ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ חתמו היום (שני) על הסכם להקמת ממשלת אחדות לאומית. ההסכם נחתם אחרי דיונים רבים, אינספור פגישות ותדרוכים נגדיים בתקשורת - ושלוש מערכות בחירות מלוכלכות למדי. 

במסגרת חלוקת התיקים המסתמנת בכחול לבן - את תיק הביטחון יקבל יו"ר המפלגה בני גנץ בעוד גבי אשכנזי צפוי להתמנות לתפקיד שר החוץ ברוטציה. כמו כן, אבי ניסנקורן יקבל את תיק המשפטים, עמיר פרץ יהיה שר הכלכלה ואסף זמיר (או מיקי חיימוביץ׳) - למשרד התרבות. אורית פרקש הכהן צפויה להתמנות לשרת התיירות.

איציק שמולי יהיה שר הרווחה וח"כ פנינה תמנו שטה תהיה שרת העלייה והקליטה. אל המשרד לשוויון חברתי או המשרד לאזרחים ותיקים צפויה להיכנס מירב כהן, והשר לעניינים אסטרטגיים צפוי להיות חבר הכנסת יועז הנדל. צבי האוזר אינו מיועד להיות שר - אלא יו"ר ועדת חוץ וביטחון. בכחול לבן ובלובי החקלאי לוחצים על גנץ למנות את אלון שוסטר לשר החקלאות.

עמיר פרץ, איציק שמולי - ה״עבודה״ בממשלה לראשונה מאז עידן אהוד ברק (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
עמיר פרץ, איציק שמולי - ה״עבודה״ בממשלה לראשונה מאז עידן אהוד ברק (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

בצד הימני של הממשלה חלוקת התיקים המסתמנת היא: ישראל כ"ץ יעבור למשרד האוצר, אריה דרעי יישאר במשרד הפנים ומשרד הנגב והגליל ויעקב ליצמן יישאר במשרד הבריאות. איציק כהן יהיה שר הדתות ונפתלי בנט צפוי לחזור למשרד החינוך. במידה וימינה לא תיכנס לממשלה - יולי אדלשטיין או גלעד ארדן יקבלו את התפקיד. אורלי לוי-אבקסיס תתמנה לשרה על חשבון מכסת הליכוד בחלוקה הקואליציונית. יובל שטייניץ עתיד להישאר בתפקיד שר האנרגיה, אם כי דובר עליו גם כאופציה למשרדים אחרים.

מירי רגב תשודרג וככל הנראה תתמנה לשרה לביטחון הפנים ולמשרד התחבורה ייכנסו אחד מהשניים - ארדן (בהנחה ולא יקבל את תיק החינוך) או גילה גמליאל. השר לענייני מודיעין צפוי להיות יואב גלנט, ולמשרד התיירות ייכנסו יובל שטייניץ או גמליאל (במידה ולא תשמש כשרת התחבורה). אל המשרד לפיתוח אזורי ייכנסו צחי הנגבי או יובל שטייניץ.

אלי כהן יעבור ממשרד הכלכלה - למשרד השיכון. המועמד השני הוא ארדן, במידה ולא יקבל את אחד התיקים הקודמים שהוזכר בהם. שר המשפטים אמיר אוחנה יעזוב את המשרד  אך יישאר בתחום המשפט, וצפוי לשמש כיו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט בכנסת, ויו"ר הכנסת יהיה ככל הנראה יריב לוין. בנוסף, מיקי זוהר יהיה יו"ר הקואליציה וחיים כץ יהיה יו"ר ועדת הרווחה. אבי דיכטר צפוי להמשיך בתפקידו כסגן שר הביטחון או לקבל תפקיד במשרד החוץ.

מירי רגב בערב הבחירות, המרוויחה הגדולה בליכוד (צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90)
מירי רגב בערב הבחירות, המרוויחה הגדולה בליכוד (צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90)

על פי הערכות אחרות, הנגבי ישמש השר לעניינים אסטרטגיים והנדל ישמש כיו"ר ועדת חוץ וביטחון (בניגוד להערכות בקרב כחול לבן לפיהן הוא ימונה לשר לעניינים אסטרטגיים). כמו כן, בצלאל סמוטריץ' יהיה השר לענייני ירושלים והתיישבות וייתכן כי במקום משרד הפנים - דרעי יהפוך לשר הנגב והגליל.

ח״כ יאיר לפיד, יו״ר מפלגת ״יש עתיד-תל"ם״, צפוי להתמנות לתפקיד יו״ר האופוזיציה בכנסת, בעקבות חתימת ההסכם לממשלת אחדות בין מפלגותיהם של נתניהו וגנץ.