פרוייקט מיוחד ל"מעריב": יממה לפני ההליכה לקלפיות, ראשי המפלגות, החל מראש הממשלה בנימין נתניהו ועד יו"ר יהדות התורה, שר הבריאות יעקב ליצמן, פונים בפעם האחרונה לבוחרים. אלו הם דברי המועמדים האחרונים לקראת בחירות 2020.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הליכוד: "ממשלה חזקה תביא את ישראל לשיאים חדשים"

בנימין נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90)


אזרחי ישראל, אנחנו קרובים מאוד לניצחון בבחירות. זה בהישג יד. אני מבקש מכם לצאת ולהצביע עבור הליכוד בראשותי, עבור המדינה שלנו. אם לא תבואו להצביע ליכוד, אחד משני דברים יקרו: בחירות רביעיות או ממשלת שמאל של גנץ, מרצ וליברמן - שתהיה תלויה באחמד טיבי וברשימה המשותפת. זו תהיה ממשלה מסוכנת לישראל. אסור להמר על ביטחוננו! 

ביום שישי האחרון אישר עמיר פרץ בקולו: "סיכמתי עם גנץ על הקמת ממשלת מיעוט של כחול לבן, גשר ומרצ, בתמיכה מבחוץ של ליברמן והרשימה המשותפת". הצבעה לגנץ או לליברמן היא הצבעה לממשלה מסוכנת לביטחון ישראל, שתהיה תלויה באחמד טיבי וברשימה המשותפת. רק הצבעה לליכוד בראשותי תמנע בחירות רביעיות ותעצור ממשלה מסוכנת לישראל. 
עם 2 מנדטים נוספים שלכם אנחנו ננצח ונקים ממשלת ימין חזקה, שתוציא את המדינה מהפלונטר ותזניק אותה לפסגות חדשות.

בעשור האחרון הבאנו, חבריי לליכוד ואני, לישראל את העשור הטוב בתולדותיה מבחינה ביטחונית, מדינית וכלכלית. הצמיחה הכלכלית בשיא, וכך גם התוצר לנפש, התיירות והיצוא. האבטלה בשפל של כל הזמנים. חיברנו את הפריפריה למרכז ברשת של כבישים ומסילות ברזל. לאחרונה דורגה ישראל כאחת מעשר המדינות החזקות בעולם. כעת אנו מתחילים ליהנות גם מהמיליארדים שיזרמו לתקציב המדינה בזכות הוצאת הגז מהים. לאחר שטיפחנו את כלכלת ישראל, בכוונתי לבצע רפורמות ענק להורדת יוקר המחיה ולקדם השקעות מאסיביות במערכת הבריאות.

משימות גדולות עוד לפנינו. גנץ לא יכול לעשות אותן. כולם יודעים שהוא לא מסוגל. גם יועצו הקרוב ביותר ישראל בכר אמר את האמת בהקלטה: "אין לגנץ אומץ לתקוף באיראן, הוא סכנה לישראל". חברת הכנסת עומר ינקלביץ' ממפלגתו של גנץ הוסיפה: "אסור שיהיה ראש ממשלה". גנץ לא יכול. אנחנו כן יכולים.

במשך 11 שנים הדפתי את הלחצים שהופעלו על ידי ממשלי קלינטון ואובמה והבאתי את העשור השקט בתולדות המדינה מבחינה ביטחונית. בשלוש השנים האחרונות מאז בחירתו של הנשיא טראמפ עברנו מבלימה - להכרה בזכויותינו ולביצור עתידנו. הבאנו להכרה אמריקאית בירושלים כבירת ישראל, להעברת השגרירות האמריקאית לירושלים, להכרה אמריקאית בריבונות על הגולן, להכרה בחוקיות ההתיישבות ביהודה ושומרון. 

כעת, לאחר עבודה מאומצת מול הממשל האמריקאי, אני מביא את ברית ההגנה עם ארה"ב ואת החלת הריבונות על בקעת הירדן, על כל היישובים הישראליים ביהודה ושומרון ועל כ־30% משטחי יו"ש. זו הזדמנות היסטורית שאסור להחמיץ. אזרחי ישראל, אנחנו קרובים מאוד לניצחון אבל זה תלוי רק בכם. עוד 2 מנדטים אנחנו מנצחים ומוציאים את המדינה מהפלונטר, מקימים ממשלת ימין חזקה ומביאים את ישראל לשיאים חדשים. צאו, הצביעו ליכוד, הביאו את הניצחון!

