הודעות הגעוואלד מתחילות לזרום: מפלגת הליכוד הודיעה היום (שלישי) אחר הצהריים כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביטל אירוע בחירות באשדוד, וכינס דיון חירום במעון רה"מ בירושלים, בהשתתפות מטה הבחירות ונציגי השטח, זאת בעקבות דיווח שקיבל על אחוזי הצבעה נמוכים במעוזי הליכוד. גם בכחול לבן בחרו באסטרטגיה דומה, והפיצו סרטון בו יו"ר המפלגה, בני גנץ, נשמע באומרו כי "הנתונים טובים אבל לא מספיק. אנחנו חייבים להתאמץ יותר. הליכוד מפיץ שקרים. אסור לנו להתבלבל, צריך להתאמץ, לוודא שהפתק בקלפי תקין ולעזור לנו להביא את הניצחון".


 

בתוך כך, עוד אמרו במפלגת השלטון כי האירוע המרכזי של הליכוד הערב בהיכל שלמה נדחה מ-20:00 ל-23:00 עקב אחוזי הצבעה נמוכים מאוד במעוזי הליכוד. נתניהו אמר בסרטון: "אני חייב להיות גלוי עמכם, אנחנו במצב חירום. בשעה 16:00 שיעור מצביעי השמאל עמד 61% ושיעור מצביעי הליכוד על 42%, אם לא תצאו להצביע נפסיד את הבחירות. צאו להצביע, הצביעו מחל". רה"מ אף אמר בשיחת ועידה עם השרים בליכוד, כי "אם לא נוציא אנשים עכשיו להצביע, בצד השני ישירו עוד הערב 'הו הא מה קרה - הליכוד אכל אותה".



במפלגת ש"ס גם משדרים פאניקה, ומסרו כי "לאחר תפילת מנחה במטה המרכזי אמר יו״ר ש״ס השר דרעי ובכירי המטה פרק תהילים להצלת המערכה".

במגזר הערבי נלחצו אף הם מאחוזי ההצבעה הנמוכים במיוחד בקרב מצביעי המפלגות הערביות. ד״ר אמטאנס שחאדה (רע״ם-בל״ד) פנה למצביעים, ואמר כי ״הימין מתכנן להפיל את הרשימות הערביות, רוצים למחוק אותנו מהזירה הפוליטית. זה החלום של נתניהו. אחוזי ההצבעה הנמוכים יובילו להתאבדות פוליטית. אנחנו עושים מאמצים עצומים להביא כל קול. המסר שלנו לציבור: אל תהיו שאננים ואל תכנעו לנסיונות הימין לייאש אותנו. צאו להצביע".

באופן דומה, גם במפלגת הימין החדש הזהירו את תומכיהם מאחוזי הצבעה נמוכים. "נקלענו למצב לא טוב. התחלנו את היום דווקא בצורה טובה בתנופה. לצערי, קמפייני הגוועלד של נתניהו ושל סמוטריץ' נגד שקד ובנט עובדים. הם עובדים טוב מדי, והם מאיימים להפיל אותנו, הימין החדש, בצורה קשה מאד. שני הקמפיינים שלהם פשוט לא נכונים. סמוטריץ' מספר שהם לא עוברים את אחוז החסימה כאשר בפועל הם במצב מצוין".
עוד צוין בהודעת הימין החדש כי "נתניהו הוא ראש הממשלה הבא ללא שום ספק וסמוטריץ', הרב פרץ ובן-גביר כרגע עוקפים אותנו בקלפיות בצורה משמעותית. אני מבקש מכם להפיץ שהקמפיינים שלהם אינם נכונים, וכעת דווקא אנחנו בסכנה משמעותית. אם לא נשנה את כיוון ההצבעות, נתעורר מחר כאשר איילת שקד אינה שרת המשפטים עוד, ואיבדנו (במקרה הטוב) את כוחנו להשפיע".

