ח"כ יאיר לפיד, יו"ר יש עתיד, אמר הערב (שני) על איחוד אפשרי עם חוסן לישראל כי "האופציה נמצאת על השולחן. אני לא אוריד אותה עד הרגע האחרון. נהפוך כל אבן. בניגוד לכל מה שפורסם, אין בכלל דיון עם בני גנץ על מיקומים. ראשון, שני, רוטציה. על זה מדברים בסוף המשא ומתן. אחרי שסוגרים את הדברים החשובים. מה שחשוב לנו, מה שחשוב לי, הוא שנתנו לכם התחייבויות. אני רוצה תשובות ברורות על ההתחייבויות האלה. בשלב הזה, וכבר לא נשאר הרבה זמן, לא קיבלתי אותן".



"יש עתיד היא לא מריצה שמעמיסה מנדטים", אמר לפיד. "היא תנועה עם השקפת עולם מגובשת. אנחנו פה כי התחייבנו לשינוי במדינת ישראל. המטרה היא להקים מפלגת שלטון. המטרה היא לנצח. אבל למפלגת שלטון צריכה להיות מדיניות. אי אפשר ללכת לבחירות בלי שאנשים יידעו מה העמדות שלך. אנחנו התחייבנו".

עוד הוסיף חבר הכנסת כי "אם נקבל התחייבות ברורה על הנושאים האלה, שהם בסך הכל לא מסובכים, נכנס מצידי עוד הלילה לחדר עד שייצא עשן לבן. את הכל עוד אפשר לסדר. אבל אני רוצה להגיד מפה לבני גנץ: הנה מה שלמדתי בשבע שנים בפוליטיקה. שבע שנים לחימה בשוחות: אי אפשר להתחמק מנושאים לא נוחים. עשיתי את הטעויות האלה. זה לא עובד. אם נקבל תשובות ברורות, עוד יש על מה לדבר. אם לא נקבל תשובות ברורות, יידע כל אדם באולם הזה שהוא חלק מתנועה שיש לה דרך. שיש לה עקרונות. שאף פעם לא מתבלבלת בין עקרונות לבין כיסאות".


לפיד הציג הערב את רשימת המפלגה של "יש עתיד" לכנסת ה-21. על רקע הצגת הרשימה, מסתמן כי איחוד אפשרי עם חוסן לישראל של בני גנץ עד למועד סגירת הרשימות השבוע. לאחר לפיד, חברי הכנסת מאיר כהן ועפר שלח נמצאים בראש הרשימה כשהשם החדש בצמרת הוא של ראש אכ"א לשעבר, אורנה ברביבאי.

רשימת יש עתיד לכנסת ה-21:

1. יאיר לפיד
2. מאיר כהן
3. עפר שלח
4. אורנה ברביבאי
5. יעל גרמן
6. קארין אלהרר
7. יואל רזבוזוב
8. אלעזר שטרן
9.מיקי לוי
10. פנינה תמנו שטה
11. רם בן ברק
12. יואב סגלוביץ'
13. בועז טופורובסקי
14. עידן רול
15. יוראי להב הרצנו
16. עליזה לביא
17. תהילה פרידמן נחלון
18. משה (קינלי) טור פז
19. זוהרית שורק
20. ענת כנפו


 
חיים ילין, שהודיע בשבוע שעבר על פרישה ממפלגתו של לפיד לאחר שהבין כי יידחק למקום נמוך ברשימה, מתח ביקורת על לפיד ברשת 13. "בלבנון השנייה אמרו שאי אפשר לנהל מלחמה דרך הפלזמות, אז אי פשר לנהל מפלגה ולהביא בוחרים דרך הפלזמות", אמר. עוד הוסיף: "השיטה היא שהוא קובע מי ייכנס ומי ייצא. זרקו אותי למקום ה-17". 

מוקדם יותר היום, חבר הכנסת עופר שלח אמר בתוכניתה של אילה חסון כי "הרשימה תהיה רשימה מעולה. עד עכשיו לא קיבלנו מגנץ שום תשובה על שאלות המהות". הוא הוסיף: "אלו החיים הפוליטיים. אנחנו עובדים בשביל שליש עתיד יהיה כוח עבור האנשים המצוינים שיש לה. בכל מערכת בחירות סיימנו הרבה יותר גבוה ממה שהתחלנו ואני מאמין שזה יקרה גם הפעם".
 
ח"כ אלעזר שטרן, אמר אתמול בתכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM כי "יותר חשוב המצע, העקרונות והערכים", וגם הסביר מדוע תקועים מאמצי האיחוד במרכז-שמאל בין גנץ ללפיד: "מקווה שהם לא יהיו תקועים ויניבו פירות. כרגע יש סוגיות של בירור עמדות, אני מקווה שזה יסתדר".