פרטים וחלקים משיחת הרב גיא חבורה שהקליט את ישראל בכר יועצו לשעבר של יו"ר כחול לבן בני גנץ עם ראש הממשלה נחשפו הערב (ראשון) במהדורה המרכזית ב"חדשות 12". בשיחה נשמע הרב שהקליט את היועץ שאמר כי "גנץ הוא סכנה לישראל", משוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, מה שמעלה חשד כי רה"מ היה מעורב במהלכים שקדמו לפרסום הקלטת נגד גנץ. אתמול הכחיש נתניהו בתוכנית "פגוש את העיתונות" כי הוא דיבר עם הרב.

השיחה כאמור התקיימה ביום רביעי שעבר במשרדו של הרב במרכז תל אביב. בכר הגיע לשתי הפגישות עם הרב כדי להתייעץ איתו בעניינים אישיים ולא ידע שהרב מקליט את הפגישות.  במהלך אחת מהן, כשהרב מדובב אותו, בכר גם אמר לרב שאין לגנץ "אומץ לתקוף באיראן", וככי מדובר ב"סכנה לעם ישראל" - הקלטה שנחשפה ב"מהדורה המרכזית" בערוץ 12 ביום חמישי.

הערב נחשף במהדורה המרכזית כי יום לפני פרסום הקלטת התקיימה שיחה שהשתתפו בה הרב חבורה ואנשים נוספים. בשיחה הנוכחים מדברים עם ראש הממשלה נתניהו, ועל הפרק, לכאורה, האופן שבו תועבר לפרסום הקלטת השיחה בין הרב לבין בכר. 

בשלב מסוים בשיחה, אחד הנוכחים מגיב לדברים שהוא שומע מנתניהו ומבטיח לו שבכר יישמע, בקולו, "בלי טשטוש". איכות השמע בשיחה לא טובה במיוחד וקולו של ראש הממשלה נשמע אך לא באופן ברור, אבל שומעים בה את הנוכחים פונים לנתניהו ואותו עונה להם.

הרב חבורה: "ראש הממשלה, מאי נפקא מינא. מה ההבדל בין מה שמתגלה, שהתקשורת יודעת המון יותר ממנו... ולא עושה עם זה כלום. מה ההבדל למקרה שלנו?"

דובר 2: "זה ברור, אנחנו לא מדברים על טשטוש, לא מדברים על טשטוש" 

נתניהו: קולו נשמע אך הוא אינו ברור בהקלטה

דובר 2: "לא, לא מדברים על טשטוש של ישראל, ברור שישראל צריך להיות בקולו. אוקיי, ברור". 

המשתתפים בשיחה, כולל הרב, למעשה מבטיחים לראש הממשלה שהם ידאגו שקולו של בכר יישמע בבירור, בלי עיוות קול, בהקלטה שתועבר לפרסום. 

השיחה נמשכת דקות ארוכות ובמהלכה הנוכחים אומרים לראש הממשלה שישמחו לקיים "סעודת הודיה" ומדברים גם על תאריך אפשרי. לקראת סוף השיחה הצדדים מסכמים לשוב ולדבר.

דובר 2: "טוב, תשמע, תשמע ראש הממשלה, שמענו אותך. תן לי לחזור אליך עוד כמה דקות. בכל מקרה, קיבלנו ראש הממשלה. אנחנו נעשה את זה".

"קמפיין שנאה מתמשך"

מכחול לבן נמסר בתגובה להקלטות נתניהו: "נתניהו - שיקרת לכל אזרחי ישראל בשידור חי ואמרת שלא היה לך חלק בהקלטות הרב. אתה אדם ללא גבולות וללא קווים אדומים שפועל בשיטות מאפיה. אסור שתהיה ראש ממשלה עוד דקה אחת. דרדרת את ישראל לשפל שלא יאמן. לא ניתן לך לרסק את החברה הישראלית. הערב ברור יותר מתמיד: מחר חייבים להצביע כחול לבן".

גנץ כתב בחשבון הטוויטר שלו בתגובה לחשיפה: "נתניהו, אתה ממשיך לשקר לאזרחי ישראל. ההקלטות חושפות קמפיין שנאה מתמשך, מאורגן ונבזי שנועץ סכין בלב החברה הישראלית. מחר חייבים להצביע כחול לבן ולרפא את החברה הישראלית".


חבר הכנסת יאיר לפיד (כחול לבן) אמר כי "זה לא ייאמן. נתניהו הוא שקרן שמשתמש בשיטות של מאפיה כדי לגנוב שלטון בישראל. מחר אנחנו נעשה לזה סוף".

חבר הכנסת איציק שמולי ( עבודה-גשר-מרצ) התייחס גם הוא להקלטות ואמר כי "כדי לברוח ממשפט אין ביב שנתניהו לא יצלול לתוכו, אין רעל או דבר הסתה שישמור לעצמו; אלה שיטות עבודה שיגרמו גם למאפיה להחוויר לידו. ראש ממשלה שמפקח אישית על הסתרת מכשיר הקלטה בציצית של רב ועסקן סוג ז׳ הוא סכנה למדינה. היו לו גם זכויות-ואינן. הוא חייב ללכת".

מפלגת הליכוד פרסמה תגובה לחשיפת ההקלטה: "אף אחד לא הכריח את יועצו הבכיר של גנץ לחשוף את האמת ש'גנץ מפחד לתקוף באיראן ומהווה סכנה לעם ישראל'. כל הקשקושים מסביב הם ניסיון להסיח את הדעת מהסיפור המטלטל הזה".