משרד הבריאות עדכן היום (שני) כי נתונים שנאספו בחודש האחרון מצביעים על ירידה מובהקת ביעילות החיסון לקורונה של חברת פייזר, במקביל להתפשטות וריאנט דלתא בישראל.

לפי ניתוח אפידמיולוגי של שירותי בריאות הציבור החל מה-6 ביוני, נצפתה ירידה במועילות החיסון במניעת הדבקה ל-64% ובמניעת מחלה עם תסמינים ל-64%. עם זאת, מועילות החיסון במניעת אשפוזים ותחלואה קשה בנגיף הקורונה נאמדת ב-93%.

בעקבות התוצאות משרד הבריאות קורא לכל מי שבא במגע עם חולה מאומת, לרבות מחוסנים, להיבדק, במיוחד בקרב מחוסנים שחשים בתסמינים.

במקביל, משרד הבריאות הבהיר כי בשלב זה אין כל המלצה או החלטה לחסן במנה שלישית את הציבור בישראל. יצוין כי אין למתן מנה שלישית פרוטוקול רפואי או אישור של הרשויות הרגולטוריות.

עם זאת, משרד הבריאות מקדם מתן מנת חיסון נוספת לאנשים עם ירידה במערכת החיסון (מדוכאי חיסון), בהם הייתה תגובה נמוכה לפרוטוקול החיסון הרגיל.

בתוך כך, עדכן המשרד את נתוני התחלואה היומיים: 369 נדבקים חדשים אותרו מאז חצות - יותר נדבקים בחצי יום מכפי שאותרו ביממה הקודמת. אחוז הבדיקות החיוביות עלה ל-0.7%. סך החולים הפעילים בישראל עומד על 2,766, בהם 35 במצב קשה ו-16 מונשמים.