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ: "להבטיח את התקווה, להבטיח את השינוי"

בני גנץ (צילום: אבשלום ששוני)
בני גנץ (צילום: אבשלום ששוני)

אזרחי ישראל, שתי אפשרויות בלבד יעמדו בפניכם מחר: ממשלה מאחדת או ממשלה מפלגת; ממשלה שפועלת למען הבריאות של כולכם או ממשלה של קומבינות למקורבים; ממשלה שמנהיגיה דאגו לביטחון המדינה ואזרחיה כל חייהם, שאכפת לה מתושבי הדרום ומכל אזרחי ישראל, או ממשלה שמשלמת פרוטקשן לחמאס והופכת את תיק הביטחון ומדיניות העמימות לחלק מהמשחק הפוליטי; ממשלה שנאבקת בשחיתות או ממשלה שנאבקת בבתי המשפט, בפרקליטות, במשטרה ואפילו בצה"ל. 

ממשלה שהעומד בראשה דואג 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, למדינת ישראל ולכם, אזרחי ישראל; או ממשלה שהעומד בראשה מתייצב שלוש פעמים בשבוע בבית המשפט, מנותק מהעולם, ובשאר הזמן הקשב שלו מתחלק בין המדינה לבין עורכי הדין שלו. 

לפני שנכנסתי לפוליטיקה, אחרי 38 שנות שירות למען המדינה, בתפקידים הבכירים ביותר, היו רבים שהזהירו אותי. טענו שהאש שאספוג מיריביי הפוליטיים – כולל זה שמינה אותי לרמטכ"ל והאריך את כהונתי בשנה – תתחרה באש שספגתי מאויביי בשדה הקרב. הם צדקו. ממערכת בחירות למערכת בחירות - גברה האש. ספגתי מבול של שקרים, הכפשות, המצאות מוחלטות ובדיות.
בימים האחרונים הפכה האש לצונאמי של שקרים, מיליוני מסרונים עליי, שקריים ורעילים, מציפים את המדינה.

כמו תמיד, הם רצו שאפחד ואתייאש, שאשאר בבית. כפי שיש רבים שרוצים שאתם תתייאשו ותפחדו ותישארו בבית. הציעו לי ללכלך, לשחק את המשחק. אבל אני לא מתכוון להשתנות. לא אשקר, לא אכפיש. אנהג בממלכתיות, משום שכאשר אנצח – אהיה ראש הממשלה של כל אזרחי ישראל. אלו שיצביעו לי ואלו שלא. 

כך אני מבקש מכם היום: לא לפחד, לא להתייאש, לא להיכנע להשמצות. צאו להצביע בהמוניכם, זכרו את האפשרויות שעומדות בפניכם. נכנסתי לפוליטיקה בשביל התקווה. כדי לתת למיליוני ישראלים מנהיגות אחרת. כדי להתחיל בתהליך לריפוי החברה הישראלית, למצוא את המכנה המשותף, כי כולנו כאן כדי להישאר, ולבנות יחד מדינה לתפארת. אנחנו מבזבזים יותר מדי זמן על נושאים במחלוקת, שמפלגים אותנו, ומעט מדי זמן בקידום הנושאים שרובנו המוחלט מסכימים עליהם.

לשם כך, רק הצבעה לכחול לבן מבטיחה את התקווה, מבטיחה שינוי. אם הליכוד יהיה גדול יותר – נתניהו יישאר וימשיך בתהליך הריסת הדמוקרטיה הישראלית. זה כחול לבן או ארדואן. אל תאבדו את התקווה - פשוט תבחרו בה.


יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן: "לא נאפשר להפוך את ישראל למדינת הלכה"

אביגדור ליברמן (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אביגדור ליברמן (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

מערכת הבחירות הנוכחית נכפתה עלינו אך ורק בגלל מאבקי כוח ואגו של ראשי הליכוד וכחול לבן, שלא הצליחו להסכים ביניהם מי יכהן ראשון כראש הממשלה ומתי תהיה הרוטציה. לא היו ביניהם חילוקי דעות על רקע אידיאולוגי או השקפות עולם שונות, כל הוויכוח היה סביב אינטרסים אישיים ותו לא.

