יו"ר כחול לבן, רא"ל (במיל') ח"כ בני גנץ הגיב הבוקר (שלישי) להחלטת הממשלה מהלילה, לפיה השב"כ יוכל להשתמש באמצעים טכנולוגיים כדי לאתר נשאים פוטנציאליים שבאו עמם במגע ולבודד אותם, ואמר כי "מדובר במחטף". בשלכת ראש הממשלה מיהרו להשיב, ומסרו כי הלשכה "דוחה את הטענות על הסף".

גנץ כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אנחנו נמצאים בתקופה חריגה שבה, לצערי, יש צורך לנקוט באמצעים חריגים על מנת להציל חיים. יחד עם זאת - אסור לעשות זאת במחטף ובלי פיקוח. כחול לבן תעמוד על כך שוועדת החוץ והביטחון כמו גם ועדה מיוחדת לנושא הקורונה, ועדת הכספים וועדות נוספות, יוקמו כבר היום בכדי לפקח על התהליכים ולאשר תקנות נדרשות לעת הזו".

עוד כתב גנץ כי "ועדת החוץ והביטחון חייבת לקבל לידיה את כל המידע אודות הליכי המעקב שאושרו עוד היום. ככה זה בדמוקרטיה. לא נאפשר למדינה להתנהל בלי כנסת מתפקדת בתקופת חירום".

יו״ר ועדת חוץ וביטחון, חבר הכנסת גבי אשכנזי כתב בחשבון הטוויטר שלו: "הממשלה אישרה באישון לילה, במחטף, את תקנות שעת החירום, למרות שוועדת החוץ והביטחון החלה לדון בנושא אתמול – מבלי שניתנה האפשרות לקיים אותו באופן רציני ולהשלימו. לא ראוי שכך יאושר שימוש באמצעי זה. ללא פיקוח פרלמנטרי וציבורי.אני קורא לאפשר את הקמת ועדת חוץ וביטחון עוד היום על מנת לזמן דיון מיידי בנושא, ולהפעיל את הפיקוח המתחייב בחוק".

‏חברת הכנסת מרב מיכאלי כתבה: "אזרחיות ואזרחי ישראל אינם טרוריסטים. אין שום הצדקה לצעדים הקיצוניים והמסוכנים של מעקב שב"כ אחריהןם. לא סתם זה נעשה בגניבה, בלילה בלילה, כשכולם ישנים, תוך עקיפת הכנסת. כמו שגנב בלילה את דחיית המשפט שלו, זה לא משרת את המאבק בקורונה, זה משרת את נתניהו, וזה מחיר בלתי אפשרי".

חברת הכנסת אימאן ח'טיב-יאסין (הרשימה המשותפת) פנתה ליועמ"ש אביחי מנדלבליט לפעול לאלתר להקפאת ולביטול החלטת הממשלה מהלילה לפרסם תקנות שעת חירום (נתוני מיקום), בין היתר, מתן זכות בידי המשטרה לאסוף נתוני מיקום סלולריים של חולי קורונה או  החשודים להיות כאלה. "הממשלה אישרה, באישון ליל, וללא הליך חקיקתי תקין, תחיקת בזק דרקונית המתירה פגיעה חמורה ובלתי מידתית בזכויות יסוד, בראשן זכותו של אדם לפרטיות, כמו זכותו לחירות, בדמות התקנות מושא פנייתי".

עוד כתבה כי "אישור התקנות, שעל פי הפרסומים אושר במשאל טלפוני בין חברי הממשלה, אגב הפרת התחייבות מפורשת של משרד המשפטים להביא את העניין לאישורה של הכנסת, לרבות ועדת השירותים החשאיים, שהחלה לדון בתקנות המוצעות ולא השלימה את דיוניה, מהווה פגיעה אנושה במושכלות יסוד של שיטת משטר האמורה להיות דמוקרטית, ומרוקנת מתוכן זכויות שעוגנו להן בחוקי יסוד, לרבות חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו. לא יעלה על הדעת כי הרשות המבצעת תיטול לעצמה זכות חקיקה בלעדית כה מרחיקת לכת, אגב הפרה בוטה לאיזון העדין בין תפקידי הרשויות, זו המבצעת, מחד, וזו המחוקקת , מאידך".

מלשכת רה"מ נמסר בתגובה: "לשכת ראש הממשלה דוחה על הסף את הטענות של ח"כ גנץ ואשכנזי על אימוץ תקנות לשעת חירום לשימוש בכלים הדיגיטליים כדי להילחם במגפת הקורונה. כיוון שהמגפה מתפשטת בקצב עצום, עיכוב אפילו של שעה אחת בשימוש בכלים הללו יכול להביא למותם של ישראלים רבים מאוד, כפי שקורה עם מותם של אלפים באיטליה ובמקומות אחרים בעולם". 

עוד צוין בהודעה כי "לאחר שהדיון בוועדת חוץ וביטחון התמהמה ויכול היה להימשך ימים רבים, פעל רה"מ נתניהו במהירות, יחד עם משרד הבריאות והיועץ המשפטי לממשלה, כדי לאפשר שימוש מיידי בכלים הדיגיטליים שיכולים להאט את התפשטות המגפה בישראל ולהציל ממוות אזרחים רבים. ההחלטה נוסחה על ידי היועמ"ש ומשרד הבריאות ואושרה פה אחד בממשלה. ההחלטה תקפה ל-14 יום, ובזמן הזה ועחו"ב תוכל להעיר את הערותיה ביחס לשימוש בכלי".

כזכור, במהלך הלילה הסמיכה ממשלת ישראל את שירות הביטחון הכללי לסייע במאמצים למנוע את המשך התפשטות נגיף הקורונה בישראל, בעזרת האמצעים הטכנולוגיים של הארגון שיבצעו איקון במכשירי הטלפון של נדבקים במטרה לאתר נשאים פוטנציאליים שבאו עמם במגע ולבודד אותם.