שרת הבינוי והשיכון, ד״ר יפעת שאשא ביטון (כולנו), אמרה היום (שבת) באירוע שבת תרבות בבאר שבע כי במידה ומפלגת הליכוד תזכה בבחירות, מפלגתה תשב בממשלה בראשות נתניהו עד שייערך לו שימוע. "לא נשתתף בחגיגה ובריקוד על הדם של ראש הממשלה", אמרה. "עמדתנו בנושא ברורה ונאמרה לאורך כל הדרך - אין על מה לדבר עד לאחר שימוע. מעבר לכך, אני בטוחה שראש הממשלה יבחר נכון לאחר השימוע".
באשר למפלגת כחול-לבן, אמרה שאשא ביטון כי "אני עדיין לא יודעת מי הם כחול לבן, מה עמדותיהם ומה הם מבקשים לעשות למען הציבור. כשמראיינים את אנשיהם אחד אומר יום והאחר לילה. אנחנו לא פוסלים אף מפלגה ציונית, אך לא נהיה שותפים בגוש טכני חוסם הכולל מפלגות אנטי ציוניות המתנגדות למהותה הציונית יהודית של מדינת ישראל. במציאות הנוכחית לא נראה שכחול-לבן יכולים לעשות זאת בלי גוש טכני כזה. השיויון בין הגושים היום הוא מדומה".

אורנה ברביבאי (כחול-לבן) התייחסה בשבת תרבות בנס ציונה ליום שאחרי הבחירות: "קודם כל אנחנו צריכים לנצח באופן מובהק. היכולת שלנו להשפיע תהיה במספר המנדטים ובמובהקות של הניצחון שלנו. אנחנו חדורי משימה כדי להגדיל את מקסימום המנדטים, כדי לייצר חלופה שלטונית". 

לדבריה, "אנחנו נקרא לליכוד להצטרף אחרי נתניהו. אנחנו מאמינים שראש ממשלה שעוסק בכתב אישום כל כך חמור שהוגש נגדו, גם אם הוא ייצא בסופו של דבר חף מפשע - אי אפשר להתעלם מכתב אישום כל כך קשה עם כל כך הרבה סוגיות הנוגעות לשחיתות. אני חושבת באופן אישי שראש ממשלה שנבחר כדי לתת מענה בשירות לציבור שלו - שיזוז הצידה וייתן למפלגת שלטון לעשות מה שצריך. בהנחה שהוא זז הצידה, נפנה לליכוד. אין לנו בעיה איתם ועם העבודה". 

"מוטרד ממה שיקרה כאן עד הבחירות". אבי גבאי. צילום: אבשלום ששוני



אבי גבאי: "הבחירות הן על החיים של נתניהו לעומת החיים של המדינה"



יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, התייחס במהלך אירוע שבת תרבות במודיעין להחלטת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, להגיש נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב אישום בכפוף לשימוע. לדברי גבאי, "מערכת בחירות הזאת היא על החיים של נתניהו לעומת החיים של המדינה".



"אני מוטרד מאוד ממה שיקרה כאן עד הבחירות", הוסיף. "נתניהו עושה הכל כדי להינצל מכתב אישום. הוא רוצה לנצח בחירות כדי להעביר את החוק הצרפתי וכדי להגן על החופש שלו ולכן הוא יכול לעשות כל דבר".
באשר למפלגת כחול לבן, אמר גבאי כי "לאחר חשיפת האישומים נגד נתניהו, גנץ צריך היה לומר באופן פשוט - לא נשב בממשלה בראשות נתניהו, בגלל הדרך שלו, כי אנחנו מאמינים בדברים אחרים. אבל בתגובה של גנץ היו מילים אחרות כמו "לא בעת הזאת" או "לא על הפרק". הוא צריך לומר באופן ברור - לא נשב בממשלה בראשות נתניהו, כי הדרך שלו שונה מהדרך שלנו. את זה הוא היה צריך לומר ואת זה לא שמענו".

"אנחנו במפלגת העבודה רוצים מהפך כי אנחנו רוצים להוביל דרך אחרת. לא כדי שבוגי ימשיך בתכניות הסיפוח ובהרחבת ההתיישבות מחוץ לגושים ולא כדי שצביקה האוזר יחוקק חוק לאום נוסף. משמעות של מהפך זה להוביל להיפרדות מהפלסטינים, להוביל לכלכלה צודקת לצעירים ולמבוגרים. מהפך זה לא רק 'לא ביבי'".

"אסור שמשרד הפנים ישאר בידיים של ש"ס". ליברמן. צילום: הדס פרוש, פלאש 90


ליברמן: "לא קראתי את כתב החשדות נגד נתניהו"

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, התייחס בשבתרבות בתיאטרון הבימה בתל אביב לסקרים המנבאים כי מפלגתו עשויה לא לעבור את אחוז החסימה בבחירות הקרובות. "הסקרים שעושים אותם ביום אחד, ביום שישי באינטרנט אחרי ההודעה - אלה לא סקרים, זו לוחמה פסיכולוגית", טען. "אין שום קשר למציאות".
 
באשר להחלטת היועמ"ש בנוגע לתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר ליברמן כי  "לא קראתי את כתב החשדות נגד נתניהו, ואני גם לא מתכוון לקרוא. מי שמוסמך בישראל לקבוע אם בן אדם אשם או זכאי זה אך ורק בית משפט. חזקת החפות שמורה לכולם, גם לראש הממשלה"

ליברמן גם התייחס למפלגות החרדיות, ואמר כי "אסור שמשרד הפנים יישאר בידיים של ש"ס. מה שעובר על המשרד בשנה האחרונה - חסר תקדים".