יו"ר הרשימה הירוקה, סתיו שפיר, הודיעה היום (רביעי) על פרישתה מהחיים הפוליטים במסיבת עיתונאים שתקיימה בשדרות רוטשילד, סמוך לתאטרון הבימה בתל אביב, המקום ממנו יצאה לדרך המחאה החברתית ב-2011, בה לקחה חלק מרכזי, זאת לאחר שנותרה מחוץ לרשימה המאוחדת של העבודה-גשר ומרצ, ואמרה כי "אני גאה שהפוליטיקה לא שינתה אותי, לכן גם היום אני אעשה את מה שצריך לעשות, כי גורלה של מדינת ישראל חשוב בהרבה מכל כיסא בכנסת, גם אם בו ישבתי אני. הניצחון של מחנה השפיות הוא גבולי והוא עלול להיות מוכרע על חודו של קול, לכן, למרות הרצון שלי להמשיך בכל המאבקים שהתחלנו למרות המחוייבות שלי לכל אחד מהאזרחים, ולכן במערכת הבחירות הקרובות לא אתמודד בבחירות לכנסת".

"אני מבקשת מכל מי שכתב לי, אל תוותרו" אמרה שפיר והוסיפה כי "אני מבטיחה לכם שאני לא הולכת לשום מקום, אנחנו לוקחים את התנועה שלנו לרחובות, לאזרחים. אנחנו צריכים לאחד את כל הכוחות שלנו למערכת הבחירות הקרובות, ונצביע נגד השחיתות, נגד החסינות ונגד הכהאניזם".

״הקרב של היום הוא להרחיק את ראש המאפייה מכיסא ראש הממשלה, ולנקות את אורוות השלטון מהשחיתות האיומה שפשתה בו, ומההסתה שהביאה את החלקים היפים כל כך של החברה הישראלית להיות מסוכסכים אלה עם אלה" הוסיפה שפיר והזכירה כי היא דחפה מעל לשנה לאיחוד בין מפלגות השמאל, והיא גאה שהאיחוד הזה יצא בסופו של דבר לפועל: "האיחוד הזה יותר חשוב ממני".

שלשום היא התייחסה לאיחוד בשמאל, ואמר בראיונות בגלי צה"ל ובערוץ 12 כי פרישה מהחיים הפוליטית "היא אפשרות שקיימת". היא הסבירה כי "אני אצטרך לקבל החלטות מאוד משמעותיות על המשך הדרך בימים הקרובים. יש הרבה אנשים שקוראים לי להמשיך לרוץ ולהמשיך להיאבק. אני עד עכשיו גיליתי את האחריות הכי גדולה לגורלו של הגוש, ואני אמשיך לגלות אותה בעתיד".

בתוך כך, שפיר גם אמרה, בהתייחס להשארתה מחוץ לרשימה המאוחדת, כי "יש אנשים שיקראו לזה 'ניסיון חיסול פוליטי'", והבהירה כי "באף רגע לא הובאה אליי הצעה ולא הייתה שום שיחה רצינית".