הזמר מתי כספי חושף כי חלה במחלה אוטואימונית קשה, שגרמה בין היתר לאובדן ראיה בעין אחת ובנוסף הוא מאבד בעקבותיה את השמיעה. בראיון ששודר הערב (רביעי) בערוץ 13, מספר כספי על פחדיו מהעתיד ועל מאבקו על קבלת אחוזי נכות מהביטוח הלאומי. הזמר בן ה-69 סיפר על שלבי הגילוי הראשונים של מחלתו. "שאלתי את הרופא ישל לי סרטן?, יש לי איידס?' הרופא אמר לי 'לא. העין זה היה רק הסימפטום. יש לך מחלה אוטואימונית'. 
כספי הוסיף וציין כי אחיו הבכור נפטר כתוצאה ממחלה אוטואימונית. "התרופות שהוא קיבל גמרו אותו", אמר. "לא ישנתי", סיפר,"הסתובבתי והסתובבתי ולא נרדמתי ולא סיפרתי לא לאשתי, לא לבנות והתחבטתי נורא. ואשתי שאלה 'מה קרה?'. פרצתי בבכי". 

כספי תיאר את תחילת אובדן שמיעתו: "התחלתי לשאול במשפחה יותר מדי 'מה'. ודיברו אליי וכעסו שאני לא מגיב. ואז הסתבר שאני פתאום מוצא את עצמי שאני מתחיל לקרוא שפתיים". 

 
על מאבקו עם הביטוח הלאומי סיפר כספי: "זה תסכול גדול, אני עומד מול מנגנון אדיר שאי אפשר לנער אותו. קיבלתי זימון להיבדק אצל רופא של הביטוח הלאומי. הוא מצא שאני נכה ב-26 אחוז לצמיתות. בעודי חושב האם להגיש ערעור או לא, קיבלתי מכתב נוסף מהביטוח הלאומי שהם מערערים על עצמם".
 
"אני לא בא לייצג את עצמי בלבד. אני חושב שבעניין הזה אני מייצג מאות אלפים של אנשים בארץ שסובלים סבל איום ונורא מההתעמרות של הביטוח הלאומי בהם".