הניו יורק טיימס פרסם היום (שבת) את רשימת הסדרות הבינלאומיות הטובות ביותר בעשור האחרון. הדרישות כדי להיכנס לרשימה: סדרות שהופקו מחוץ לארצות הברית, שהיו זמינות לקהל אמריקאי ויצאו לאקרנים החל משנת 2010. מתוך רשימת 30 הסדרות בולטות במיוחד נציגות הממלכה הבריטית עם 12, אך כמובן את המקום הראשון תפסה הסדרה "חטופים" הישראלית. 



מקום 10 - שערוריה אנגלית למדי (בריטניה)


מיני סדרה בת שלושה פרקים המבוססת על ספר באותו שם מאת ג'ון פרסטון. הסדרה מתארת את פרשיית חבר הפרלמנט ג'רמי ת'ורפ שנשפט וזוכה מאשמת קשירת קשר לרצח מאהבו לשעבר נורמן ג'וזיף, בשנות השבעים של המאה ה-20. 



מקום 9 - להרוג את איב (בריטניה) 


סדרת טלוויזה בריטית בת שתי עונות המבוססת על סדרת "הנובלות" מאת לוק ג'נינגס. הסדרה מספרת את סיפרה של איב פולסטרי (בגילומה של סנדרה או שזכתה בפרס גלובוס הזהב על תפקיד זה), סוכנת M15, ומתארת את יחסיה למתנקשת מוכשרת (ג'ודי קומר). ב-7 באפריל 2019 הודיעה רשת BBC אמריקה שהסדרה תחודש לעונה שלישית.



מקום 8 - פאודה (ישראל)


הסדרה המצליחה של ליאור רז ואבי יששכרוף, מגוללת את סיפורם של יחידת לוחמה בטרור של השב"כ ומספקת נקודת מבט שונה על הסכסוך הישראלי-פלסטיני. הסדרה זכתה ב-11 פרסי האקדמיה לטלוויזיה ונרכשה על ידי נטפליקס ב2016 והפכה מהר מאוד להצלחה מסחררת בארצות הברית.



פאודה. צילום: אוהד רומנו
פאודה. צילום: אוהד רומנו



מקום 7 - Chewing Gum (בריטניה)


סדרה בריטית בת 2 עונות שנכתבה על ידי מיכאלה קול, אשר גם מככבת בתפקיד הראשי. הסדרה מציגה את טרייסי גורדון, צעירה מוגבלת בת 24 אשר רוצה ללמוד על העולם ולחקור את מיניותה. הסדרה זכתה בתואר BAFTA למיצג הנשי הטוב ביותר בתכנית קומית וכשרון פורץ דרך עבור מיכאלה קול על תפקידה.



מקום 6 - הכתר (בריטניה)


סדרת רשת בריטית-אמריקאית בת 3 עונות שכתב ויצר פיטר מורגן עבור נטפליקס. הסדרה מתארת את תקופת שלטונה של המלכה אליזבת השנייה בממלכה המאוחדת.



מקום 5 - גומורה (איטליה)


סדרת דרמת פשע המבוססת על הספר "גומורה" מאת רוברטו סביאנו ועל סרט בעל אותו שם. הסדרה מתמקדת בעולם הפשע בנאפולי ובמערכות היחסים של גנגסטרים, סוחרי סמים ואזרחים רגילים. שם הספר (וכך הסדרה) הוא משחק על המילים "קאמורה" (Camorra) - שהוא כינוי לכנופיות הפשע המאורגן בנאפולי ו"עמורה" (כמו ב"סדום ועמורה") אשר בלטינית נקראת Gomorrah, כרמז לכאוס שמשליטות הכנופיות ואוזלת היד של מערכת אכיפת החוק להתמודד איתן.



גומורה. צילום: הוט, יח"צ
גומורה. צילום: הוט, יח"צ



מקום 4 - עמק האושר (בריטניה)


סדרת דרמת פשע בריטית שעלילתה מתרחשת במערב יורקשייר, בצפון אנגליה. בסדרה מככבות שרה לנקשייר ושיבון פינרן. השם "עמק האושר" הוא הכינוי של המשטרה לאזור שבו מתרחשת התוכנית, עמק קלדר, בשל בעיית הסמים שם. במאי 2015, זכתה הסדרה בפרס BAFTA לסדרת הדרמה הטובה ביותר.



מקום 3 - הלשכה (צרפת)


סדרת מתח פוליטית צרפתית בת 4 עונות (העונה החמישית תצא לאקרנים בצרפת במרץ 2020), אשר נוצרה על ידי אריק שונרט. הסדרה מספרת את סיפורם של  של סוכנים של ה- DGSE (המינהל הכללי לביטחון חיצוני) שירות האבטחה החיצוני העיקרי של צרפת.



מקום 2 - שרלוק (בריטניה)


סדרת טלוויזיה דרמת פשע בריטית בת 4 עונות המבוססת ומציגה פירוש עכשווי-מודרני לדמותו של שרלוק הולמס מסדרת הספרים הבלשית מאת ארתור קונאן דויל. הסדרה מגוללת את קורותיו של "הבלש היועץ" שרלוק הולמס, המסייע למשטרת המטרופוליטן ובעיקר למפקח גרג לסטרד, בפתירת פשעים חמורים. הסדרה משלבת אלמנטים ותרחישים הלקוחים מהספרים המקוריים של שרלוק הולמס ומביאה אותם לזמננו עם פרשנות מודרנית.



מקום 1 - חטופים (ישראל)


סדרת דרמה ישראלית של קשת, שיצרו גידי רף וליאת בנאסולי, המספרת את סיפורם של שני חיילים חטופים השבים לישראל אחרי 17 שנה בשבי בסוריה. "חטופים" בגרסתה המקורית בעברית, היתה לסדרה הישראלית הראשונה ששודרה בפלטפורמת הסטרימינג הולו, בערוץ Sky Arts הבריטי ובTATA SKY ההודי. זכויות ההפקה של הסדרה נמכרו גם לרוסיה, טורקיה, מקסיקו וקוריאה.

הגרסה האמריקאית לסדרה, ״הומלנד״, שודרה משנת 2011 למשך 7 עונות, ברשת שואוטיים, זכתה להצלחה רבה ולפרסים רבים, בהם גלובוס הזהב והאמי.