ישראל ביתנו הייתה המפלגה היחידה שהציגה אידיאולוגיה ומשנה סדורה ועמדה מאחורי הבטחותיה לבוחר. הוכחנו שאצלנו מילה זו מילה. לכן אני יכול לומר, ללא צל ספק, שרק אם ישראל ביתנו תהיה חזקה מספיק, לא יהיו בחירות רביעיות, לא תקום ממשלה עם תומכי טרור ולא ממשלת הלכה, ותיפסק הסחיטה של הקופה הציבורית בידי ש"ס ויהדות התורה. ישראל ביתנו תדאג שהכסף יועבר לזוגות צעירים ולבריאות, במקום לאברכים ולמשתמטים.

ביבי־גנץ קבעו שיא עולמי בריצה אחרי המפלגות החרדיות. כבר עכשיו מתנהלים מגעים ישירים ועקיפים, וההבטחות שניתנו להן על ידי שני הצדדים, מרחיקות לכת. רק ישראל ביתנו חזקה תוכל להוות משקל נגד הניסיונות להקים ממשלת הלכה ותיקח מגפני, מדרעי ומליצמן את משרדי הפנים והבריאות ואת ועדת הכספים. ישראל ביתנו חזקה = תחבורה ציבורית בשבת, נישואים אזרחיים וגיוס לכולם מגיל 18. 

אנו לא נאפשר את הפיכתה של מדינת ישראל למדינת הלכה. אנו נפעל להקמת ממשלה ציונית וליברלית, ללא המפלגות החרדיות וללא הרשימה המשותפת, ונמשיך לפעול לפי העיקרון של "חיה ותן לחיות". צאו להצביע. הקול שלכם חשוב מאוד, והוא זה שיקבע לאן יופנו פניה של מדינת ישראל בשנים הבאות - אם תהפוך למדינת הלכה או תהיה מדינה נאורה, המאפשרת לכל אזרח את החופש לבחור כיצד יחיה את חייו, ללא כפייה דתית.

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה: "שותפות אמיתית בין ערבים ויהודים"

איימן עודה  (צילום: אבשלום ששוני)
איימן עודה (צילום: אבשלום ששוני)

הימים שבהם מועמדים לראשות הממשלה דיברו על ערבים נוהרים או על רוב יהודי, נגמרו. הרשימה המשותפת חזקה ומאוחדת מתמיד, והכוח שלנו משנה את התמונה הפוליטית כולה. הפתרון היחיד לפלונטר הפוליטי הוא להכיר ב־20% מאזרחי המדינה כחלק לגיטימי ממנה, ויחד עם הקול שלנו לקבל גם את העקרונות של שלום ושוויון. הגיע הזמן שכל אזרח במדינה יבין שלא יתבססו יותר על רוב יהודי כדי לקבל החלטות, ואם לא יהיה רוב אזרחי - לא יהיה רוב. נקודה.

המשוואה עוד עומדת: אנחנו לא יכולים לבד, אבל בלעדינו - אי אפשר. לכן, אני קורא לכולם לזרוק את עסקת המאה ולקבל את עסקת האלף: אני מציע שותפות. שותפות אמיתית של ערבים ויהודים, שמבינים שזה יותר מ"רק לא ביבי" – שתקווה תגיע עם שינוי כיוון פוליטי אמיתי. 

זאת לא עסקת המאה, זאת עסקת האלף. הרשימה המשותפת היא היחידה שמציבה אלטרנטיבה דמוקרטית וחזון, גם ליום שאחרי הבחירות. כי אני לא רוצה לדבר על השניים במרץ, אני רוצה לדבר על העתיד המשותף, על התקווה לחיים של שלום, שוויון וצדק חברתי, זה העתיד שאנו מציעים לכל האזרחים שחיים פה. עתיד כזה מתחיל בקלפי, וממשיך אחריו. 

מתוך התקווה והחזון האלו, לא נשכח לרגע שממשלות שמשעבדות עם אחר בשטחים הכבושים, מאחורי קווי 67', תמיד יובילו לאפליה בין האזרחים בתוך גבולותיהן. לכן, את השוויון אי אפשר להביא בלי השלום, והשלום תלוי בשותפות ערבית־יהודית. 
לוותר על השלום זה לוותר על השוויון ועל הדמוקרטיה ועל הצדק החברתי, ולהיכנע למציאות שפוגעת בכולנו.

