הם אחד הזוגות היפים והבולטים שנראו על המסך, והם סיכנו את הזוגיות ואת הפרטיות שלהם כשחשפו את חייהם האישיים בווידויים מסעירים וכואבים מול כל עם ישראל. הוא כדורגלן מפורסם וותיק בתעשייה, והיא, האישה שלצדו. מחר יתמודדו ג’ובאני רוסו ומאיה פישל בגמר על תואר הזוכים בעונה השנייה של ריאליטי הזוגות “זוג מנצח VIP” בערוץ 10. “אני רוצה לזכות", אומר רוסו כעת. "כל מי שמכיר אותי יודע שאני לא טיפוס שמוותר בקלות. אני רוצה את הזכייה הזאת. ואם אזכה, אני מבטיח שאעשה מסיבה ענקית פתוחה לכל מי שמעוניין להגיע".

"אני לגמרי הפתעתי את עצמי בכל התהליך שעברתי פה", אומרת פישל. "נכנסתי לתוכנית בלי להבין בכלל מה קורה סביבי וגיליתי מאיה שהיא מאוד תחרותית. מצאתי את עצמי נכנסת למשחק הזה, נזרקת לגוב האריות, והגעתי לגמר ועשיתי הכל ומגיע לי לזכות ולהצליח. אנחנו מאוד־מאוד רוצים לזכות".

אתם רוצים לזכות ממקום תחרותי או משום שאתם זקוקים לכסף?


"ג'ובאני איש של אגו, אבל אני לא מתביישת לספר שאבא שלי נפטר, ואם אני רוצה לזכות בכסף, זה כדי שאוכל לעזור לאמא שלי שחיה לבדה ולא נותר לה שקל. אני ואחיותיי עוזרות לה כלכלית, והזכייה הזאת יכולה מאוד לעזור לה. ובלי קשר לכסף, אני חושבת שאחרי שנים שנתתי ורק נתתי לזוגיות הזאת, אני רוצה גם פעם אחת לקבל ממנה בחזרה, מה, לא מגיע לי?"

מאיה פישל וג'ובאני רוסו (צילום: בועז אוחנה)
מאיה פישל וג'ובאני רוסו (צילום: בועז אוחנה)

שנים שרק ג'ובאני עמד בקדמת הבמה, ופתאום הזרקור מופנה גם אלייך. איך ההרגשה?

“נורא נעים לקבל את כל האהבה הזו. פעם ראשונה שאני חווה את מה שהוא מרגיש כבר שנים. פתאום יש לי פניות לקמפיינים והזמנות לאירועים. זה הצחיק אותי נורא בפעם הראשונה שניגשה אליי ואל ג’ובאני בחורה ורצתה לעשות איתי סלפי. אני זוכרת שמיד הסתכלתי על ג’ובאני וחיכיתי שהוא יצטלם איתה, אבל היא אמרה לי: ‘לא, אני רוצה תמונה איתך’. זה היה לי נורא מוזר”.

רוסו: “זה עושה כיף לראות אותה ככה. אני נהנה לראות איך היא נהנית, עם כל השיגעון הזה מסביבנו. אחרי כל כך הרבה שנים שאני בעולם הזה, לי זה כבר הספיק. אני לא רוצה לחזור לבר מצוות ולא רוצה לעשות סרטוני ימי הולדת. אני אתקשר בטלפון לאחל מזל טוב לכל מי שחפץ. אני מוכן לעשות הכל, אבל מתחנן שלא תבקשו ממני סרטונים”.

פישל: “ג’ובאני הוא איש עם לב ענק, בחיים לא אמר לא לאף אחד”.

למה הסתרת אותה כל הזמן הזה?

"ממש לא הסתרתי אותה, אני הולך איתה לכל מקום, רק לשירותים אני הולך לבד".

מאיה: “אני יודעת לשמור על הגחלת, יודעת מתי להיראות ומתי לא, מתי לדבר ומתי לשתוק. זאת מתנת אל שקיבלתי. תמיד נתתי לו את הפרונט, והייתי שם עבורו ובשבילו”.

(צילום: בועז אוחנה)
(צילום: בועז אוחנה)

לא חששתם להיכנס לתוכנית ולחשוף פרטים אישיים מהזוגיות שלכם?

