"מאוכזב מנתניהו בהרבה עניינים לאחרונה", כך התבטא הבוקר (שלישי) יו"ר הקואליציה לשעבר ח"כ דוד ביטן, וציין כי הוא אינו מעוניין באף תפקיד אם לא ימונה לשר בממשלה הבאה שתקום. "אחרי ארבע שנים שעשיתי לטובת הליכוד את מה שביקשו ממני בצורה הטובה ביותר, אני צריך להילחם על מעמדי? אם לא ייתן לי, אני לא רוצה שום תפקיד", אמר ביטן בראיון לגל"צ.
"אם משפטית לא אוכל, אני לא מצפה להיות שר", הבהיר חבר הכנסת, "אם כן אוכל אני מצפה שנתניהו יעמוד בהבטחות. מה שמגיע מגיע. אם יבואו ויגידו שאני לא יכול אז אני לא יכול".

מה זאת אומרת 'לא תממש שום תפקיד'?
"מבחינת קואליציה שום דבר. לא חבר בוועדות לא יו"ר קואליציה. אני יהיה ח"כ בלי להיות בתפקידים אחרים. אני מופתע שכל מיני ח"כים, אני לא אגיד שמות, רצים לתקשורת להגן עליו (נתניהו). אני לא עשיתי את זה כדי לקבל פרס, אני חושב שמגיע לי לפניהם אם הוא ממנה שרים". 
 
בנוגע למשא ומתן מול איחוד מפלגות הימין אמר ביטן: "אמרתי אתמול שהבעיה הגדולה תהיה עם סמוטריץ גם במו"מ וגם אחר כך. הייתי יו"ר קואליציה והוא עקשן. הוא אידיאולוג מאמין במה שעושה ואין לו בעיה ללכת נגד הקואליציה. כבר עכשיו יש בעיות איתו. עכשיו הוא יותר בכיר גם".