יו"ר ימינה, שר הביטחון נפתלי בנט: "לא נאפשר מדינה פלסטינית"

נפתלי בנט (צילום: יונתן זינדל,פלאש 90)
נפתלי בנט (צילום: יונתן זינדל,פלאש 90)

אוהבי ארץ ישראל, אנו במרחק נגיעה מהקמת ממשלת ימין יהודית־ציונית חזקה בראשות נתניהו ואני לצדו כשר הביטחון, איילת שקד כשרת משפטים, עם נבחרת מצוינת של אנשי עשייה כמו בצלאל סמוטריץ' בתחבורה והרב רפי בחינוך. ימינה היא הרשימה הערכית, הציונית, השורשית היחידה בכנסת ישראל. הרשימה היחידה שמאמינה בדרך, מאמינה בצור ישראל, במסורת ישראל, בעם ישראל ובארץ ישראל, ובשום אופן לא תאפשר מדינת טרור פלסטינית שבירתה ירושלים.

אם אנשי הציונות הדתית, שומרי המסורת והימין האידיאולוגי ייצאו כאיש אחד ויצביעו לימינה, נקים ממשלת ימין אמיתית שתמנע הקמת מדינה פלסטינית וויתורים כואבים על שטחי מולדת. אלו לא "עוד בחירות" - עתיד מדינת ישראל יוכרע בבחירות הקרובות, והחלופות ברורות: ממשלת שמאל מסוכנת בראשות בני גנץ, בתמיכת ליברמן והערבים, או ממשלת ימין חזקה והמשך ההצלחה והתנופה עבור אזרחי ישראל.

בבחירות האלו אזרחי ישראל יכריעו: "ימינה" - ממשלת נתניהו־בנט־שקד או שמאלה - ממשלת גנץ ולפיד, שכבר הצהירו על כוונתם לפגוע במוסדות הציונות הדתית ולמסור שטחים לערבים. הצבעה לימינה בפתק "טב" זו הצבעה בטוחה לנתניהו כראש ממשלה ולימינה חזקה לצדו.

כדי שנמנע הקמת מדינת טרור פלסטינית שבירתה ירושלים; כדי שכל ילד וילדה בישראל יכירו את תפילת "שמע ישראל" ולא ירצו לגרש דוכן להנחת תפילין מהמרחב הציבורי; כדי שאויבינו בעזה, בסוריה ובלבנון יפחדו מאיתנו; כדי שחיילי צה"ל יידעו שתמיד יקבלו מאיתנו גיבוי בדרג המדיני; כדי שנמשיך לחזק כאן את הכלכלה החופשית לצד ערבות הדדית; כדי לבנות כאן מדינה יהודית חזקה ובוטחת: אני מבקש מכם שתצביעו ימינה בפתק "טב".

יו"ר העבודה-גשר-מרצ, ח"כ עמיר פרץ: "נהיה המצפן המדיני והמצפון החברתי של ישראל"

עמיר פרץ (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
עמיר פרץ (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

בבחירות הקרובות חייבים להסיר את ידיו של נתניהו מהגה ניווט השלטון, ולוודא שיוחלף גם הכיוון שאליו נגררת המדינה. החלפת שמות הדיירים בבלפור היא תנאי הכרחי לשינוי פניה של ישראל, אך אין זה התנאי היחיד להבראת החברה הישראלית. 
את ההפקרות של נתניהו יש להחליף במדיניות אחראית שתדע איך לשנות את המציאות ולא רק לנהל אותה. כדי להשיג זאת, עלינו להגדיל את כוחו של הגוש ולהגדיל את מספר חברי הכנסת של העבודה־גשר־מרצ. אנחנו נהיה המצפן המדיני והמצפון החברתי של מדינת ישראל. 