פישל: "הסביבה שלנו חששה מאוד כי היא מכירה אותנו ויודעת כמה אנחנו פתוחים וכנים, ופחדו שזה ייראה מוגזם מדי על המסך. אבל במבחן המציאות התוכנית הזאת עשתה לנו רק טוב לזוגיות".

רוסו: “אני ממש לא רציתי להיכנס לתוכנית כי פחדתי שזה לא ייעשה טוב לזוגיות שלנו. מצד שני כולם יודעים מי אני ורציתי שגם כולם ידעו מי זאת מאיה, כמה היא טובה וכמה היא שווה ומוכשרת. אני ניצחתי כי כולם יודעים עכשיו מי זאת מאיה. אני מביט בה על המסך ואני בהלם ומתמלא בגאווה. היא יכולה בקלות להיות שחקנית קולנוע, היא עוברת מסך מעולה”.

ילד שכולו טוב

כאמור, במהלך העונה חשפו בני הזוג לא מעט פרטים עסיסיים על חייהם האישיים, החל מבגידות שלו ועד ללידת ילדה מחוץ לנישואים. “אנחנו לא באנו לשחק מול המצלמות כמו זוגות אחרים”, אומר רוסו. “פתחנו הכל כי היינו הכי אמיתיים, חשפנו רגש, צחוקים, כעס, כאב. מי שאוהב אותנו אוהב, מי שלא אז לא. זה אני, זאת מאיה, וככה בדיוק נראית הזוגיות שלנו גם בבית”.

פישל: “רציתי שכולם יכירו את הצד הרגיש של ג’ובאני. לא רק שהוא יפה תואר ומצחיק, אלא שהוא גם יודע לרגש, לאהוב ולהיות פגיע”.

בפרק האחרון דיברת לראשונה על הילדה שלך מחוץ לנישואים.

רוסו: “האמת שאני בהלם מעצמי, איך שזה יצא”.

מאיה, איך סולחים על בגידה כזו?

“זה לא שחור־לבן, זה קרה בתקופה שבה נפרדנו. ג’ובאני עבר לגור איתי ועם רועי, הבן שלנו, היחסים שלנו התערערו והוא עזב הכל וחזר לקרואטיה. בתקופה הזו שהיינו בנתק, הוא הכיר אותה, היה רומן והיא נכנסה להריון. הוא לא רצה בזה, זה לא היה מתוכנן, זה פשוט קרה. ברור לי שכאישה אני אגוז מאוד קשה לפיצוח, אין בי טיפת אגו ואין בי שום יצר נקמה. לא חשבתי לעולם להחזיר לו. ג'ובאני הוא סופרסטאר, זר, חתיך, הורס, וכל אישה ריירה עליו. לכן לפעמים היה לו קשה כגבר לסרב. הוא בא אליי, הרים אותי ואמר לי שהוא אוהב אותי ובוחר בי. בזכות התוכנית היום אני מקבלת שלל הודעות מנשים שנמצאות באותו מצב כמו שלי ורוצות שאני אפתח קבוצת תמיכה".

רוסו: "זהו, כל זה כבר שייך להיסטוריה. זה נגמר, היום אני ילד טוב".

(צילום: בועז אוחנה)
(צילום: בועז אוחנה)

יכול להיות שאת נענשת על שלקחת את גו’באני מאשתו הראשונה?

“לא לקחתי את ג’ובאני מאף אישה, אי אפשר לקחת אותו מאף אחת. הנישואים שלו כבר היו גמורים. הכתבה שעשו עליי בעיתון 'לאישה' עשתה לי עוול נוראי ואין בה אמת. לקחו משפט שאמרתי ועשו ממנו פרומו".

מי הזוגות שהתחברתם אליהם בתוכנית?

פישל: “מאוד התחברנו לאילנית ואבי לוי. הם אותנטיים ומקסימים”.

