זהו קיץ גדול לג'ניפר לופז. ב־24 ביולי הכוכבת תחגוג 50 קיצים - אף על פי שהיא לא נראית יום אחד יותר מ־36, וב־1 באוגוסט היא תופיע בפעם הראשונה בישראל, ותעלה על במת פארק הירקון עם כל האנרגיות הלטיניות הלוהטות והפאייטים הנוצצים מפה ועד פורטו ריקו.



סיבוב ההופעות החדש של לופז נקרא “It’s My Party", מתוך הנחה שאף אחד מקהל היעד שלה לא זוכר את המשפט משיר הסיקסטיז הנודע של לזלי גור. ואולי גם לופז עצמה שכחה. בכל מקרה, הכוונה של לופז היא לא לבכות אלא לחגוג (אם כי סביר להניח שבסוף השבוע האחרון היא בכתה כשנאלצה לבטל את ההופעה שלה במדיסון סקוור גרדן בניו יורק זמן קצר אחרי ההתחלה, עקב הפסקת החשמל בעיר). הכוונה שלה הייתה שסיבוב ההופעות הזה יהיה מסיבת יום ההולדת הגדולה שלה להחלפת הקידומת, וכולם מוזמנים.



"הרבה דברים מתחברים בשבילי ברגע הזה", אמרה לופז בראיון ל"אנטרטיינמנט טונייט", "אני יוצאת לסיבוב הופעות לכבוד יום ההולדת שלי, וזה יום ההולדת ה–20 לאלבום הראשון שלי, תחילת הקריירה המוזיקלית שלי. זה יהיה סיבוב הופעות, אבל המטרה שלי היא לגרום לו להיות גם מעין מסיבה אינטימית. כולנו חוגגים ביחד, אנחנו רוקדים, אנחנו שרים, אנחנו מבלים. אני רוצה ליצור אווירה שונה מזו שבה רק רואים אותי מופיעה. אני רוצה שהאירוע יהיה אינטראקטיבי".





ההופעה בתל אביב תהיה הראשונה מבין חמש שלופז תקיים מחוץ לאמריקה במסגרת סיבוב ההופעות, שרובו יתקיים בארצות הברית ובקנדה. היא תכלול כמובן את כל להיטיה הגדולים, מ"Waiting for Tonight" ו"Love Don’t Cost a Thing" ועד “If You Had My Love" ו"Jenny From the Block", וגם חומרים חדשים יותר.



האלבום האחרון שלה, “A.K.A", יצא כבר לפני חמש שנים, ובשנים האחרונות היא הוציאה בעיקר שירים בספרדית, אבל יש לה גם סינגל חדש באנגלית, שכמובן יבוצע בהופעה. “Medicine" יצא באפריל השנה, ובו היא מארחת (בפעם השלישית) את הראפר פרנץ' מונטנה, שהיגר עם משפחתו מקזבלנקה לאמריקה בגיל 13, וגם הוא, כמו לופז, בילה את נעוריו המעצבים ברובע הברונקס בניו יורק.





"אני אוהבת לעבוד עם אנשים מהברונקס", אמרה לופז בהקשר של פרנץ' מונטנה. "זה גורם לי להרגיש בבית, כמו קשר מיוחד. בבסיס אני עדיין ג'ני מהבלוק, והשיר הזה הוציא את זה החוצה". לופז מגדירה את “Medicine" כשיר העצמה נשית, שבו היא מיידעת את הגברים בכך ש"אנחנו לא נקבל שום זבל". אם אני מפרשת נכון את הטקסט, הרי שהיא אומרת לגבר בעל מוניטין רע שהיא יכולה להיות יותר רעה ממנו, וכך - היא מאמינה - תרפא אותו מדרכיו הנלוזות.



לטינה, אבל לא שחורה


17 שנה אחרי להיטה “Jenny from the Block", לופז ממשיכה לפמפם את הדואליות הלופזית המפורסמת. מצד אחד היא כוכבת הוליוודית עשירה ונוצצת שחיה מה זה טוב, ומצד שני היא הצ'יקה לטינה מהברונקס. היא מנסה לטעון שפיה אוכל קוויאר ואילו לבה מתגעגע לריח הפלטנוס המטוגנים מהצ'כונה. בקליפ של "Medicine" היא הכי מלוטשת, מעוצבת ונראית כמו מיליון דולר במובן המילולי, ואילו בטקסט של השיר ובדיבורים מסביב היא מנסה לרדת אל העם שממנו היא נמלטה.



גם בחודש שעבר, כשהוכתרה כ"אייקון אופנה אמריקאי" בטקס פרסי מעצבי האופנה האמריקאי, היא דיברה כל הזמן על הברונקס והדגישה שגם מעצב האופנה ראלף לורן, שעיצב את הסט המפואר והנוצץ שלבשה בטקס הכולל חצאית וחולצת בטן (החושפת את עבודתה הקשה בחדר כושר), הוא מהברונקס.