אין שום ספק שהימין לא יחסוך במאמצי פיתוי כדי לגרום ל"עריקת" ח"כים לקואליציה בראשות בנימין נתניהו. אורלי לוי־אבקסיס ואני חווינו זאת. חבילת חלומות של פיתויים הוצעה לנו, אך הבהרנו לכולם שלא נחבור לנתניהו ולא ננהל עמו משא מתן בשום מצב. כששומעים את איילת שקד מכריזה כי יועז הנדל וצביקה האוזר ואחרים מכחול לבן המחזיקים בעמדות ימניות, מועמדים לערוק לימין, ברור כי זו צפירת אזהרה וקריאה להתעוררות לתומכי המרכז־שמאל בכללותם.

מקובל לכנות את תהליך הקמת הממשלה "מעשה מרכבה". זהו אכן תהליך מורכב שבו יוכרעו שתי סוגיות מרכזיות: מי ירכיב את הממשלה הבאה ומה יהיה הרכבה. לפי הסקרים האחרונים, עומדות בפני בני גנץ שתי אפשרויות: הקמת ממשלת שינוי, צדק חברתי ושלום עם העבודה־גשר־מרצ - או חבירה לגוש הימין.

איחוד העבודה־גשר־מרצ מעיד על נחישותנו לחולל מהפך. אנחנו בני הברית היחידים והנאמנים ביותר של כחול לבן. הגענו איתם להבנות על ישיבה משותפת בממשלה ואף חתמנו איתם על הסכם עודפים. משימתנו היא למשוך את הממשלה לכיוון הנכון, לכיוון של שלום וצדק חברתי.

כדי שנוכל להפסיק את ההפקרה החברתית, עלינו להתייצב גדולים וחזקים לצדם של כחול לבן. אני מתכוון להמשיך לשמש כמבוגר האחראי ולא להיגרר לשום הסתה או ויכוח מיותר. נמשיך לעבוד קשה במטרה להגדיל את אחוז ההצבעה, תוך החזרתם הביתה של מצביעי העבודה־גשר־מרצ שעזבו אותנו בבחירות באפריל.

בני גנץ יודע היטב כי העבודה־גשר־מרצ היא השותפה הבלעדית והיחידה שלו להקמת ממשלת שינוי. הדרך היחידה להחליף את נתניהו ולתת אלטרנטיבה במישור האישי והרעיוני. אם כחול לבן חפצה בשינוי אמיתי, עליה להתמקד במצביעי הימין־מרכז ולחדול מניסיונות הפגיעה בשותפיה הטבעיים. 

הגיע הזמן שגנץ יתחיל להתנהל כראש הגוש ולא כראש סיעה. רק אנחנו נוכל לדחוף אותו לחדש את תהליך השלום בדרכו של רבין בתוך 90 יום, ולעודד אותו לאמץ את תוכנית ההבראה החברתית להעלאת שכר המינימום, קצבאות הזקנה והנכות ל־6,000 שקל. גנץ זקוק למבוגר אחראי לצדו בניהול וניווט המדינה.

יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי: "נשמור על מדינה יהודית ועל מסורת ישראל"

אריה דרעי (צילום: מרק ישראל סלם)
אריה דרעי (צילום: מרק ישראל סלם)

מערכת הבחירות הנוכחית היא קריטית עבור המסורת ועבור עם ישראל. בראשונה נרקמה בגלוי קואליציה של כ־44 מנדטים שמכריזים בריש גלי מלחמה על כל המסורת שלנו, על השבת שלנו, על שלמות הארץ ועל כל מה שאנחנו מכירים כמדינת היהודים.

נגד הקואליציה הזו עלינו לעמוד איתנים, לקחת את כל מי שאנחנו מכירים ולצאת לקלפיות. למען המסורת מבית אבא, למען השבת ולמען עתיד ילדינו. הצבעה לש"ס תבטיח את ההגנה על כל אלו. אני מתחייב לכם מעל דפים אלו: כפי שהקמתי את גוש הימין, ששמר על נתניהו ועצר הקמה של ממשלת שמאל עם ליברמן ובתמיכת המפלגות הערביות, כך אמשיך גם כעת. אפילו נתניהו יודע שאין נאמנים לו מחברי מפלגת ש"ס, גם יותר מאשר חלק מחבריו לליכוד. הצבעה לש"ס נותנת לך הצבעה לשני פתקים: גם כוח לש"ס, שתשמור על מדינה יהודית ומסורת ישראל, וגם הצבעה לנתניהו כראש ממשלה תחת גוש הימין.