רוסו: “אני גם מאוד התחברתי לדודו שפיגל וגיא ביטון, שאני בקשר איתו עד היום, ולערן ברנע. כל הבית כעס עליי בהתחלה שאני בקשר טוב עם ערן. אבל יש לי אינטואיציות מעולות, ומהרגע הראשון ראיתי שערן הוא אדם שכולו לב ענק. מההתחלה ראיתי שאין בינו לבין אביבה אהבה. ערן אהב אותה, אבל היא לא אהבה אותו. היה לי עצוב לראות אותו עומד בצד. כולם אוכלים ביחד כל ערב, והוא בצד לבד. כשבן אדם למטה הוא צריך עזרה. רק אז בוחנים חברים

אמיתיים, ואני הייתי איתו".

פישל: “כשערן בכה לפני שהוא עזב את התוכנית, הוא בכה באמת, זה היה מאוד כואב ומרגש. אביבה תבורי בתחילת המשחק נגעה בי והתחברתי אליה, אבל לקח לי ארבע דקות להבין שהכל חארטה, ושום דבר מזה לא אמיתי. אני הייתי שם בשבילה, אבל כאב לה מדי שערן אהב אותי ונתן אותי כדוגמה לאיך אישה צריכה להיות”.

דנית גרינברג ואליאב אוזן (צילום: יח"צ)
דנית גרינברג ואליאב אוזן (צילום: יח"צ)


ומה עם אליאב אוזן שגם הגיע לגמר? לקראת סוף התוכנית הוא פגע בכם.

פישל: “מאוד אהבנו את אליאב בהתחלה, עד שהוא דקר אותנו בסכין. לנו הייתה מילה ועמדנו מאחוריה. אין מה לעשות, יש כאלה שבאו לשחק את המשחק בבית. אנחנו שיחקנו פרופר עם הלב”.

זה נשמע לך הגיוני שעקפת את ג’ובאני בכמות העוקבים באינסטגרם?

"אחרי 'גולסטאר', ג'ובאני פתח בפעם הראשונה אינסטגרם, וביום אחד היו לו 10,000 עוקבות. לימים קיבלתי קריזה בעקבות הודעה שהוא קיבל ממישהי באינסטגרם, ואמרתי לו שהוא צריך לבחור, או אני או אינסטגרם. זה מפתיע כי ג'ובאני עושה מה שבא לו, אבל הוא הקשיב לי וסגר מיד את החשבון. כשנכנסנו לתוכנית, ההפקה שכנעה אותנו לפתוח לג'ובאני שוב אינסטגרם, ופתחנו. לי כבר היה פור עליו בנקודת הפתיחה כי אני כבר עם חשבון פתוח כמה שנים עם 3,500 עוקבים מלפני התוכנית, אז יצא שעקפתי אותו".

מתנה גדולה

פישל (43), דוגמנית בדימוס, יבואנית אופנה ובעלת בוטיק, וג'ובאני (44), כדורגלן לשעבר, נפגשו לפני 17 שנה על המדרגות הנעות בקניון עזריאלי. ג'ובאני היה נשוי אז ואב לילד שמתגורר בקרואטיה. המפגש האקראי הוליד סיפור אהבה גדול וילד משותף, רועי בן ה־12. אחרי 17 שנות זוגיות, בעודו משתתף כמאמן בדוקו־ריאליטי "גולסטאר", שלף רוסו טבעת מול עדשות המצלמה וביקש מפישל להיות לו לאישה. במרץ האחרון הם עמדו תחת החופה ושינו את הסטטוס לנשואים. אך שלושה שבועות לפני החתונה אביה של מאיה נפטר. "עברתי תקופה מאוד קשה”, היא נזכרת. “אבא שלי היה אחת הדמויות העיקריות בחיי ולא ידעתי מה לעשות: אם לבטל את החתונה או לא. סוף־סוף אני מתחתנת עם אהבת חיי, הכל כבר היה מוכן, והרב אמר שלא מבטלים. מיד אחרי החתונה נכנסתי ל'זוג המנצח VIP' ולא היה לי זמן בכלל להתאבל עליו. התוכנית עזרה לי להתמודד עם האבל וגיליתי מחדש את מאיה וגיליתי שג’ובאני מעריך ואוהב אותי, ולא יצא לי עד עכשיו להתאבל על אבא”.

(צילום: יח"צ)
(צילום: יח"צ)

איך רועי מתמודד עם הפרסום של שני הוריו?

