לרגל שנת ה–70 למדינה, ליאורה מתרפקת בנוסטלגיה על רגעי קסם שלא נס לחם מתוך ההיסטוריה של מדינת ישראל. והפעם, נפתח בחידה ואקטואליה בצדה: מה המשותף ל–11 הבאים? יצחק ויסוקר, יאיר נוסובסקי, שרגא בר, מנחם בלו, יוחנן וולך, דוד פרימו, יצחק שום, ישעיהו שווגר. גיורא שפיגל, שייע פייגנבוים ומוטל'ה שפיגלר.

מי שכבר הספיק לנחש, מסגיר בזאת את גילו המתקדם, אולם כשירות לקוראים, ליאורה תספר לצעירים ברוחם שהם משתייכים לרגע השיא של הכדורגל הישראלי - המונדיאל במקסיקו 1970. הייתה זאת הפעם הראשונה והיחידה אי־פעם שישראל העפילה לגביע העולם בכדורגל. 11 הכדורגלנים נענו השבוע להזמנתו של מי שהיה ראש המשלחת למקסיקו ויושב הראש של קבוצת בית"ר ירושלים באותם הימים, ראובן (רובי) ריבלין, והתייצבו בביתו למפגש של "מונדיאל 1970 לכבוד שנת ה–70". המפגש התקיים ביום ראשון, ולמשך שעתיים יכול היה הנשיא ריבלין לחזור לחברויות מירושלים ולהעלות זיכרונות. בין פרצי הצחוקים היו גם השוואות מעניינות בין הכדורגל של היום לבין הכדורגל של אותם ימים.

מוטלה שפיגלר (צילום: דני מרון)
מוטלה שפיגלר (צילום: דני מרון)



מתברר שאף על פי שחלפו 48 שנים מאז האירוע ההיסטורי, החברים נותרו בקשרי חברות אמיצים ביניהם. וכמובן, אי אפשר לקיים מפגש שכזה בלי משחקון כדורגל קטנטן בגינה בין ריבלין לבין מוטל'ה שפיגלר. הכדורגלן היחיד שכבש אי־פעם שער במונדיאל במדי נבחרת ישראל (1–1 מול נבחרת שוודיה) ועדיין מלך השערים של הנבחרת בכל הזמנים, עם 33 שערים

שייע פייגנבוים (צילום: רפי דלויה)
שייע פייגנבוים (צילום: רפי דלויה)