יחד עם המשך שמירה על הפריפריה והמשך ניתוב תקציבים להורדת מחירי המים, התחבורה וסיוע לרשויות המוחלשות, אני גאה להגיד שב"ה מפלגת ש"ס מקיימת את צוואתו של מרן, הרב עובדיה יוסף זצ"ל, מייסד תנועת ש"ס.

כך הורה לי מרן לפני מותו: שאשמור על ביטחון ישראל וחיי תושביה וחיילי צה"ל, ואכן כך אני עושה בקבינט, ויעידו על כך גם יריביי הפוליטיים. נוסף על כך, הקפיד מרן לציין ולהדגיש את החשיבות בשמירה על הפריפריה וקידומה ובסיוע לאוכלוסיות מוחלשות. והחשוב מכך, הדגיש את החשיבות בשמירה על היהדות, השבת ומסורת ישראל, ועל כך אני עומד. לפיכך, לכל מי שחשובים לו כל אלו, יש רק פתק אחד נכון בקלפי - ש"ס.

יו"ר יהדות התורה, שר הבריאות יעקב ליצמן: "למען זהות המדינה וערכיה המקודשים"

יעקב ליצמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יעקב ליצמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)


בפעם השלישית בתוך שנה יצעדו אזרחי ישראל לקלפיות. זוהי סיטואציה שלא האמנו שנגיע אליה. מעבר לבזבוז המשאבים הנורא, לכאוס המתמשך ולעצירת ההתקדמות במשק ובמדינה, האירוע כרוך במדמנה פוליטית הכוללת מסע הסתה ממושך ושקרי נגד הציבור החרדי בישראל. 

לצערנו, ליברמן יצא למערכה על ראשו הפוליטי של ראש הממשלה נתניהו. בדרך הוא מנסה להפוך את החרדים לשק חבטות לאומי ואת אזרחי ישראל לבני ערובה. אנו, ביהדות התורה, גאים ורואים בכך זכות וחובה לייצג את מורשת ישראל, לשמור על מסורת הדורות, לאפשר לקיים אורח חיים על פי אמונתנו ודתנו, אך בניגוד להכפשות ולשקרים, לא עסקנו בכפייה, לא דרשנו מאומה על חשבון אוכלוסיות אחרות, מעבר להגנה ולשמירה על זכויותיו וצרכיו של המגזר החרדי כאזרחים שווים. 

המציאות הזאת, שבה מאשימים את החרדים בכל רעה חולה במדינה, מכפישים אותנו, פוגעים בערכי הדת שהיו שמורים לאורך דורות, והכל ממניעים פוליטיים צרים - זוהי הפקרות ערכית ומוסרית, הדורשת גינוי והוקעה, ולא נשלים איתה.

במקביל לשמירת זכויות הציבור החרדי, הוכחנו, כנציגי יהדות התורה, בכל התפקידים שלנו, שאנו פועלים בגישה ממלכתית וללא אפליה כלפי שום ציבור ואוכלוסייה. גם כשאנו מצהירים שאנו חלק מבלוק הימין, ונמשיך להיות בגוש הימין, מעולם לא הפלנו ציבור מסוים, מעולם לא פגענו במגזרים ובאוכלוסיות שמנהלות אורח חיים שונה. למרבה הפלא, הצהרות והכרזות בסגנון “ממשלה ללא חרדים” הפכו לגיטימיות ומקובלות. בבחירות האלו יש להכריע בעד מדינה אחראית ומקבלת, בעד סיום הסאגה המתמשכת ובעד יציאת המשק לשגשוג והצלחה.

ליהדות התורה סדר יום וחזון מגובש וידוע, שלא השתנה לאורך השנים. אנו מקדמים מדיניות חברתית לשכבות החלשות, שומרים על זהות המדינה וערכיה המקודשים, דואגים לדור העתיד שיידעו מה זה "שמע ישראל", פועלים לחיזוק המורשת והמסורת, ועושים הכל כדי שאזרחים שומרי תורה ומצוות יוכלו לנהל אורח חיים על פי מצפונם ודתם, בהתאם לאמונתנו הנצחית, מתוך אהבה לזולת ואחדות עם ישראל. הצביעו ג' בקלפי ליהדות התורה.