אחת הדיירות המיוחדות בבית האח הגדול היא לירז אסייג, שם דיי מוכר בעולם הדוגמנות הישראלי שהעידה על עצמה בתעודת הזהות שהיא אוהבת כל חלק בגוף שלה: את הישבן הגדול והחזה השופע, כל מה שכל השנים אמרו לה לא לאהוב. אבל מסתבר שזה לא תמיד היה ככה וההגעה למצב של קבלה הגיעה אחרי שנים של הלקאה סביבתית ועצמית.

(צילום: אביב חופי)
(צילום: אביב חופי)

מי שתהה לעצמו מאיפה אסייג מוכרת לו, ככל הנראה שנתקלתם בה בדוקו של ערוץ 8 "שמנופוביה" שם סיפרה על חייה והקשיים בלהיות אישה מלאה. "אני שמנה מאז שאני זוכרת את עצמי, תמיד הייתי מתביישת או מרגישה לא נוח לאכול באיזשהו שלב ליד כולם", מספרת "זה עצוב להגיד אבל אמא שלי הייתה קוראת לי פרה שמנה. זה היה כואב יותר ממכות".



בגיל 24 אסייג הייתה בזוגיות עם גבר בן 46 שבשלב כלשהו טען שהוא לא יכול להיות עם מישהי מלאה. מאותו רגע אסייג המאוהבת לא אכלה והפריזה עם אימוני הכושר. תוך שמונה חודשים היא הורידה 50 קילו. "הפכתי להיות צל של עצמי והסביבה רק החמיאה לי ואני הרגשתי כמו מישהי שדרסה אותה".





מי שצפה בימים האחרונים בשידורים החיים של "האח הגדול" נחשף בקטע סיפרה אסייג שהיה לה גידול סרטני בגרון "לפני ארבע שנים גילו לי גידול סרטני בגרון, היה קשה לי לנשום אבל לרגע לא שיערתי שזה יכול להיות בגלל שיש לי גידול שבאמת עומד להרוג אותי, חשבתי שזה בגלל שאני שמנה, כי זה מה ששמעתי כל החיים, 'אם לא תרזי יהיה לך קשה לנשום'" סיפרה בכאב "כשאמרתי לרופאה שלי שקשה לי לנשום והיא אפילו לא בדקה לי את הריאות או משהו, היא פשוט אמרה לי תתחילי דיאטה".