בדרך לבחירות רביעיות? 15 ימים לפני הבחירות השלישיות, ולא נראה שינוי בתמונה הפוליטית. מסקר 103fm, שנערך עבור תוכנית הבכורה של 'שבע תשע' ב-103FM, עולה כי גם השבוע לאף אחד מהגושים אין רוב של 61 חברי כנסת שיאפשר לו להקים ממשלה. לגוש המרכז־שמאל יחד עם הרשימה הערבית יש 57 מנדטים, בעוד לגוש הימין מנדט אחד פחות. במרכז המפה ניצבת גם הפעם ישראל ביתנו בראשות חבר הכנסת אביגדור ליברמן, עם 7 מנדטים שבכוחם לגרום לכל תרחיש פוליטי לצאת אל הפועל.

מהסקר, שאותו ערך מנחם לזר, מנהל פאנלס פוליטיקס, עולה כי המפלגה הגדולה היא כחול לבן, ולה 35 מנדטים. הליכוד מגיעה על פי סקר זה ל־32 מנדטים, והרשימה המשותפת היא השלישית בגודלה עם 14 מושבים. בהמשך, ארבע מפלגות שזכו ל־8 מנדטים כל אחת: העבודה־גשר־מרצ, ימינה, ש"ס ויהדות התורה. ליברמן, כאמור, עם מנדט אחד פחות.

עוד עולה מהסקר כי למפלגתו של איתמר בן גביר, עוצמה יהודית, 2.8 אחוזי הצבעה, נתון משמעותי, ואולם עדיין לא קרוב לאחוז החסימה. נקודה חשובה לא פחות היא שיעור הקולות הצפים: 14.2 אחוזים מהמשיבים לסקר ציינו כי הם עדיין לא יודעים למי יצביעו.

בעד סיפוח - נגד חילופי שטחים

בעוד מפלגת כחול לבן היא המובילה במפת המנדטים, שאלת ההתאמה לראשות הממשלה מציגה תמונה מעט אחרת: לראש הממשלה המכהן, בנימין נתניהו, יתרון קל בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, וזאת למרות האישומים הפליליים המיוחסים לו. 43 אחוזים מהנשאלים סברו כי נתניהו מתאים יותר להיות ראש ממשלת ישראל, ו־40 אחוזים השיבו כי בני גנץ הוא המתאים לתפקיד. 17 אחוזים השיבו על שאלה זו: 'לא יודע'. אם מבודדים את המשיבים היהודים לסקר, הרי שהתוצאה מוחצת יותר: 50% מהיהודים שהשיבו לסקר מצאו את נתניהו מתאים יותר לראשות הממשלה, בעוד 37 אחוזים השיבו כי גנץ הוא המתאים ביותר לתפקיד.

על פי הסקר, ישנו רוב דחוק של נשאלים, אשר הביעו תמיכה בהחלת ריבונות ישראלית על בקעת הירדן והיישובים היהודיים ביהודה ובשומרון עוד לפני הבחירות ובלי תמיכת האמריקנים. 36 אחוזים תומכים במהלך שכזה, בעוד 31 אחוזים מתנגדים. השאר - ניטרלים או ללא דעה בנושא.

בשאלת חילופי השטחים, לעומת זאת, התשובות העולות מהסקר חד־משמעיות: רוב מובהק של 37 אחוזים מתנגד לרעיון חילופי שטחים ואוכלוסיות, שבמסגרתו היישובים הערביים באזור המשולש וואדי ערה יעברו לריבונות פלסטינית. רק 26 אחוזים השיבו כי הם תומכים ברעיון.

האם צפוי שינוי משמעותי במפת הגושים בפרק הזמן שנותר עד לבחירות? בעוד שבועיים ויום אחד נצא אל הקלפיות, ונדמה כי ככל שהזמן חולף, הלך הרוח הוא שלא מדובר יהיה בפעם האחרונה השנה. 

את הסקר ערך עבור 103fm מכון פאנלס פוליטיקס. בסקר השתתפו 526 משיבים, החברים בפאנל הפוליטי של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט (פנייה להשתתף בסקר נשלחה ל-3,603 חברים בפאנל). הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל, יהודים וערבים כאחד - מגיל 18 ומעלה. הוא נערך ב־14-13 בפברואר 2020, וטעות הדגימה המרבית היא 4.4 אחוזים.