יעלה (גרציה) רפאלי, הסבתא של בר ואמא של רפי, חגגה 90 בביתה של הבת רונית בתל ברוך. כצפוי - הבן, הכלה והנכדה בלטו בהיעדרם. מי שכן הגיעה הייתה פנינה לוין, אמא של ציפי והסבתא השנייה של בר. בעבר סוקר הסכסוך המשפחתי והנתק הארוך בין רפי לאמו, שראתה את הנכדה המפורסמת בפעם האחרונה כשזו הייתה בת 13. כמובן שנוכח היחסים סבתא יעלה לא הוזמנה לחתונה המסוקרת ולא זכתה לראות את שתי נינותיה.

רונית, ראשית מזל טוב. למה אחיך והאחיינית שלך לא הגיעו?

"היה יום הולדת מקסים בבית שלי בתל ברוך. הרפאלי'ז לא מתחילים ונגמרים בבר. יש עוד אנשים עם רקע מאוד מאוד גדול עוד לפניה".


הבנתי שרפי ובר לא היו.

"הייתה חגיגה יפה ומוצלחת כל כך. בר קיבלה הזמנה, הבחירה בידה. זו הייתה ההזדמנות להשלים עם הסבתא שגידלה אותה כל כך מדהים, צמוד אליה, עד גיל 13. אבל אנחנו לא מכריחים אף אחד. אנחנו חיים את חיינו בטוב ובאהבה. זה היה ערב של זיכרונות. כל אחד סיפר איך הכיר את אמא שלי. זה היה ערב מכובד. היו 22 איש שראו מאיפה היופי מגיע. זה בא מאמא שלי ומהסבתא שלי, שהייתה מלכת היופי בביליאסטוק. אמא שלי נראית מלכה. מדהימה. והראש מדהים והיא קוראת. חכמה".

ולמה רפי לא הגיע?

"אין לי מושג. אין קשר בין רפי לאמא, למרות שאמא מתקשרת אליו כל יום הולדת לאחל לו יום הולדת שמח".

הוא עונה לה לטלפון?

"אין לי מושג".

עסוקה. בר רפאלי (צילום: אלירן אביטל)
עסוקה. בר רפאלי (צילום: אלירן אביטל)

טוב, זה תמים מצדך להגיד שאין לך מושג. את הבן אדם הכי קרוב אליה.

"אני לא יודעת אם הוא מקשיב ואני לא יודעת מה קורה אחרי השיחה. אני מכבדת את אמא. אנחנו לא מהצד של הרכילות. אנחנו באים באהבה. אנחנו משפחה מאוד מלוכדת".

מי שכן הייתה זו פנינה לוין, אמא של ציפי.

"כן, אנחנו בקשרים טובים איתה. היא, פנינה, דיברה בכאב שאין קשר איתם. בסוף כל אחד חי את חייו. הפואנטה בכל האירוע הוא לא רכילות. לא כל יום מגיעים לגיל 90 ואמא צלולה, היא על גבול הגאונות. 148 איי־קיו. הבנת? כל האינטליגנציה והיופי של בר מגיעים מאמא".

דווקא כולם אומרים שבר דומה לסבתא פנינה ולאמא ציפי.

"ממש לא. בר זה ההעתק של המשפחה שלנו. היא דומה לרפי. היא דומה לי והאינטליגנציה שלה זה בגלל שהסבתא גידלה אותה צמוד אליה. אמא שלי רצתה להניק ובר רצתה לינוק. רפי תמיד היה אומר לי ‘רוניתי, אם את רוצה שהבנים שלך יהיו חכמים, תשלחי אותם לגרציה'. ופתאום הניתוק וכל הגועל נפש. זו החלטה שלהם. אנחנו בטוב ובאהבה. זה היה יפה מאוד מבחינת בר ומקפיץ אותה עשר דרגות אם הייתה באה לסבתא".

הסבתא לא ראתה את הנינות.

"לא ראתה וחבל. ליב דומה לעדי והקטנה יותר דומה לבר. אני שולחת לך כמה תמונות שתתרשמי".

רפי רפאלי בחר שלא להגיב וציפי רפאלי (בשם בר) שלחה לליאורה שלושה אימוג'י של שטן.

בר ואמה ציפי (צילום: יניר קוזין)
בר ואמה ציפי (צילום: יניר קוזין)
עם הבעל עדי עזרא  (צילום: ניר פקין)
עם הבעל עדי עזרא (צילום: ניר פקין)