לופז עד כדי כך מרוצה מהצלחתה בתחום ה"קיפינג איט ריל", שהיא שכחה לרגע שהיא אומנם לטינה אבל לא שחורה. אך לא משנה עם כמה ראפרים היא שיתפה פעולה או יצאה, באקלים הנוכחי אף אחד לא ייתן לה לשכוח. בטקס הגראמי האחרון, בפברואר השנה, ביצעה לופז מחרוזת שירי מוטאון ידועים. המחרוזת בוצעה לכבוד יום ההולדת של חברת התקליטים האגדית מוטאון, לעיני המייסד ברי גורדי שהתחיל את מוטאון בדטרויט ב־1959, והזניק את הקריירות של כוכבים שחורים כמו ה־Temptations, סטיבי וונדר, מרווין גיי, מייקל ג'קסון ודיאנה רוס.

במהלך שש הדקות של ההופעה הצטרפו ללופז סמוקי רובינסון בן ה־79, אחד הקולות האגדיים של מוטאון, וכוכב האר נ' בי העכשווי ני־יו. במהלך ההופעה ג'יי לו כמובן התערטלה עד כמה שאפשר וסיימה את הנאמבר בריקוד לוהט ונענוע עכוז נחוש על גבי פסנתר כנף לבן.

למרות העבודה הקשה של לופז, האירוע זכה לבאקלאש עצום ברשתות החברתיות, כי לופז איננה זמרת סול, ובעיקר כי היא איננה שחורה. רבים התרעמו על זה שכוכבת לטינית נבחרה למשימה ולא כוכבת שחורה. רבים התבאסו מריקוד הסלסה הלא קשור שלה בזמן ההופעה. שלל ציוצים גם נידבו רשימות ארוכות של זמרות שחורות שהיו יכולות למלא את המשימה טוב ממנה. רובינסון מצדו הגן על זכותה של לופז לשיר שירי מוטאון בטענה שהיא גדלה על המוזיקה הזאת בברונקס (כמובן). בראיון ל"וראייטי" הוא אמר: "אני לא חושב שאנשים אינטליגנטיים מעוצבנים מזה. מוטאון הייתה מוזיקה לכולם".



ההזדמנויות שנקרות בדרכה

מאז הוציאה את אלבום הבכורה שלה, "On The 6", לפני 20 שנה בדיוק, הפכה לופז לכוכבת־על רב־תחומית. היא שחקנית, זמרת, רקדנית, מפיקת טלוויזיה וקולנוע, מעצבת אופנה, יזמית ומה לא. היא תמיד מככבת בראש רשימות השחקנים/זמרים/בדרנים ההיספניים הרווחיים ביותר בארצות הברית, ובעוד חמש דקות היא גם תהיה אחת הנשים שנראות הכי לא ייאמן בגיל 50.

"יש לי יום הולדת גדול השנה", אמרה לופז לפני כמה חודשים בראיון לאלן דג'נרס. "זה משוגע! עוד מישהו מרגיש כאילו הוא עדיין בן 16?", היא פנתה לקהל בחברמניות, מתוך ידיעה שהיא בת ה־50 היחידה בחדר שלא תישמע פתטית אם תאמר דבר כזה. אחר כך היא הרגישה שקצת הגזימה ואמרה שהיא מרגישה בת 26. בראיון אחר שמעתי אותה אומרת 28. זה תלוי ביום, אני מניחה. בכל מקרה, מגזיני האופנה ואתרי הביוטי מלאים בסודות הנעורים הנצחיים של ג'יי לו, החל בדיאטה שלה, דרך רוטינת הכושר שלה ועד מוצרי הקוסמטיקה שהיא משתמשת בהם ו/או מקדמת.

האמת היא שלופז מגיעה לארץ בשיאה - כשהקריירה שלה בפריחה משוגעת. אף אחד כבר לא זוכר את זה שלפני שבע שנים הוכרז בתקשורת הקאמבק הגדול שלה, בזכות הליהוק שלה כשופטת בתוכנית הריאליטי המוזיקלי "אמריקן איידול", אחרי כמה שנים קשות שבהן נרשמה ירידה מדאיגה בפופולריות של המותג ג'ניפר לופז. עכשיו היא שוב כל כך על גג העולם, עד שאף אחד לא יכול אפילו לדמיין שהיו לה גם שנים פחות זוהרות.



