ננעלה ההרשמה לבחירות לכנסת ה-22, כשעד הרגע האחרון ממש נמשכה הסאגה סביב הניסיונות להקים איחוד של מפלגות הימין. ככל שחלפו הדקות לקראת שעת השין (עשר בלילה), הלכו וגברו הלחצים על בכיר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, כדי שיתרצה ויחבור לימין המאוחד בראשות איילת שקד. לא מעט מן הלחצים הגיעו מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, שחפץ בצירוף עוצמה יהודית לימין המאוחד, אולם בן גביר לא התקפל. "בפעם הקודמת מנענו הקמת ממשלת שמאל", אמר בן גביר. "הפכנו את סמוטריץ' ופרץ לשרים והם התנהלו בכפיות טובה". הוא הפנה את האצבע המאשימה אל שותפה לדרך של שקד, נפתלי בנט, והטיח בו כי סגר "ברית אחים" עם יאיר לפיד מכחול לבן כדי להפיל את ממשלת הימין. כמה דקות לפני עשר בלילה כבר היה ברור: איחוד לא יהיה. בן גביר הבהיר: הולכים לבד.
"אני מכוון את החצים לנפתלי בנט", המשיך ותקף בן גביר, "שמעתי שיש ברית אחים בינו ללפיד, לא סתם לפיד היה נגד עוצמה יהודית בימים האחרונים. אני מאוד מקווה שבנט לא יהיה חתום איתו על הקמת ממשלת שמאל. אני לא מחפש כבוד וג'ובים אבל אותי מה שמעניין זה אידאולוגיה. אני הולך להגיש רשימה של עוצמה יהודית. אנחנו הולכים עם רשימה של עם ישראל".
חברו של בן גביר למפלגה, ברוך מרזל, אמר כי "לא קל להתחבר לבית היהודי הרחב שכולל גם את נפתלי בנט. אנחנו לא שוכחים שהוא ומפלגתו היו אלה שהפילו את הממשלה וגרמו לבחירות האלה. היינו מוכנים למסור את נפשנו למען איחוד גדול, והם היו בטוחים שיש פה סמרטוט שאפשר לדרוך עליו. אבל אנחנו לא סמרטוט". למרות ההצהרות הללו עד הרגע האחרון נעשו נסיונות למנוע את הפיצול כאשר מוטי יוגב מהבית היהודי מנע מבן גביר להיכנס, תוך שהוא מקשר אותו לגורמים שונים במכשיר הסלולרי. גם חבר הכנסת דוד ביטן ביקש מבן גביר להמתין עם הגשת הרשימה. 

נציגי הימין המאוחד. צילום: אריק בנדר

בליכוד הגיבו לכשלון המגעים ואמרו כי "הפיצולים בימין יביאו לאובדן קולות רבים ובכך לממשלת שמאל של לפיד וגנץ. חייבים להצביע רק לליכוד, כי רק הצבעה לליכוד תבטיח ממשלת ימין בראשות נתניהו ותמנע ממשלת שמאל שבה יאיר לפיד ראש הממשלה".
כל זה התרחש לאחר יום של ספינים והודעות על התקדמות או על חוסר התקדמות במגעים בין עוצמה יהודית לבין הימין המאוחד. כשתם המועד התברר כי בפני ועדת הבחירות המרכזית בראשות השופט חנן מלצר הוגשו יותר מ-30 רשימות, בתוכן גם הימין החילוני של רון קובי, ראש עיריית טבריה.

רון קובי מגיש את רשימתו. צילום: אריק בנדר


גנץ כשל בלשונו
האירוע המביך נרשם לזכותו של יו"ר כחול לבן בני גנץ, שכשל בלשונו בעת שהתייצב בפני העיתונאים לבשר על הגשת רשימת מפלגתו. גנץ נשאל האם מפלגתו תשקול ממשלת אחדות עם נתניהו במקרה שתוצג תוכנית שלום אמריקנית והשיב: "ישראל לפני הכל. נעשה מה שטוב לישראל". דבריו התפרשו מיד כנכונות לשבת בממשלת אחדות עם נתניהו, בניגוד למה שהצהירה מפלגתו עד אתמול בעבודה מיהרו לפרסם סרטון נגד גנץ תחת הכותרת "התגלה הבלוף" ובליכוד לעגו וצייצו כי בוודאי תצא בקרוב הבהרה. ואומנם, כחצי שעה לאחר מכן שב גנץ אל עמדת המיקרופונים בכנסת וניסה להסביר, ספק בצחוק ספק ברצינות, כי לא שמע טוב את השאלה שהופנתה אליו.
"האוזן הימנית שלי היא הצד של ה-M-16", אמר, "אולי לא שמעתי טוב את השאלה. באתי להחליף את נתניהו, לא לשבת איתו". העבודה-גשר התמהמה בהגשת הרשימה בשל שינויים של הרגע האחרון. כך למשל הודיע ח"כ לשעבר נחמן שי, ששוריין במקום ה-14, כי הוא מוותר על השריון, והח"כ לשעבר סלאח סעד, נציג המגזר הדרוזי, שובץ במקום ה-9. פרץ החליט להחזיר לרשימה גם הח"כ לשעבר חיליק בר. 
נציגי הרשימה המשותפת ביקשו מהשופט מלצר להפעיל את סמכותו כדי למנוע הצבת מצלמות בקלפיות במגזר הערבי ויו"ר הרשימה, ח"כ איימן עודה, אף הכריז כי מפלגתו תדרוש הצבת מצלמות בקלפיות בהתנחלויות. עניין מיוחד עוררו נשותיו של דניאל אמבש, ראש הכת הירושלמית המרצה עונש מאסר ממושך, שהקימו מפלגה בשם קמ"ה וגוללו בפני השופט את סיפוריהן האישיים. מלצר הודיע כי מאחר וחלק מהן הורשעו בעבר בבית המשפט, יהיה צורך לבדוק אם הוטל עליהן קלון בטרם תאושר התמודדותן.