סקר המנדטים האחרון, המתפרסם שלושה ימים בלבד לפני הבחירות לכנסת ה־23, צופה תיקו בתוצאות של שתי המפלגות הגדולות - הליכוד וכחול לבן - המקבלות 34 מנדטים כל אחת, אם כי מסתמן יתרון לגוש הימין. 

על פי הסקר - שנערך על ידי מנחם לזר, מנהל פאנלס פוליטיקס - לו הבחירות היו מתקיימות היום, הייתה מפת המנדטים נראית כך: הליכוד בראשות בנימין נתניהו מקבלת 34, כחול לבן בראשות בני גנץ - 34, הרשימה המשותפת בראשות איימן עודה - 13, ש"ס בראשות אריה דרעי - 9, העבודה־גשר־מרצ בראשות עמיר פרץ – 9, ימינה בראשות נפתלי בנט - 7, ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן - 7, ויהדות התורה בראשות יעקב ליצמן - 7. הסקר מצביע על מגמה של התחזקות הליכוד ועל היחלשות כחול לבן. בסקר הקודם קיבלה הליכוד 32 מנדטים לעומת 36 לכחול לבן.

לדברי לזר, התנודות ניכרות בתוך הגושים. הליכוד מתחזקת בעיקר על חשבון ימינה  וכחול לבן מתחזקת על חשבון העבודה־גשר־מרצ, לאחר שלא הצליחה להעביר אליה מנדטים מגוש הימין. ממצאי הסקר מורים גם על היחלשות בכוחה של הרשימה המשותפת. מפלגת עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר אינה עוברת את אחוז החסימה ומקבלת 2.1% מהקולות.

עם מיפוי הגושים, בלוק הימין מקבל 57 מנדטים - עדיין רחוק מהיעד הנכסף, 61 מנדטים, שיאפשר לנתניהו להקים קואליציית ימין. גוש המרכז־שמאל, הכולל את כחול לבן, העבודה־גשר־מרצ והרשימה המשותפת, מקבל 56 מנדטים. המפתח, כמו בסבב הבחירות הקודם, נותר בידי ישראל ביתנו, שמקבלת 7 מנדטים. ליברמן הבטיח בקמפיין הנוכחי, וכך גם אתמול, כי לא יאפשר סיבוב בחירות רביעי ויקבל הכרעה לאן פניו מועדות. כחול לבן חזרה והודיעה, נוכח מתקפת הימין, כי לא תקים קואליציה עם הרשימה המשותפת וגם לא תישען על תמיכתה מבחוץ.

בסקר נבדקה גם מידת ההתאמה לראשות הממשלה. כאן נתניהו מוביל בבירור עם 45% תמיכה על פני גנץ, עם 36% תמיכה. הסקר נערך אתמול והשתתפו בו 534 איש, יהודים וערבים, במסגרת הפאנל הפוליטי של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט. 

לפי סקר אחר שבוצע על ידי מכון סמית בראשות רפי סמית, לו הבחירות היו מתקיימות היום הייתה מפת המנדטים נראית כך: הליכוד - 35, כחול לבן - 34, הרשימה המשותפת - 14, ש"ס - 9, העבודה־גשר־מרצ - 8, יהדות התורה - 7, ימינה - 7, ישראל ביתנו - 6. מבחינת הגושים: גוש הימין - 58, גוש המרכז־שמאל עם הרשימה המשותפת – 56, ליברמן - 6.

בתוך כך מצביע סקר גיאוקרטוגרפיה שנערך אתמול בקרב 700 מרואיינים על אפשרות סבירה כי מפלגת עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר תעבור את אחוז החסימה. במקרה כזה תשתנה מפת הגושים ויתווספו שני מנדטים לגוש הימין.