זהות פורשת: כפי שפורסם לראשונה במעריב, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו"ר זהות, משה פייגלין, הודיעו היום (חמישי) בכפר המכבייה על הגעה להבנות, שצפויות להוביל לחבירתה של זהות לליכוד ולהפיכתו של פייגלין לשר בממשלה בראשות נתניהו, אם תקום כזו, זאת במקרה שבו יאשרו מתפקדי זהות את ההסכם שהושג בין השניים. לאחר שנתניהו הכריז כי הוא "רואה את פייגלין כשר בממשלתי", קרא יו"ר זהות למתפקדי מפלגתו לאשר את ההבנות שהושגו בין השניים במשאל המתפקדים.



"אנחנו יוצאים היום לדרך משותפת כדי לקדם ערכים של כלכלה חופשית", הכריז רה"מ בפתח דבריו. "ידוע שהיחסים ביני לבין פייגלין עברו בעיקר מורדות. כששוחננו לפני כמה ימים שוחננו באמת שיחות עמוקות ומאוד מעניינות, ואתה אמרת: 'למה זה לקח 25 שנים לקיים שיחות כאלה?'. גילינו ששנינו דוגלים באותן פעולות עבור כלכלה חופשית וחירויות הפרט, הורדת הרגולציה, אתם יודעים שאני עובד קשה בנושא, בהתערבות הממשלתית שפוגעת בייחוד בעסקים קטנים. שנינו מודעים למצוקת העולים וליוקר המחייה. ויש עוד דבר אחד חשוב מאוד שאנחנו היינו עדים לו השבוע בטרגדיה של איריס ז"ל - אנו עדים למקרים קשים ביותר שזקוקים לתרופת הקנאביס, מגיע להם, וזה לא מתקבל על הדעת. החלטנו יחד לפתור אותה. הגשנו לכנסת הצעת חוק ללגליזציה של קנאביס רפואי".



לדבריו, "צריך לפתוח את השוק לייבוא. כרגע הוא נתון לידיו של קרטל. אנחנו צריכים ליצור תחרות כדי לאפשר לאנשים לקבל אותו כדי לחיות. ההסכם הזה ייכנס להסכמים הקואליציונים. ההחלטה של פייגלין אומרת שהקול של זהות יבוא לידי ביטוי בממשלה. כדי שנקדם ערכים אלו, אני רואה אותך כשר בממשלה, כשותף. אלו לא מילים בעלמא, אני מתכוון לזה. אני חושב שאנחנו יכולים לעבוד יחד על היעדים האלה".


נתניהו ופייגלין. בדרך לאיחוד. צילום: אבשלום ששוני
נתניהו ופייגלין. בדרך לאיחוד. צילום: אבשלום ששוני


פייגלין הוסיף: "אני רואה כאן את חבריי הכנסת חבריי מהליכוד, שתמיד היו חבריי. אין לי ספק שפה הולך להיות שיתוף פעולה מדהים, אנו קרובים בדעות ובאופי. אני רוצה לומר במועד א' זרחה בשמי ישראל תקווה לחופש הפרט. לא הצלחנו להגשים את הציפייה שנוצרה. ומתוך מועקה של חולים, נוצרה בינינו הידברות להגשים בכל זאת את חזון החירות של זהות. ראשון ההישגים שנחתם היום אומר: "במושב הכנסת הראשון תוגש הצעת חוק ללגליזציה של קנאביס".



ואולם, מוועדת הבחירות המרכזית נמסר כי מרגע שמפלגת זהות בראשות משה פייגלין תחליט שלא להתמודד בבחירות יהיו חייבים כל 15 מועמדים הרשימה בבחירות לכנסת ה-22 להתייצב אישית בפני יו"ר הועדה, השופט חנן מלצר, ולהתפטר בפניו. אם אחד או יותר מחברי הרשימה יסרב להתפטר "זהות" תתמודד בבחירות הקרובות לכנסת. מרגע של מועמדי זהות יתפטרו סופית תצטרך ועדת הבחירות להשמיד 6 מיליון פתקי הצבעה עם האותיות "זן" שהוכנו עבורם.


מימינה נמסר בתגובה: "משה פייגלין גילה אחריות ציבורית. פייגלין הבין שמדובר בבחירות גורליות לעתיד המדינה, השלכת קולות לפח בעת הזאת משמעותה אחת - ממשלת שמאל שתסכן את עתיד מדינת ישראל. אנו בטוחים שמצביעי זהות ימצאו בימינה בית כלכלי ליברלי שימשוך את כלכלת ישראל ימינה. אנו קוראים לעוצמה יהודית - עכשיו תורכם. אם עם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל באמת חשובים לכם גלו אחריות לאומית ופרשו. כל קול למפלגה שלא עוברת הוא עוד קול לשמאל".

בכחול-לבן אמרו: "נתניהו דואג רק לנתניהו והפעם הוא קונה את פייגלין – כיסא תמורת חסינות. על חשבוננו הוא מנסה להקים את ממשלת החסינות הקיצונית שלו, ממשלת סמוטריץ - פיגלין - בן גביר, שתקדם סדר יום קיצוני של הדתה-המרה-מדינת הלכה. הציבור בישראל מבין שהבחירה היא בין ממשלת חסינות שתדאג רק לנתניהו  לבין ממשלת אחדות רחבה בראשות כחול לבן, שתדאג לאזרחי ישראל".

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, מסר בתגובה: "נתניהו לא בוחל בשום אמצעי למען השלטון. הוא מוכן לשלם את חובותיו של פייגלין, הוא מוכן למנות אותו לשר בממשלתו על חשבון חבריו בליכוד מוכן לקבל את רפי פרץ כשר החינוך. אותו רפי פרץ שחולם להפוך אוניברסיטאות לבתי נבואה. בקיצור, שלטון בכל מחיר גם במחיר של ממשלת הלכה".
פייגלין. צילום: אבשלום ששוני
פייגלין. צילום: אבשלום ששוני