'אן כהן, אין דין ואין דיין?
"אני לא מתעסק ברכילות. לפיליפ וזאנה מתאים להחליף אותך. איזה כוחות צריך לעבודה שלך. מה הוא היה רוצה. מה הבעיה בסנדרה רינגלר? ומה הבעיה בשרה נתניהו? שתיהן נראות מדהים כל אחת לגילה. מה הוא רוצה, שהן ייראו כמו אחותו בריג'יט?".