יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן פנה במכתב לראש פרויקט "מגן ישראל" פרופ' רוני גמזו והתלונן על האישור להכנסת אלפי אברכים ארצה. "בימים האחרונים אנו עדים לפרסומים על כך שהממשלה התירה לכ־16 אלף אברכים מארה"ב, שאינם אזרחי ישראל, להגיע לארץ לקראת החגים, ללא בדיקה מוקדמת לאיתור נגיף הקורונה", כתב ליברמן. "כמו כן, הרכבת האווירית לאומן החלה זה לא מכבר ואמורה להטיס כ־30 אלף ישראלים לקראת ראש השנה. 

"בזמן שלא מאפשרים לזוגות להינשא באירוע שיש בו מעל 20 משתתפים, אין שום היגיון לאפשר את כניסתם לארץ של 16 אלף אברכים או להתיר ל־30 אלף בני אדם להשתתף באירוע המוני, שלכל בר דעת ברור שמדובר באירוע ללא פיקוח וללא שמירה על הכללים. "לאור דבריך על שקיפות ושיתוף הציבור בשיקולים ובדרך קבלת ההחלטות, ברצוני לדעת כיצד בכוונתך לפעול בשני המקרים הנ"ל, שללא ספק מהווים סכנה לבריאות הציבור ויכולים להוביל אותנו למצב חירום".

בהקשר זה, קיים אתמול שר הבריאות יולי אדלשטיין ישיבת עבודה ראשונה לקביעת עקרונות למגבלות רוחביות, בהשתתפות מנכ"ל המשרד פרופ' חזי לוי ופרופ' גמזו. אדלשטיין הנחה לקיים עבודת מטה של גורמי המקצוע במשרד יחד עם גמזו ולגבש נהלים אחידים שיובאו לאישורו.

רוני גמזו בסיור בפיקוד העורף (צילום: דובר צה''ל)
רוני גמזו בסיור בפיקוד העורף (צילום: דובר צה''ל)

מספר המאומתים לנגיף הקורונה עד כה עומד על 65,734, מהם 34,521 נשאים פעילים, בהם 328 במצב קשה (מהם 99 מונשמים) ו־148 במצב בינוני. אתמול אובחנו 1,207 נשאים חדשים מתוך 15,404 בדיקות (נכון לאמש ב־19:00). מספר הנפטרים עמד אמש על 491, חמישה מהם נוספו אתמול. 

אמש ביקר גמזו יחד עם סגן הרמטכ"ל אלוף אייל זמיר במטה פיקוד העורף, לקראת הקמת מפקדת קורונה בפיקוד, לסיוע לקטיעת שרשרת ההדבקה. במהלך הביקור הציגו זמיר ומפקד פיקוד העורף האלוף אורי גורדין את המשימות שהפיקוד מוביל בחודשים האחרונים. השלושה דנו במשימות "מפקדת הקורונה" והדרך למימושן, באופן מהיר ומיטבי, על מנת להביא לסיוע בקטיעת שרשרת ההדבקה.

רוני גמזו (צילום: אלוני מור)
רוני גמזו (צילום: אלוני מור)

בתוך כך, פרופ' לוי הודיע אתמול במכתב ליו"ר ההסתדרות הרפואית פרופ' ציון חגי על כך שהחל שלב השיבוץ והאיוש של 250 תקנים מיידיים לרופאים ולרופאות, כחלק מהפעימה הראשונה ובהמשך לדרישה ולסיכומים מול ההסתדרות הרפואית בדבר תוספת של 400 תקנים. לפי התכנון, רופאים אלה יוכלו להתחיל התמחות וישובצו במקצועות שיסייעו בהתמודדות עם נגיף הקורונה.

לצד הפגנות המחאה ברחבי המדינה, המעסיקות את המשטרה, ממשיכים השוטרים לאכוף את תקנות החירום. ביממה האחרונה נרשמו 1,439 דוחות לאזרחים שיצאו למרחב הציבורי מבלי שעטו על פניהם מסיכות.