טקס פרסי גלובוס הזהב ה-72 התקיים הלילה (בין ראשון לשני) בלוס אנג'לס. הטקס מהווה את יריית הפתיחה של עונת הפרסים ההוליוודית, ובראשה טקס האוסקר שייערך ב-22 בפבואר. 

הזוכה הגדול של הטקס הוא הסרט "התבגרות"  של הבמאי  ריצ'רד לינקלייטר (שזכה בשלושה פרסים בסך הכל, מתוך חמש מועמדויות), והזוכה בקטגוריה המקבילה לקומדיה/מיוזיקל "מלון גרנד בודפשט".


הזמרת לנה דל ריי על השטיח האדום. צילום: רויטרס.


את הטקס הנחו טינה פיי ואיימי פוהלר בפעם השלישית ברציפות. הם "עקצו" במהלך הטקס את התעשייה ההוליוודית, והתייחסו לפרשת צפון קוריאה וסוני, כשהבטיחו שבסרט יהיו "רק סרטים שצפון קוריאה אישרה". הם גם התייחסו לפרשת ביל קוסבי, ולמאבק בטרור שמכה בימים אלו בצרפת. כמה מהשחקנים, ביניהם ג'ורג' קלוני, הגיעו עם סיכות על חולצתם עם המשפט "כולנו שארלי". 


גאווה ישראלית. חברי הקאסט "הרומן של חגי לוי. צילום: רויטרס


מהזווית הישראלית הייתה אכזבה מסוימת, סרטם של האחים שלומי ורונית אלקבץ, "גט", לא זכה בפרס הסרט הזר אליו היה מועמד. "גט" הפסיד את הפרס לטובת הסרט הרוסי "לוויתן", שנחשב למועמד מוביל בקטגוריה, גם במירוץ לפרס האוסקר, שיחולק בחודש הבא. אך למרות האכזבה, זכה היוצר הישראלי, חגי לוי, בהישג ענק כשהסדרה שלו "הרומן" זכתה בפרס הדרמה הטובה ביותר. "למרות ש"הרומן", המשודרת ברשת "שואוטיים" ואצלנו ב"הוט", נחשבה למועמדת מובילה לפרס, הזכייה בו היא הישג גדול משום  שהיא גברה על כמה מהסדרות הטובות ביותר בעולם, כמו: "משחקי הכס", "בית הקלפים", "האישה הטובה" ו"אחוזת דאונטון".


ריגש את הקהל. קלוני עם הפסלון על מפעל חיים. צילום: רויטרס


כוכב אחד, שחסך מעצמו היום בלילה את הצורך לכסוס ציפורניים בעצבנות לקראת פתיחת המעטפות הוא הבמאי, המפיק, השחקן והגבר השרמנטי
ג'ורג' קלוני. קלוני קיבל את פרס ההוקרה על מפעל חיים, המוענק מדי שנה על-שם הבמאי המנוח ססיל ב. דה־מיל. בשנה שעברה גרמה הקטגוריה הזו לשערורייה קלה, שעה שהפרס הוענק לבמאי וודי אלן, כשרגע לפני הטקס הועלו פעם נוספת טענות שהטריד מינית את בתה של זוגתו לשעבר מיה פארו. קלוני ריגש את הקהל, כשהזכיר בנאומו את השחקן המנוח רובין וויליאמס, ואת העצרת שנערכה אתמול בצרפת. 
ג'פרי טמבור, שזכה בפרס השחקן הראשי על סדרה קומית על משחקו ב"טרננספרנט" ריגש גם הוא את הקהל, כשהודה לכל קהילת הטרנסג'נדרים ואמר כי הוא גאה להיות "חלק מהשינוי". הסדרה עצמה, שזכתה בפרס הקומדיה הטלוויזיונית, קיבלה ביקורות מצוינות על הדרך מלאת ההומור והרגישות בה טיפלה בנושא הרגיש של הטרנסג'נדריות. 


חברי הקאסט של "טרנספרנט". צילום: רויטרס

קווין ספייסי, שהיה מועמד בעבר שבע פעמים לגלובוס הזהב, אך מעולם לא זכה, שבר את המנחוס וזכה בפרס השחקן המצטיין בסדרת דרמה על "בית הקלפים" המדוברת. 

הנה רשימת הזוכים המלאה בטקס, שנערך הלילה בלוס אנג'לס: 

קולנוע: 

הסרט הטוב, דרמה: "התבגרות", ריצ'רד לינקלייטר
הסרט הטוב, קומדיה/מיוזיקל: "מלון גרנד בודפשט", ווס אנדרסון
במאי: ריצ'רד לינקלייטר, "התבגרות"
שחקן ראשי, דרמה: אדי רדמיין, "התיאוריה של הכל"
שחקנית ראשית, דרמה: ג'וליאן מור, "עדיין אליס"
שחקן ראשי, קומדיה/מיוזיקל: מייקל קיטון, "בירדמן"
שחקנית ראשית, קומדיה/מוזיקל: איימי אדמס, "עיניים גדולות"
שחקן משנה: ג'יי.קיי. סימונס, "וויפלאש"
שחקנית משנה: פטרישיה ארקט, "התבגרות"
 
 
 טלוויזיה
סדרת הדרמה הטובה ביותר: "הרומן"
הסדרה הקומית/מוזיקלית הטובה ביותר: "טרנספרנט" 
שחקן ראשי בסדרה קומית/מוזיקלית: ג'פרי טמבור, "טרנספרנט"
שחקנית ראשית בסדרה קומית/מוזיקלית: ג'ינה רודריגז, "Jane the Virgin".