ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו מסר היום (רביעי) הצהרה במעונו בירושלים, בה התייחס לדיווחים האחרונים בנוגע לפרשת הצוללות על רקע ההאשמות החמורות שנשמעו בימים האחרונים מצד יריביו הפוליטיים. טרם תחילת דבריו של נתניהו, מפלגת כחול לבן ניסתה למנוע את השידור בטענה של תעמולת בחירות שנעשית ממעונו הרשמי של ראש הממשלה. יו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר דחה את הבקשה. 


"גנץ ולפיד ממשיכים בניסיון הנואש שלהם להציג את ישראל ככושלת וחסרת הישגים. הציבור חכם והציבור יודע את האמת על ההצלחות הכבירות שלנו", תקף נתניהו את ראשי כחול לבן בדבריו, "בימים האחרונים הייאוש של לפיד וגנץ הביא אותם לשפל חדש. הם מנסים בכוח להנשים פרשה שנבדקה עד תומה עם כל המידע ושנקבע לגביה באופן חד משמעי שלא נפל רבב בהחלטותיי, ושכולן היו למען בטחון ישראל". 
 
ראש הממשלה טען בנוסף כי אין בדיווחים האחרונים לגבי תיק 3000 כל מידע חדש והסיט את האש לכיוונם של ראשי כחול לבן. "אין פה שום מידע חדש, אין פה שום דבר חדש חוץ מדבר אחד: הפאניקה של לפיד וגנץ. ואנחנו שואלים את עצמנו, והציבור שואל את עצמו, מה הסיבה לפאניקה הזאת? מה קרה? התשובה ברורה. לפיד וגנץ בפניקה משום שאיראן פרצה לטלפון של גנץ ולקחה ממנו חומרים רגישים. ההיסטריה של לפיד וגנץ מעלה שאלות קשות. בני גנץ, מה אתה מסתיר מהציבור הישראלי? מה האיראנים יודעים עליך שאתה מסתיר מאתנו? איזה חומר האיראנים מחזיקים עליך? למה לא סיפרת את הדברים לשותפיך למפלגה כשעודכנת על ידי השב"כ. מה היה לך להסתיר מהם? האם עשית שימוש חסר אחריות בטלפון האישי שלך, כשאתה שהיית רמטכ"ל וראש חברת סייבר יודע שהמכשירים האלו נגישים לכוחות הביון של האויב, ומעל הכל, איך תעמוד כרה"מ מול איראן האויב מס' 1 שלנו כשאיראן מחזיקה עליך חומר רגיש? זה לא עניין רכילותי, זה עניין של בטחון המדינה. הדרך היחידה שלא תהיה נתון לסחיטה זה שתחשוף עכשיו בפני הציבור את הדברים". 

גנץ. צילום: תומר נויברג, פלאש 90
 
"בני גנץ", פנה נתניהו ליו"ר כחולן לבן, "אני אומר את זה בצער אבל יש לך בעיה עקבית של היעדר שיקול דעת. איפה היה שיקול הדעת שלך כשהשתתפת באירוע הזיכרון המביש שהעמיד בשורה אחת את חללי צה"ל ואת ההרוגים הפלסטינים בצוק איתן כולל 1000 מחבלי חמאס. איפה היה שיקול הדעת שלך כשחתמת על ההסכם המסוכן עם איראן שאני התנגדתי לו? איפה היה שיקול הדעת של יאיר לפיד ושלך כשאמרתם שיש צדדים טובים בהסכם, שהאיראנים רציונליים, ושהיעדר יהרוס את יחסינו עם ארה"ב".

"גנץ, הסתרת את המידע על הפריצה מחבריך למפלגה, אולי חשבת שתוכל להסתיר אותו גם מאזרחי ישראל, אבל אינך יכול לבקש את אמונם של אנשי ישראל בלי שתחשוף בפני ישראל את כל האמת. ישראל צריכה רה"מ חזק ולא סחיט, רה"מ שידע לעמוד מול איראן ומול כל אויבינו. אזרחי ישראל, אם אקבל שוב את האמון שלכם אמשיך להוביל את המדינה בשיקול דעת, אחריות ועוצמה לעוד ועוד הישגים כבירים. חג פורים שמח לכולכם".

ממפלגת כחול לבן נמסר בתגובה לדברי ראש הממשלה: "מר נתניהו, במסגרת פרשת ״צוללות תמורת עמלות״ תענה רק על שאלה אחת עד 20:00 בערב: למה קיבלת 16 מיליון שקל מחברה שסוחרת עם יצרנית הצוללות ולמה הסתרת את זה מהציבור?"

