עונש יצירתי: לפחות 10 תיירים, בתוכם מספר אזרחים ישראלים, הנמצאים כעת בעיר רישיקש שבהודו, נתפסו כשהם מפרים הנחיות סגר מקומיות שהוטלו במדינה על מנת לבלום את התפשטות נגיף הקורונה. התיירים נתפסו כשהם מטיילים לשפת נהר הגנגס בעיר. בתגובה, רשויות האכיפה הענישו אותם באופן יצירתי. 

הממשל במחוז הצפוני החיל הגבלות תנועות מקלות יחסית החל מהשעה 7:00 בבוקר ועד ל-13:00 בצהריים, זאת על מנת לתת לאזרחים הזדמנות להצטייד במזון ולערוך סידורים יום יומיים. עם זאת, שהייה בחוץ ללא סיבה מוצדקת אינה מותרת.

כאמור, בין התיירים שנתפסו היו אזרחים ישראלים, אך גם מספר אזרחים ממקסיקו, אוסטרליה וארה"ב. לאחר שנתפסו על חם, נשאלו על ידי השוטרים המקומיים האם הם מכירים בהנחיות הסגר. לאחר תשאול קצר, החליטו השוטרים ללמד אותם לקח, והורו להם לכתוב את המשפט: "לא נשמעתי להנחיות, אני מצטער", 500 פעמים על דף נייר, אותו יצטרכו להגיש לתחנת המשטרה.

מהמשטרה נמסר כי לאור המקרה, הם יחדדו את ההנחיות במוקדי תיירות, ובבתי המלון ומקומות דיור נופסים לתיירים בפרט. לפי ההודעה, ינחו את מנהלי בתי המלון לסייע לתיירים ולהדגיש בפנים את ההנחיות הקיימות. עוד הוסיפו כי מלונאים שלא יישמעו להנחיות וייאפשרו תנועה חופשית של אורחיהם, יישאו באחריות.

כזכור, בסוף החודש שעבר, הוחל בהודו סגר כללי מחמיר בהוראת ראש המשלה, נרנדרה מודי, שהצהיר אז כ החל מהתאריך 24.03.2020, על 1.3 מיליארד אזרחי המדינה תאסר היציאה מהבתים למשך 21 יום.

קורונה - שאלות ותשובות