אין ספק שזאת השנה של נופר סלמאן. עם תפקיד ראשי בדרמה מוזיקלית חדשה של קשת 12, ותפקיד ראשי במחזמר "זה אני", המבוסס על שירי אייל גולן, סלמאן שועטת לפסגה.



מי שלפני שלוש שנים פרצה לחיינו בפריים טיים כאחת הפייבוריטיות הבולטות ב"הכוכב הבא לאירוויזיון" והסתפקה במקום שני, אחרי חובי סטאר, נחשבת כיום לאחת ההבטחות הגדולות במוזיקה המקומית. "תמיד ידעתי שזה מה שאני רוצה לעשות", מצהירה סלמאן. "מאז שהייתי קטנה, שרתי וניגנתי. אני זוכרת את עצמי עם מיקרופון מגיל 7. כבר בגיל 14 הגשתי להורים שלי שיר שכתבתי".





את הרגע שבו הבינה שמוזיקה יכולה להיות לא רק תחביב, אלא גם ייעוד, היא חבה דווקא לכדורגל. "צפיתי במשחק כדורגל עם אבא שלי", היא משחזרת. "אחד השחקנים הכניס גול ודיברו על זה שהוא מרוויח הרבה כסף. לא הבנתי איך הוא עושה את מה שהוא אוהב, וגם מצליח להרוויח מזה כסף, אז אבא סיפר לי שזה אפשרי. באותו רגע החלטתי שזה מה שאני רוצה בחיים, לעבוד ולהרוויח מהמוזיקה, כי זה מה שעושה אותי מאושרת".



על איזו מוזיקה גדלת בבית?
"גדלתי על זהבה בן, שרית חדד ואייל גולן. בהמשך התחלתי גם לשמוע שירים באנגלית, ואהבתי מאוד את איימי ווינהאוס ואת ריהאנה".




 

ל"הכוכב הבא" הגיעה כתיכוניסטית בת 17 מראשון לציון שהתפרנסה ממלצרות. לדבריה, החשיפה בתוכנית לא השפיעה עליה: "'התוכנית לא ממש שינתה משהו. לא הרגשתי תהילה. נשארתי בדיוק כמו שאני. מה שכן, זה הכניס אותי לתחום, פתח לי דלתות והתחלתי להכיר את האנשים הנכונים. ככה התחלתי לאסוף חומרים ולהתערבב בתוך התעשייה. 'הכוכב הבא' לא שינתה משהו משמעותי בחיי באותו הרגע. זה תהליך ארוך שאני עוברת, ושמחה שזה קורה מאוד לאט, כי כל דבר מגיע בזמנו".

את שירותה הצבאי עשתה סלמאן בלהקת חיל חינוך, לצד נדב גדג', זוכה העונה השנייה של "הכוכב הבא לאירוויזיון". במהלך שירותה הצבאי ואחריו הספיקה להוציא כמה שירים, בהם "אחכה לך בכל מקום", "איך הוא בא אלי" ו"כולם חוץ ממך". "אני חושבת שהקהל מאוד מתחבר לרגש שנחשף במילים של השירים", היא מעידה. "הפגיעות הנכונות הם שירים שאני כתבתי והייתי מעורבת בהפקה ובכתיבה שלהם. אלה השירים שקיבלו הכי הרבה פידבקים. הקהל מצליח לזהות כשהזמר באמת מתחבר למה שהוא שר, ולהפך".



בימים אלה השיקה סלמאן (20) סינגל חדש, "אם אתה שומע", שיר פופי קליט וקצבי שיצרה עם Henree. "השיר הזה מאוד טבעי בשבילי", היא אומרת. "אני אפילו זוכרת שכשסיימנו לכתוב את הלחן, פשוט התנגן לי המשפט 'מהלב כפרה', כי זה חלק ממי שאני וזה פשוט זרם לתוך השיר. זה שיר שאמור להיות מאוד כיפי וקליל לאנשים ששומעים אותו. למרות המנגינה השמחה, יש מאחוריו סיפור עצוב על מישהי עצובה, שנשארת לבד וכותבת שיר, למרות שהיא יודעת שכולם הולכים לשיר את השיר הזה במועדון ולשמוח ממנו".

בשנה החולפת עשתה סלמאן את טבילת האש הראשונה שלה כשחקנית, כשגילמה את נינה בסדרת הפשע הקומית "מלכות". הייתה זו יריית פתיחה מוצלחת ביותר, שהצליחה ליירט עבורה את התפקיד הראשי במחזמר "זה אני" בקאמרי, שכתב וביים מאור זגורי ומבוסס על שירי אייל גולן, לצדם של איציק כהן, יסמין לוי, מורן מזור, גדי אלון, לואי עלי, יוסי שטרית ועוד; תפקיד בסדרה "כדברא" (yes); ובקרוב תפקיד ראשי ב"עיניים" - סדרת מקור חדשה מבית היוצר של קשת 12. 

"זה אני", המחזמר המבוסס על שירי אייל גולן. צלם : קיץ ברבנר
"זה אני", המחזמר המבוסס על שירי אייל גולן. צלם : קיץ ברבנר


"אני מרגישה שאני מייצגת את המוזיקה המזרחית גם ב'עיניים' וגם ב'זה אני'", היא אומרת. "התכוננתי לתפקיד של 'זה אני' בעיקר עם מאור זגורי, הפקדתי בידיו את התפקיד שאגלם והלכנו יחד עם הדמות יד ביד. הלכתי לשיעורי משחק והכל היה תחתיו ובאחריותו. הוא ידע איפה זה נמצא בי ואיך להוציא את זה ממני. בהתחלה היה לי נורא מוזר התיאטרון והדרך בה עובדים, לקח לי רגע להסתגל והתרגלתי לזה. כל הצוות נרתם למשהו אחד וזה הכי מרגש בעולם. אני מאוד מזהה עם אדריאנה, הדמות שאני מגלמת, אדריאנה זו אני. מאור הוציא ממני את הדמות של אדריאנה. העדינות והשקט שבאדריאנה קיים בי, זה לא משהו שאני משתמשת בו ביומיום שלי ומאור הצליח לשים את זה בפרונט על הבמה. לקחתי מהדמות הרבה".

איך התגובות בינתיים?
"התגובות שקיבלתי עד כה מדהימות ואנשים מתרגשים מהסיפור ומהשירים שכולם גדלו עליהם וזה כיף לקבל תגובות כאלה על עבודה קשה שעשינו. מאור הוביל אותנו לשם וכולנו מרגישים את התגובות יחד. זה פשוט מדהים".

עד כמה המשחק קורץ לך?
"המשחק הוא חלק חשוב ממי שאני, ואני רוצה להמשיך להתקדם בתחום הזה, כמו שאני רוצה להמשיך להתקדם במוזיקה. אני לא חושבת שזה נוגד אחד את השני, ואני נהנית לעשות את שניהם. כל דבר שגורם לי ללמוד על עצמי עוד דברים שאני לא מכירה, עושה לי טוב. אני עוברת תהליך מדהים שמלמד אותי הרבה, ומאוד חיבר אותי למשחק".