שר הביטחון והרמטכ״ל לשעבר ומספר 3 בכחול לבן, משה ( בוגי ), אמר בתגובה לדברי נתניהו: "הצהרה דרמטית של נתניהו באמצע היום, המדינה עוצרת נשימתה: אולי נשמע מנתניהו הסברים על פרשת הצוללות וכלי השייט? אולי נזכה לקבל תשובות לשאלות הקשות בפרשת השחיתות החמורה בתולדות המדינה? אולי יסביר לאזרחי ישראל איך חתם על עיסקה מושחתת כשהוא קשור לאחת מהחברות המספקות לה חומר גלם ואף גרף לכיסו ממניותיה בעבר כ 16 מיליון ש״ח? אולי יסביר למפקדי צה״ל וחייליו מדוע אישר למכור למצרים צוללות מתקדמות מאחורי גבה של כל מערכת הביטחון וללא אישור הקבינט וסיכן את ביטחון המדינה? לא. במקום תשובות מאוקינוס השחיתות של נתניהו ושות׳ קיבלנו שוב ספין עלוב על טלפון סלולרי. ביבי תתבייש. שום ספין לא יעזור לך. כמה שחיתות אתה עוד מסתיר מאזרחי ישראל? אתה לא ראוי להנהיג לך תתמודד עם כתבי האישום והשימועים, הנח לנו להחזיר את המדינה למסילה, ולדאוג לאזרחיה. זמנך עבר! חלאס ביבי".

דיכטר: "לא זוכר תקדים כזה"

יו״ר ועדת חוץ וביטחון וראש השב״כ לשעבר, ח״כ אבי דיכטר, נשא דברים לאחר נתניהו ותקף גם הוא את גנץ על רקע הפריצה האיראנית לטלפונו. "אני מדבר כאן כיו"ר ועדת חוץ וביטחון וכראש השב"כ לשעבר. האירוע הזה יוצא דופן וחריג. אני איש ביטחון כבר 48 שנים", אמר דיכטר, "אני לא זוכר תקדים שבו מדינת אויב בסדר גודל של איראן, מעצמה אזורית בתחום הסייבר, פרצה למכשיר הטלפון של מי שרואה עצמו מתמודד על תפקיד ראש הממשלה. 
הדבר נחשף על ידי שירותי המודיעין בישראל". 

עוד הוסיף דיכטר: "זה לא יהיה המקרה הראשון שבו שירותי ביון עשו בחומר רגיש שימוש לצורכי סחיטה. האמינו לי, אני מכיר את הדברים האלה היטב.
הפוטנציאל קטלני. אבל אסור שזה יקרה לנו. המחשבה שראש ממשלה בישראל יהיה נתון לסחיטה מצד האויב מספר 1 של ישראל היא מחשבה בלתי נתפסת ובלתי מתקבלת על הדעת. הדרך היחידה שאני מכיר שעשויה לפוגג את נפץ הסחיטה היא לשים את הדברים כהווייתם על השולחן הציבורי במדינת ישראל".

כזכור, מיקי גנור, שהיה עד אתמול המדינה בפרשת הצוללות, הובא מוקדם יותר לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בראשון לציון, שקבע כי הוא ישהה במעצר לפחות חמישה ימים נוספים. המשטרה כעת מייחסת לו את כל העבירות שיוחסו לו בתחילת הפרשה, בהן שוחד, מרמה, הלבנת הון ועבירות חמורות נלוות. 
 
גנור נעצר אמש לאחר שהגיע למשרדי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 במשטרה, וביקש לשנות פרטים מעדותו במסגרת הסכם עד המדינה. בבית המשפט ביקש נציג המשטרה, רפ"ק צחי חבקין, להאריך את מעצרו של גנור בחמישה ימים וזאת מאחר ש"גנור סתר פרטים רבים וראיות משמעותיות מעדותו במשטרה". 

יעלון אמר הבוקר כי "פרשת הצוללות עלולה להגיע עד כדי בגידה של נתניהו". בראיון בכאן ב' הוא הסביר כי ייתכן ש"מישהו הפחיד את מנדלבליט, ואמר לו שישראל תיפגע ביטחונית אם תתגלה שחיתות בפרשה, משום שבמקרה כזה גרמניה לא תוכל למכור לנו צוללות". 

"כשראש ממשלה רוצה לחתום על חוזה עם החברה הגרמנית, אחרי שהתקיימו דיונים ביטחוניים - זה קשור אליו ולא למיקי גנור", טען יעלון, שהוסיף: "הוא צריך להסביר את זה. הפרשה הכי חמורה היא שנתניהו אישר לגרמנים למכור צוללות באיכות גבוהה כמו שלנו למצרים".
 
"חוקרי המשטרה עשו עבודה מצוינת. לקח זמן עד שהוא פתח בחקירה. לקח זמן עד שהגיעו למיקי גנור, קודם הגיעו למשרד הביטחון ומצאו שאין רבב באנשים שם, והגיעו לגנור רק שמונה חודשים אחרי".
 
לדבריו, "אני כתבתי מכתב ליועמ"ש, שהוא אדם שאני מעריך אותו מאוד, כי השאלות הפתוחות בנוגע לחקירה מטרידות אותי. אני מצפה שהוא ימצה את העניין. אני חושב שיש פה שיקולים נוספים, שלא אכנס אליהם, שאני עומד עליהם במכתבי, שיכול להיות שמישהו אמר לו שמדינת ישראל תפגע ביטחונית משום שגרמניה לא תוכל לספק לנו את הצוללות אם יש פה שחיתות... יש לזה תקדים ביוון. כתבתי במכתב שיכול להיות שמישהו הפחיד את מנדלבליט".