כשהוצע לה להשתתף ב"אמריקן איידול", רבים חשבו שזה רעיון לא טוב. אך לופז ידעה מה היא עושה. התוכנית עשתה פלאים לתדמית ולקריירה שלה. לופז התגלתה כאמפתית, תומכת, אמהית, רכה ומקסימה ב"אמריקן איידול", מה שהפך אותה למילף המושלמת של אמריקה (בלי ציניות): לופז הראתה שאין סתירה בין אמהות לבין סקסיות, מה שהפך אותה לפופולרית מאי־פעם.

אחרי כמה עונות של "אמריקן איידול", הגיעו רזידנסי מפואר בלאס וגאס שנמשך מינואר 2016 עד ספטמבר של שנה שעברה; שלוש עונות של דרמת פשע בכיכובה בשם “Shades of Blue" ברשת NBC, ששודרה פחות או יותר במקביל להופעות שלה בווגאס; וריאליטי ריקודים בשם “World of Dance" שעלה ב־2017 ושאותו היא מפיקה באמצעות חברת ההפקות שלה וגם משמשת בו כשופטת.

לאחרונה נשאלה בראיון לרדיו אם היא מאותם אנשים שעושים מיליון דברים כי הם חוששים שאם יעצרו לרגע הכל יקרוס. "לא", אמרה לופז. "אני חושבת שפעם הייתי מאותם אנשים, אבל אחרי פעמיים־שלוש שנתקעתי בקיר והרגשתי שאחלה אם אמשיך ככה, משהו השתנה. גם ההורות משנה אותך. הילדים שלי בני 11 עכשיו, ואני חושבת שב־11 השנים האחרונות למדתי ליצור איזון טוב יותר. אבל מסיבה כלשהי, בזמן הזה הוצעו לי הזדמנויות מדהימות. אז אני מנסה לשמור על איזון אבל מוצאת את עצמי עדיין עובדת המון".

ההזדמנויות המדהימות שנקרות בדרכה הן כמובן גם קולנועיות. שנה אחרי הקומדיה הרומנטית "סיבוב שני", מגיע סרטה החדש של לופז, “Hustlers", שעומד לצאת בספטמבר. היא מככבת בו לצד קונסטנס וו, כוכבת הקומדיה הרומנטית הפופולרית "עשיר בהפתעה". עוד משתתפים בסרט כוכבי פופ מוכרים כמו קארדי בי, אשר וליזו.



הסרט, שמוגדר כ"סיפור רובין הוד מודרני על חשפניות", מספר על קבוצת חשפניות שגנבו כסף מגברים עשירים ומגעילים ונתנו אותו ל... עצמן. התסריט מבוסס על סיפור אמיתי שעליו כתבה העיתונאית ג'סיקה פרסלר ב"ניו יורק מגזין". היות שלופז עומדת לגלם תפקיד של חשפנית, היא הייתה צריכה להוריד ממשקלה כמה קילוגרמים, והמאמן שלה אתגר אותה להימנע במשך עשרה ימים מסוכר ומפחמימות. כפי שהיא סיפרה בראיון לאלן דג'נרס: "היה קשה אך נפלא".

פעם רביעית גלידה

ולא רק הקריירה של לופז בפריחה השנה, אלא גם החיים האישיים שלה. לופז נמצאת במצב שבו היא הכי אוהבת להיות: מאורסת ומתכננת חתונה. היא מעלה תמונות דביקות במדיה החברתית ומדברת על זה בלי סוף בכל ראיון. ארוסה הוא שחקן הבייסבול לשעבר של הניו יורק יאנקיז והאישיות הטלוויזיונית בהווה, אלכס רודריגז, שחשף לפני כמה חודשים שהוא היה מעריץ שלה מזמן ואפילו פרסם תמונה שלה שעליה היא חתמה לו לפני קרוב ל־20 שנה.

אין להכחיש שיש ביניהם הרבה קווי דמיון. כמו לופז, גם רודריגז נולד בניו יורק להורים מהגרים מארצות דוברות ספרדית: שלה מפורטו ריקו, שלו מהרפובליקה הדומיניקנית. כמוה, גם הוא גרוש פלוס שניים. אי אפשר להכחיש שהם מאוד פוטוגניים ביחד ושהתמונות שלהם בחופשות משפחתיות עם ארבעת ילדיהם (שניים שלה, שניים שלו) ממיסות את הלב.

גם מבחינה כלכלית הם פחות או יותר מתאימים. "פורבס" דירג את רודריגז במקום ה־16 ברשימת הספורטאים המקצועים הרווחיים ביותר, בתור מי שהרוויח בסביבות 600 מיליון דולר ברוטו במהלך הקריירה שלו. כיום מעריכים את הונו בסביבות 300 מיליון דולר. על פי ההערכות, ללופז יש רק 100 מיליון דולר יותר מלארוסה - אבל מי סופר. והכי חשוב זה שלשניהם יש כינויים מאוד דומים. אם היא ידועה בתקשורת בתור ג'יי לו, הרי שהוא מפורסם בתור איי רוד. אין ספק, על הנייר ההתאמה מושלמת.