שרת המשפטים איילת שקד פנתה לחברי הציונות הדתית: "חבריי בציונות הדתית, כאן איילת שקד. השעה 16:20, נקלענו למצב רע. ביבי שותה אותנו בקשית עם הגוועלד שלו כאילו הוא לא ראש ממשלה וגם הרב פרץ עשה גוועלד שעובד. עובד טוב מדי. אנחנו הולכים לשידור חוזר של אסון 2015, בירידה דרמטית. ואני זקוקה לעזרתכם להצביע כולם לימין החדש באות נ. נתניהו הוא ראש הממשלה הבא ללא שום בעיה, וסמוטריץ' במצב מצוין, רק אנחנו בירידה גדולה".

באיחוד מפלגות הימין הודיעו לכל הפעילים על דחיית האירוע בכפר המכביה לשעה 22:30, והוראה לא לנטוש את הקלפיות עד הדקה האחרונה. מסמוטריץ' נמסר בתגובה: "‏איילת, את אומרת לא אמת. האמת היא שאין לכם שום דרך לדעת מה קורה בשעות האחרונות. לנו לעומת זאת יש שטח ורשימות ואצלנו המצב גרוע בעקבות קמפיין הגעוואלד שלכם. אחרי שנטשתם אתם הולכים עכשיו להיות חתומים בחוסר אחריות על מחיקת הציונות הדתית רק כדי לקבל עוד מנדט. תפסיקו מיד".  
 
 
פאניקה גם בשמאל

במפלגת מרצ העבירו את יום הבחירות בלא מעט דאגה. בשורות מפלגת השמאל ניסו לא להגיע לתחושה של גוועאלד, אבל הורגש חשש אמיתי מלא לעבור את אחוז החסימה. חברי הרשימה עסקו בעיקר בשכנועים בשטח, בעיקר במקומות שנחשבים מעוזי מרצ, בתקווה להטות את קהל הבוחרים ממפלגות כמו העבודה וכחול לבן, אל מרצ.
 
ראשת המפלגה, חברת הכנסת תמר זנדברג, בילה את מרבית שעות היום בקלפי הקרוב לביתה, בבית הספר גרץ בתל אביב. היא הגיעה לשם בשעות הבוקר, מלווה בבן זוגה ובבתה. "אני מודה שאני מודאגת הבוקר" אמרה. "מרצ נמצאת באסור המסוכן. אם מרצ נופלת הגוש נופל. אם תהיה תקלה ומרצ תיפול אין סיכוי למהפך". בהמשך הודיעה הודעה למצביעיה, בה הזהירה אותם: "אנחנו באזור המסוכן. נלחמים על כל קול".

במרצ התאכזבו מאחוזי ההצבעה הנמוכים בחברה הערבית. הערבים לא נעו בהמוניהם לקלפיות ומבחינת מרצ, מדובר במכה. חבר הכנסת עיסאווי פריג', מספר ארבע ברשימת מרצ לכנסת, נשלח לנסות ולעורר את חברי המגזר הערבי מאדישותם או ממחאתם. הוא עשה את היום בערי המשולש.  אחר הצהריים הוא ביקש לשדר מסר מרגיע: ״אין ספק שאנחנו במאבק לא פשוט אבל אני בוחר להיות אופטימי", אמר למעריב. "הלחץ להוציא אנשים להצביע הוא אדיר. אנחנו לא מפסיקים את ההמרצות, עוברים מדלת לדלת ונלחמים על כל קול. ברור לי שהקול הערבי יכריע את הבחירות האלה״.

מי שפתחה בקמפיין דומה היא מפלגת העבודה, שהחלה לשלוח הודעות לאזרחים רבים, בהם נכתב: "כאן איציק שמולי, עמיר פרץ ושלי יחימוביץ' פונים אליכם בצורה ברורה: הצילו את מפלגת העבודה. השקרים של כחול לבן מצליחים. אסור לפרסם סקרים אבל יש סכנה אמיתית שמפלגת העבודה תימחק. תצילו את הבית של כולנו".