דיירת האח הגדול שמס מרעי אבומוך מבאקה אל גרבייה נכנסה לבית האח הגדול וחששה מתגובות של בני משפחתה וחבריה מהמגזר הערבי, אבל דווקא החברה הישראלית הם אלו ששופטים אותה בחומרה. בעודה נמצאת באח הגדול מנותקת מהסביבה ומנסה להציג צדדים אחרים של הנשים הפלסטיניות, היא לא יודעת שנפתחה עצומה הקוראת להפקת אח הגדול להוציא אותה מהבית לאלתר.

בעצומה שנפתחה השבוע על ידי חברי צוות פורום האח הגדול שעד כה חתומים עליה למעלה מ-3600 אנשים מתוך יעד של 4000 חתימות נכתב: "שמס מסיתה נגד ראש הממשלה. הדיירת תוקפת, מסיתה ומפלגת בינינו בחסות התמימות. שמס מפיצה שקרים בנוגע להיסטוריה של העם שלנו. מבזה את הדת, את המדינה ואת מנהיגיה. אסור לנו לשתוק ולקבל את זה, שמס הביתה"

שמס מרעי אבומוך (אביב חופי)
שמס מרעי אבומוך (אביב חופי)


העצומה למי שפספס, הגיעה בעקבות המשימה האחרונה בבית האח הגדול, משימת החלל והקמת מושבה ישראלית ראשונה על כוכב צדק שסיפקה שיקוף של מציאות בעייתית ומורכבת בישראל. במשימה המדוברת שמס העלתה סוגיות פוליטיות חשובות, סירבה להגות את המילים "מגן דוד" בעוד שלפה את המילה "צלב" מבלי להתבלבל, וניסתה באינטליגנטיות ובשיחה מכובדת להשיג הכרה בזכויות העם הפלסטינים בעוד שאר הדיירים נותרו אלומים ומגומגמים מולה.