הדבר היחיד שללופז יש לחשוש מפניו הוא המוניטין שלו כרודף שמלות, ובדרך כלל לא אלמוניות. לופז ממש לא הכוכבת הראשונה ששמו נקשר בשמה, שכן אומרים שהוא יצא עם קמרון דיאז וקייט הדסון, ויש הטוענים שמדונה הייתה הסיבה לגירושים המכוערים שלו. אשתו לשעבר, סינתיה, טענה בזמנו שהיא התגרשה ממנו בגלל הרומן שלו עם מדונה ומשום שמדונה שטפה לו את המוח בזה שהיא לימדה אותו קבלה. מדונה, מצדה, הכחישה את כל הסיפור.

בין שזה קרה ובין שלא, זה סיפור ישן. עכשיו, כך אומרים, רודריגז הוא איש של אישה אחת. ואם לא, אז ג'יי לו תשמיע לו את “Medicine". במרץ השנה, אחרי שנתיים ביחד, לופז ורודריגז הודיעו על אירוסיהם לאחר שרודריגז הציע ללופז נישואים על חוף הים בחופשה בבהאמאס. בעקבות האירוסים פרסמו השניים במדיה החברתית ברכה כתובה בכתב יד שהם קיבלו מברק אובמה. ושניהם פרסמו גם תמונה של טבעת האירוסים המפוארת, ששוויה מוערך במיליון עד 5 מיליון דולר. אי אפשר כמובן שלא להשוות את הטבעת החדשה של ג'יי לו לטבעת האירוסים עם היהלום הוורוד הענק שקיבלה בזמנו מבן אפלק. ואי אפשר לשכוח שלופז ואפלק נפרדו ארבעה ימים לפני החתונה.

זאת תהיה החתונה הרביעית של לופז והשנייה של רודריגז. בתור אמא לופז צריכה כמובן להיות יותר זהירה הפעם מבעבר. ב־2008 היא ילדה זוג תאומים, מקס ואמה. כעבור שלוש שנים היא ובעלה דאז, כוכב המוזיקה הלטינית מארק אנתוני, נפרדו. מאז שהיא אם חד־הורית היא אומנם השתעשעה פה ושם עם כל מיני רקדנים צעירים, אבל בתור אמא היא לא יכולה לקפוץ לנישואים חדשים בלי לחשוב פעמיים, בייחוד לאור ההיסטוריה שלה.

לופז כזכור היתה נשואה עוד פעמיים לפני אנתוני: בסוף שנות ה־90 התחתנה עם מלצר־דוגמן־שחקן־מסעדן קובני, שממנו התגרשה כעבור שנה, ובתחילת שנות האלפיים היא התחתנה עם אחד מרקדני הליווי שלה. באמצע בין שניהם היא ניהלה מערכת יחסים מתוקשרת עם הראפר והביזנס מן שון קומבס, שאז קראו לו פאף דדי. ורק אחר כך הגיע ידידה הוותיק מארק אנתוני לנחם אותה אחרי הפרידה מבן אפלק. וסליחה אם התבלבל לנו הסדר.

בספרה האוטוביוגרפי “True Love" מ־2014, שעסק רבות בהיסטוריה הרומנטית שלה, טענה לופז שהיא מיהרה מדי להתחתן עם מארק אנתוני, שאותו היא ראתה כאביר על סוס לבן שיציל אותה משיברון הלב הגדול שחוותה בפרידה מאפלק. אך אחרי שגם נישואיה השלישיים התפרקו, החליטה לופז בפעם הבאה לא להתחתן כל כך מהר, ואולי בגלל זה היא ורודריגז לוקחים את הזמן (גם העניין התקשורתי שהבאזז לקראת החתונה שלהם מייצר כמובן לא מזיק לאף אחד).

אז בינתיים עוד אין פרטים קונקרטיים על החתונה הצפויה. לופז מודה שהיא בוחנת אולמות ושמלות, אך בלי לחץ - רק בזמנה הפנוי, וזמן פנוי מן הסתם אין לה הרבה. כשלופז נשאלה על ידי "אנטרטיינמנט טונייט" איך מתקדמות ההכנות לחתונה, היא אמרה: "מתקדמות יפה. עומדת להיות לנו שנה עמוסה, אז אנחנו לוקחים את זה לאט. אין מה למהר. אנחנו באמת רואים בזה משהו שיהיה לנצח, אז אנחנו ניקח את הזמן ונעשה את זה כמו שצריך. לא בצורה מזורזת".