מאוד אהבתי את הסינגל החדש של נתנאלה "עוד יום נגמר", שנולד לאחר יום בילוי בחוף תל אביב עם בתה עלמה. תחושת הסיפוק וההנאה מהיום על החוף הניבה את המשפט הראשון בשיר: "עוד יום נגמר, איך לא הרגשנו". משם הכל כבר זרם. על כל העיבודים של פרויקט "ליקוי חמה" עבדתי בשיתוף פעולה עם המפיק המוזיקלי של הפרויקט, גיא מוזס. "כשאני מחברת לחן מסוים, אני בדרך כלל כבר שומעת את העיבוד בו זמנית ואף מנגנת אותו באמצעות הליווי שלי בגיטרה. בשלב הבא אני משמיעה אותי לגיא, ומנקודה זו מתחילה עבודה משותפת של שנינו על העיבוד תוך כדי שהוא משלים את ההפקה המוזיקלית של השיר, עד ששנינו מרוצים מהתוצאה הסופית", מספרת נתנאלה.



אלו עוד הפתעות יש באלבום שבדרך?
"שאלה טובה. בפרויקט ליקוי חמה יש לי תחושה פנימית שמידת ההצלחה שלי בלעמוד ביעד הפנימי שטבוע בי גדולה יותר מכל פרויקט בעבר. לכן, אני כל כך מרוצה מהשאלה - אפשר להבין ממנה ששני השירים שפורסמו עד כה נתפשים כ'הפתעה' ואם אכן כך – השגתי את מה שרציתי! אני מקווה מאוד שמבחינה זו, כל יתר השירים באלבום יהוו כל אחד הפתעה בדרכו".




ובכל זאת, נתנאלה נשאלת על ההפתעות שמחכות עם צאת השירים לרדיו והיא משיבה: "אפשר כבר לגלות את הסיפור שמאחורי השיר הנועל את האלבום 'עייפתי', שכתבו סשה ארגוב ועמוס אטינגר. את השיר למדתי לראשונה מסשה ארגוב כשהייתי בת 15 בלבד. סשה שמע אותי בערב כישרונות צעירים במועדון צוותא הישן ברחוב מאפו בתל אביב. הוא ביקש שאגיע אליו הביתה ובכל פעם שהייתי מגיעה אליו, הוא היה מלמד אותי שיר חדש ואף מקליט אותי. 'עייפתי' הוא אחד השירים שהקליט. ההפתעה הראשונה בשיר, אם תרצה, הוא שבחלקו הראשון של השיר אפשר לשמוע אותי ואת סשה בהקלטה הביתית שלו".

הסליל נשמר עד עכשיו?
"קיבלנו את הסליל המאוד ישן מבנו איתמר. צריך לזכור שמדובר בהקלטה משנת 1968. כמובן שהיינו צריכים לטפל בפגמים שהותיר בה הזמן, ועשינו בה שימוש בחלקו הראשון של השיר שבו לראשונה ניתן לשמוע את קולי מגיל 15. ההפתעה השנייה היא שבחלקו השני של השיר, שהוקלט השנה, אפשר לשמוע אותי כיום כשאת מקומו של סשה על הפסנתר תופס מי שנחשב בעיני רבים ממשיך דרכו, יוני רכטר הנפלא".



עדיין קיים בך הצורך להקליט, להופיע וליצור כבעבר?
"היצירה היא תהליך שקורה מאיליו, אין כאן עניין של צורך, זה דבר בלתי נמנע...ההקלטה היא פועל יוצא של תהליך היצירה. כמו כל אמן, קיים בי הצורך להגשים את היצירה ואת זאת אני עושה באמצעות ההקלטה. כמובן שמדובר בתהליך ארוך, אך אין סיפוק גדול יותר מהאזנה ראשונה לשיר שהפקתו הסתיימה זה עתה – התחושה שמלאכת היצירה הושלמה והשיר עובר לרשות הציבור".

לא דיברנו עוד על אהבה

לאחר שסימה נתנאלה את העבודה על האלבום של הפרויקט, היא התחילה לעבוד על הפקת המופע: "באופן טבעי גיא מוזס קבל את האחריות על הניהול המוסיקלי של המופע. יש לנו הרכב נהדר של נגנים מוכשרים, בעצם מוזיקאים כל אחד בפני עצמו – ואני נהנית מכל רגע במחיצתם. כבר הייתה לנו הופעת פריצה ראשונה שבה בצענו את כל שירי האלבום, ואפילו טעימה של אחת מהקלאסיקות המזוהות איתי: לא דברנו עוד על אהבה" .



מה ההבדל בין הפקת מופע להפקת אלבום?
"ייקח זמן לגבש את המופע לכדי מופע שלם. זהו בעצם תהליך דומה מאוד להפקת אלבום, רק שכאן אי אפשר לתקן - הכל חי על הבמה. כל כך היינו מרוצים מהחזרות שאף במהלכן צילמנו בווידיאו שני שירים, ולרגע אף התלבטנו האם עדיף לשלב באלבום את ההקלטה מהחזרה. בכל מקרה, יצרנו שני קליפים שבאמצעותם אפשר להכיר את ההרכב ולהתרשם מהערך המוסף שאנו מתכננים לתת לשירי האלבום במופע של הפרויקט. מבחינה זו עוד דרך ארוכה לפנינו עד שנשלים את מלאכת ההעמדה של המופע. בעמוד הפייסבוק של הפרויקט יתפרסם מעת לעת מידע אודות מופעי ההרצה הבאים".

הראיון המלא יופיע ברשת מקומוני "מעריב"