אוי לי מיוצרי ואוי לי מטיבי. בני גנץ פתח שלשום את הבוקר עם תותי שדה בקלנסווה וסיים עם ארוחת ערב במסעדה בכפר מנדא - כשבין לבין הוא מלכד את עצמו לכאורה בהצהרה שמדירה את הרשימה המשותפת מכל ממשלה שיקים בעתיד, אם ינצח בבחירות. "הבהרתי זאת ואני חוזר על דבריי – איני מפחד לדבר עם אף גורם פוליטי לגיטימי, אבל הרשימה המשותפת לא תוכל להיות חלק מהממשלה שאקים. המחלוקות שלי עם הנהגתה רק על ההיבט הלאומי והביטחוני עמוקות, קשות ובלתי ניתנות לגישור". 

ההצהרה שהשמיע הייתה תוצאה ישירה של הקמפיין האגרסיבי והממוקד של נתניהו והימין, החובטים בו ללא הרף ומזהירים את ציבור הבוחרים כי בכוונתו להקים את "ממשלת טיבי־איימן עודה־גנץ". עם זאת, גנץ לא שלל במפורש אפשרות של תמיכה מבחוץ של הרשימה המשותפת שתאפשר לו, בהתאם לתוצאות הבחירות, להקים ממשלה עם ישראל ביתנו והעבודה־גשר־מרצ.

אתמול, כשנשאל על כך ב"רדיו דרום", השיב: "מי שרוצה לתמוך שיתמוך, מי שירצה להתנגד יתנגד". הדברים התקבלו בליכוד כהוכחה האולטימטיבית לטענותיהם ושימשו מיד תחמושת בידיו של ראש הממשלה נתניהו.

שלשום קרא יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה לגנץ להתנער בפומבי מסעיף חילופי השטחים בתוכנית טראמפ, סעיף הנתפס במגזר הערבי כ"הצעה לטרנספר", ולא לתמוך בתוכנית עצמה. עם או בלי קשר, אמר שלשום גנץ בסיור במגזר הערבי כי "אני רוצה להוריד את הנושא הזה מהשולחן ולקבוע כי אף אזרח ישראלי, יהודי או ערבי, לא יועבר בכפייה לשטח מדינה אחרת".

לגבי תוכנית טראמפ אמר יו"ר כחול לבן כי הוא תומך ביישום שלה אך תוך הסכמה בינלאומית, שכידוע אינה בנמצא. בסביבתו של עודה ראו בכך סימן חיובי ומעודד ואולי פתח להידברות בעתיד, כך שלפחות מבחינתו לא נסתם עדיין הגולל על שיתוף פעולה עתידי. עם זאת, צריך לזכור שהחלטה להישען על תמיכה מבחוץ של הרשימה המשותפת עלולה להיתקל בהתנגדות של האגף הנצי בכחול לבן בראשות משה (בוגי) יעלון ואנשיו יועז הנדל וצבי האוזר. הליכוד ומפלגות הימין ישתמשו כצפוי בסלוגן של "ממשלת גנץ־טיבי" וימשיכו לתקוף בכל הכוח עד ליום הבחירות. בכחול לבן ינסו להתמודד עם התסבוכת הזאת ולמזער נזקים ככל הניתן, אך את התשובות האמיתיות נקבל מן הסתם ביום שלאחר הבחירות.