שוב ירי בנגמ"ש: שר החינוך נפתלי בנט (הימין החדש) תקף היום (שישי) במילים קשות את ראש הממשלה בנימין נתניהו בסרטון שהעלה לחשבון הטוויטר שלו, וקרא לנתניהו להעביר לו את תיק הביטחון, וזאת בעקבות "היד הרכה" שראש הממשלה מפגין, כביכול, כלפי החמאס. בנט התייחס באופן ספציפי לשיגור הטילים לעבר אזור המרכז אתמול, ותקיפות חיל האוויר בתגובה, תגובה אותה כינה פתטית.



"התגובה הישראלית לירי טילים לעבר תל אביב היא פתטית", אמר בנט בסרטון, "אני לא יוכל להעלות על הדעת שפוטין היה מסביר לרוסים אחרי ירי טילים על מוסקבה שהאויב עשה את זה בטעות", הוא תקף. "כדי שהטילים יירו על תל אביב, מישהו צריך להציב משגר מישהו צריך להטעין משגר מישהו צריך לכוון את המשגר ומישהו שעושה את כל הדברים האלה פשוט לא מפחד מישראל", הוא הוסיף.
גבי אשכנזי בעוטף עזה

"נתניהו הוא ראש ממשלה ומדינאי טוב, אבל כשר ביטחון הוא מנהל מדיניות ביטחונית מול חמאס ומול המחבלים שנכשלה כישלון חרוץ והם צוחקים עלינו וזה לא רציני", טען השר וחזר על דרישתו לתיק הביטחון. "הגיע הזמן למדיניות הפוכה ב-180 מעלות. אני קורא לראש הממשלה להוביל מערכה חזקה מול החמאס ואם הוא לא יודע איך לעשות את זה, לתת למישהו אחר את תיק הביטחון כדי שאנחנו נשלים את המלאכה".

גבי אשכנזי: "המציאות בעוטף עזה לא נסבלת"

אל דבריו של בנט הצטרף גם הרמטכ"ל לשעבר והמועמד לכנסת מטעם מפלגת "כחול לבן" גבי אשכנזי, שסייר היום ביישובי עוטף עזה ושדרות, שגם לעברם שוגרו הלילה טילים. בסיום הסיור אמר אשכנזי: "סיימתי זה עתה ביקור בעוטף עזה ושדרות. פגשנו את התושבים. ושמענו את מה שיש להם לומר".

"המציאות כאן היא בלתי נסבלת", הוא המשיך, "זאת תוצאה של קריסת ההרתעה. זה בלתי מתקבל על הדעת שילדים יבלו במקלטים ותושבי עזה ויחיא סינוואר יסתובב חופשי. זה קרה במשמרת של הממשלה הנוכחית. קריסת ההרתעה הזאת לא תימשך. ממשלה בראשותנו תדע להפסיק את המציאות הזאת ולהחזיר את ההרתעה".