אבות אכלו בוסר ושיני בנות תקהינה? לשופטת רונית פוזננסקי–כץ, כוכבת פרשת המסרונים מהשבוע האחרון, יש אבא בשם הנרי (צבי) פוזננסקי. הבחור אוחז בלוק משיחי, אבל דעותיו הפוליטיות דווקא בשמאל. הנה כמה דוגמאות שליאורה ליקטה מעמוד הפייסבוק שלו:

״סוף־סוף התפניתי לכתוב על נאום השתיקה של בנימין נתניהו. עקבתי בעניין רב אחרי הנאום, ובייחוד אחרי הקטע שבו ביבי שתק וארשת פניו הייתה ממש מפחידה. חשבתי לעצמי שברגע זה מנהיגי איראן החליטו לזנוח את תוכנית הגרעין שלהם, הפלשתינאים ויתרו על הקמת מדינה, חיזבאללה החליט לגדל פרחים בגינה והחמאס הניח את נשקו. וכל זאת עקב הפנים המפחידות של ביבי והשתיקה הרועמת. גונבה שמועה לאוזני שאפילו שרה נבהלה לרגע. ואז חשבתי לעצמי, חבל שביבי לא שותק יותר, זה בהחלט עדיף על ביבי מדבר. אמא'לה. ועוד משהו, בטוח שביבי יכול להחליף את אל פצ'ינו בנאום המפורסם בסרט 'ניחוח אישה'״.

הנרי פוזננסקי (צילום מסך)
הנרי פוזננסקי (צילום מסך)


ועוד דוגמית: ״נקודת האור היחידה במינוי ליברמן היא שכמו כל מינוי של ביבי, זה סופו הפוליטי של ליברמן, נחמת עניים!!!״. גם יובל שטייניץ זוכה לעצה מעניינת: ״אני מציע לשטייניץ להתחיל לחפש מקום עבודה חדש, הוא העז לשכוח להזכיר את הוד מעלתו. הוא בדרכו להצטרף לרשימה ארוכה של ליכודניקים אשר חנם סר בעיני הוד מעלתו, מה עוד שבעברו היה איש שלום עכשיו. הלך עליך, יובל!״.

ועל ההסכם עם טורקיה עם קריצה נוספת לשטייניץ: ״מחשבה. איך זה שמדינת ישראל עומדת לשלם למשפחות המחבלים של המרמרה, הלא זה אחד הפשעים החמורים של אבו מאזן. יכול להיות שכספי הגז העתידיים מכשירים את המהלך? או אולי הם לא היו כלל מחבלים?״. ואיך לא, קצת ביבי ואיראן: "אני תוהה על התבונה המדינית של ראש ממשלתנו, הדורש סנקציות על איראן בשל הפרה של החלטת מועצת הביטחון. אני מכיר עוד מדינה במזרח התיכון אשר מתעלמת ומפרה החלטות של מועצת הביטחון. גם עליה יש להטיל סנקציות?".

השופטת רונית פונזננסקי כץ (צילום: אבשלום ששוני)
השופטת רונית פונזננסקי כץ (צילום: אבשלום ששוני)

ואי אפשר בלי תרבות: ״לדעתי יש להוסיף סעיף בחוק הלאום המחייב את מנהיגי המדינה לנאום אך ורק בעברית בכל אירוע רשמי. שמעתי היום את מירי רגב מלינה על צה"ל ואני מסכים איתה, היא הגיעה שם לדרגת תת־ אלוף!!!!!!!״. ויש מחמאות גם לאיילת שקד: "כשהאו"ם השווה את הציונות לגזענות, קמה צעקה גדולה בישראל. כששרת המשפטים קובעת שאכן הציונות משמעותה עליונות זכויות היהודים בארץ ישראל על פני הזכויות של כל מיעוט אחר, מה זה אם לא גזענות".

גם האמא פנינה פוזננסקי מחרה מחזיקה אחריו: "מצחיק שראש הממשלה שאינו ממלא אחר החלטות בית המשפט בנושא פינוי התנחלויות מטיף מוסר לרופאים שאינם ממלאים אחר החלטות בית המשפט".

כאמור, זה רק המיטב. יש עוד הרבה.

במהלך התחקיר על המשפחה הצטערה ליאורה לגלות שפנינה וצבי איבדו בחודש ינואר האחרון את בנם יוסי, אחיה של רונית, ששינה את שם משפחתו לסגול. הוא נפטר ממחלת הסרטן והותיר אחריו אלמנה, עירית, ותאומות. השופטת פוזננסקי נשואה לשרגא כץ, בן 50, יזם שנחשב בקרב חברי ילדות שלו לגאון. הוא במקור מקריית ביאליק. הוריה של השופטת מתגוררים באתונה.

עירית סגול, אלמנתו של האח יוסי ז"ל, בתגובה בשם המשפחה: "אני מתנצלת אבל לא מתאים. גם לא לגבי ההורים. דיברתי איתם כרגע. רק סיימנו את ה–30 השבוע. עדיין עמוק באבל, מקווה שאת מבינה".

תודה, עירית. הבנתי שההורים גרים ביוון. אני כותבת על הסטטוסים שהאבא פרסם בפייסבוק.

"ליאורה, בבקשה סליחתך, כולנו עדיין באבל. שיהיה בהצלחה".