רוסו: "הוא חזר השבוע מבית הספר בוכה ואמר לי: 'אבא, אני לא רוצה שתהיה יותר ג'ובאני רוסו. אני רוצה שתהיה אבא שלי'. הוא ילד מדהים עם חינוך מדהים, ואני פה רק בשבילו".

אגב, למה אתם קוראים זה לזה "אבא" ו"אמא"?

"נסענו לטיול בתאילנד עם רועי שכל הזמן אמר 'אמא, אמא, אמא', אז ג'ובאני התחיל לקרוא לי בצחוק 'אמא', ואני עניתי לו 'מה, אבא'לה', ומאז זה נתקע. אבל אוי ואבוי לו אם הוא יקרא לי אמא במיטה".

רוסו: "לא שמת לב שאני כבר לא קורא לך אמא יותר? זה מאז שאמא שלי נפטרה לפני שבועיים".

אני משתתפת בצערך. החברים לתוכנית הגיעו לנחם אותך?

"כולם הרימו טלפון והתעניינו בשלומי, למעט אליאב אוזן. למה? בגלל הגמר? בגלל הכסף? אני לא יודע מה להגיד לך".

באיזו קבוצת כדורגל הכי נהנית?

"קשה לענות על זה, כל קבוצה הביאה משהו אחר. הכי הרבה כמובן אהבתי את מכבי חיפה. כואב לי מה שקורה עכשיו לקבוצה, אתם לא יודעים איזה מועדון טוב זה היה. פעם שחקנים היו משלמים בשביל להיות בקבוצה הזאת, ויש שם הכל. יש את יענק'לה שחר שאני אגיד לו אמן על כל מה שיבקש ממני. בהפועל באר שבע קיבלתי המון אהבה שלא קיבלתי בחיים שלי בשום קבוצה. אומרים שלבית"ר ירושלים יש אוהדים משוגעים, אבל הם המשוגעים הכי טובים שהכרתי, שאוהבים את המועדון שלהם. זה החיים והתשוקה שלהם. עם הפועל חיפה הבאתי אליפות היסטורית עם רובי שפירא. עם מכבי תל אביב שיחקתי עם נמני וברקוביץ', ולאוהדים שלהם יש את השירים הכי יפים על הקבוצה ועל השחקנים".

הצעת הנישואים (צילום: ערן כהן)
הצעת הנישואים (צילום: ערן כהן)

אתה מבלה הרבה על קו ישראל־קרואטיה. איפה אתה אוהב יותר להיות?

“קרואטיה זה בהחלט גן עדן, אבל אני גאה להיות ישראלי. כולם שואלים אותי למה דווקא ישראל, אז קודם כל בגלל מאיה. דבר שני, אתם לא יודעים מה יש לכם פה בארץ הקסומה הזו. מכלום עשיתם משהו, יש לנו מדינה יפה, יש את הריח של השישי־שבת שאין בשום מקום בעולם. ולמרות מה שאומרים על ביבי נתניהו ועל הביטחון של המדינה, אם מישהו היה אומר לי לפני עשר שנים שישראל תהיה אחד המקומות הכי בטוחים בעולם, הייתי חושב שהוא לוקח סמים או שיכור. אבל זה אכן המקום הכי בטוח בעולם, וישראל היום חזקה מתמיד והכל בזכות ביבי. נכון שכראש ממשלה הוא עשה גם המון טעויות, אבל הוא גם עשה המון טוב למדינה שלנו, וחבל שלאנשים יש נטייה לראות רק את השלילי”.

אם ולא תזכו בגמר מחר, החשיפה הגדולה הייתה שווה את זה?

פישל: “מבחינתי כבר ניצחנו. אני לא מצטערת לרגע. עברתי תהליך גדול עם עצמי, נכנסתי מאיה אחת ויצאתי מהתוכנית מאיה אחרת. קיבלתי מתנה גדולה. אני וג'ובאני קיבלנו ירח דבש וזמן איכות שלעולם לא היה לנו של 24/7 יחד. הוא לראשונה בחייו למד לדבר איתי. זה אומנם יצא מול כולם, אבל זה יצא סוף־סוף”.

רוסו: “אני נהניתי, למרות שחשבתי שריאליטי זה טראש ובולשיט. אבל גיליתי שרק אהבה מנצחת ולנו יש אהבה ענקית".