גורמים בכחול לבן אמרו הבוקר (שלישי) בשיחה עם מעריב כי "מאז הפסקת המגעים אתמול בערב, קיים נתק מוחלט עם הליכוד". לדברי הגורמים, הוויכוח הוא על הוועדה למינוי שופטים ושם זה עומד. הם הכחישו כי הליכוד חזר בו משאר ההסכמות והדגישו: "הכדור במגרש של נתניהו והליכוד".

כאמור, שתי המפלגות היו קרובות מאוד לסגירה של הפרטים האחרונים, כאשר נתניהו שם יותר דגש על נושא הסיפוח. גורמים בליכוד, לצד גורמים בימינה וגם חוג המקורבים לו ביותר, לחצו עליו וטענו כי יש לשנות את הרכב הוועדה לבחירת שופטים. נתניהו לא היה קשוב לנשוא עד צהריי יום שני, כשחל המרד בימינה. ככל הנראה אז הוא הבין שקרה משהו ונתן הנחייה לצוות המו"מ להעלות את הנושא מחדש - כאשר כחול לבן לא היו מוכנים לכך, מה שהוביל לפיצוץ.

בתוך כך, רונן צור, יועצו של בני גנץ אמר בתוכנית "פרלמנט צהריים" בערוץ הכנסת כי "פיצוץ המו"מ לא הפתיע, היה תחזית שדבר כזה יקרה. ישנה סבירות שלא תקום ממשלה".

כזכור, המערכת הפוליטית כולה היתה מאוד אופטימית אתמול בערב, כאשר בשלב מסוים אפילו העריכו כי ההסכם בין המפלגות ייחתם במהלך הלילה. עם זאת, בשעות הערב התרחש פיצוץ בין כחול לבן והליכוד, זאת בשל מחלוקות בנוגע למינויים בוועדה לבחירת שופטים. המחלוקות צצו לאחר ששני הצדדים הגיעו להבנות בכל הנושאים, לרבות החלת הריבונות בבקעת הירדן.

על פי דיווחים, בליכוד ביקשו לדון מחדש באופן פעולתה של הוועדה לבחירת שופטים, ובעקבות זאת הופסק המשא ומתן. גורמים בכחול לבן מסרו כי ״לא נאפשר שום שינוי בתפקוד הוועדה לבחירות שופטים ופגיעה בדמוקרטיה".