קבינט הקורונה אישר היום (חמישי) את מתווה נתב"ג, לפיו הטיסה למדינות אדומות תמשיך להיות אסורה, למעט באישור של ועדת החריגים. מחוסנים יעברו בדיקת קורונה בנחיתה ארצה, ולאחר קבלת תשובה שלילית ישוחררו מבידוד.

לא מחוסנים יעברו בדיקת קורונה בנחיתה ארצה, ישמרו בידוד למשך 7 ימים ולאחר קבלת תוצאה שלילית לבדיקה ביום השביעי, ישוחררו מבידוד. 

עוד הומלץ להרחיב את רשימת המדינות האדומות כך שיתווספו אליה המדינות הבאות: בריטניה, גיאורגיה, קפריסין וטורקיה. הדבר יובא לאישור הממשלה וייכנס לתוקף החל מיום ו', ה-30 ביולי. מדינות אלו מצטרפות לאיחוד האמירויות, איי סיישל, קוסטה ריקה, בוליביה וגוואטמאלה.

ההבחנה בין המחוסנים ללא מחוסנים התקבלה לנוכח המלצת משרד הבריאות והמומחים החיצוניים, לפיה החלת התו הירוק עשויה לשפר את מצב התחלואה. בנוסף, הוחלט כי חשוב לתמרץ את אזרחי ישראל הלא מחוסנים שהינם בני חיסון ולייצר בידול בין האוכלוסיות המחוסנות והלא מחוסנות בשגרת יומן.

עו"ד גיל גן מור מהאגודה לזכויות האזרח מסר בתגובה: "ההחלטה על הרחבת הרשימה של מדינות האסורות לטיסה היא לא מידתית ופוגעת בזכות החוקתית של האזרחים לצאת מישראל. אנו קוראים לממשלה להתמקד באכיפת הכללים למי שחוזר במקום במניעה גורפת של יציאה לאותן מדינות. גם הקריטריונים לפיהם מוסיפים מדינות לא ברורים ולא מקדמים את התכלית של מניעת כניסת וריינטים".