עשרה ימים בלבד לפני הבחירות התמונה נותרה מעורפלת: אף אחד מהגושים לא מצליח להשיג את היעד המבוקש - 61 מנדטים - לצורך הרכבת ממשלה.

על פי נתוני סקר "מעריב", אילו הבחירות היו מתקיימות היום, כחול לבן בראשות בני גנץ הייתה מקבלת 36 מנדטים, לעומת 33 בכנסת הנוכחית, ופותחת פער משמעותי על פני הליכוד בראשות בנימין נתניהו, שמקבלת בסקר 32 מנדטים, בדיוק כמו בכנסת הקודמת.

הרשימה המשותפת בראשות איימן עודה מגדילה בסקר את כוחה ל־14 מנדטים, לעומת 13 כיום. ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן מפסידה אחד ויורדת ל־8 מנדטים, אבל נשארת בעמדה של לשון המאזניים בין הגושים.

ש"ס בראשות אריה דרעי יורדת אף היא במנדט, ומקבלת בסקר 8 מנדטים, ואילו יהדות התורה יציבה עם 7 מנדטים, כמו ימינה בראשות נפתלי בנט, שאינה מצליחה להמריא.

מהסקר ניתן ללמוד בבירור כי ההתחזקות של כחול לבן באה באופן ישיר על חשבון מפלגת העבודה־גשר־מרצ, המקבלת 8 מנדטים בלבד לעומת 11 מנדטים שיש בכנסת היוצאת לעבודה ולמרצ יחד. עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר מקבלת 2.6% מהקולות ולמעשה אינה עוברת את אחוז החסימה.

מבט בתמונת הגושים מגלה יתרון לגוש המרכז־שמאל והרשימה המשותפת, שמגיעים יחדיו ל־58 מנדטים, לעומת 54 לליכוד ולמפלגות גוש הימין. ליברמן, כאמור, מתבונן מהצד על הדד־לוק הפוליטי הזה עם 8 המנדטים שלו - שיכולים להכריע את הכף, שכן לפי הנתונים האלה ברור שנתניהו לא יוכל להרכיב ממשלה ללא ליברמן. עוד עולה כי גנץ, הפוסל ממשלת אחדות עם נתניהו, חייב תמיכה מבחוץ של הרשימה המשותפת, כולה או חלקה, כדי לנסות להרכיב ממשלת מיעוט עם העבודה־גשר־מרצ וישראל ביתנו.

 

בסקר נבדקה גם מידת ההתאמה לראשות הממשלה. כאן מוביל נתניהו בהפרש קטן עם 43% על פני בני גנץ, שמקבל בסקר 39%.

השבוע נקבע מועד לפתיחת משפטו של נתניהו. מהסקר עולה כי 54% מהציבור סבורים שהעיסוק במשפט יפגע ביכולתו למלא את תפקיד ראש הממשלה. בהתפלגות לפי מפלגות: 90% ממצביעי כחול לבן סבורים שהמשפט יפגע בתפקודו של ראש הממשלה, לעומת 19% ממצביעי הליכוד; 65% ממצביעי הליכוד ו־4% ממצביעי כחול לבן סבורים המשפט לא יפגע בתפקודו.
52% מהציבור סבורים כי גנץ היה צריך להיענות להזמנה של נתניהו לעימות טלוויזיוני. למעשה רק מצביעי כחול לבן והרשימה המשותפת סבורים שגנץ היה צריך לדחות את ההזמנה.

הסקר נערך על ידי מנחם לזר, מנהל פאנלס פוליטיקס, והשתתפו בו 536 חברים בפאנל הפוליטי של Panell4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת, יהודים וערבים. הסקר נערך ב־19 בפברואר וטעות הדגימה המרבית בו היא 4.4%. שיעור המשיבים שעדיין לא יודעים למי יצביעו - 14.2%.