בקשת קוראי מתחם התזונה של “מעריב": מחפשים טיפים לנשנושים בריאים בין הארוחות. רובנו מכירים את השעה הזאת ביום שבה פתאום מתחשק לנשנש. רמת הסוכר צונחת, מרגישים את העייפות מזדחלת ומתחילים לחפש נשנוש מלוח או מתוק. שעות הנשנוש הן בדרך כלל בין 15:00 ל־17:00 או ב־21:00 (קצת אחרי הארוחה העיקרית).

נשנושים מהווים כ־5%־10% מהצריכה האנרגטית היומית, ומכיוון שזה קורה כל יום באותן שעות - כדאי להיערך לכך מראש.

הטיפים שלי:
ודאו שהצורך בנשנוש לאכול לא נובע מצמא. אנשים רבים מבלבלים בין תחושת צמא לרעב, לכן לפני הנשנוש מומלץ לשתות כוס מים.

העדיפו נשנוש באריזה מוקטנת ומדודה, המתאימה למנה המומלצת לצריכה.

העדיפו נשנושים משביעים, בעלי רכיבים איכותיים ככל הניתן, שיקנו לכם תחושת שובע וסיפוק עד לארוחה הבאה.

התכוננו מראש ושימו בתיק או במשרד נשנושים המועדפים עליכם מבחינה תזונתית.

משלבים טעם, ויטמינים, סיבים ונוגדי חמצון. פירות טריים, צילום: אינג אימג'

נשנושים לגיטימיים:
פירות טריים: מהווים אפשרות מצוינת לארוחת ביניים, וכזו שקשה לטעות בה. מעבר לטעמם הנהדר, הם מכילים אחוז גבוה של מים, הם עשירים בוויטמינים, במינרלים, בסיבים תזונתיים ובנוגדי חמצון. מכיוון שהם מכילים גם סוכר בכמות גבוהה, מומלץ למבוגרים להימנע מצריכה של יותר משלושה פירות ביום.

כריכונים/לחמית/קרקרים. לחם או קרקרים מדגנים מלאים, בשילוב ממרח מתוק או מלוח, יכולים להוות נשנוש מצוין גם בתיק.

חלב או יוגורט עם פרי ודגני בוקר. נשנוש מהיר, המהווה שילוב מצוין בין דגנים, חלבון ופרי.

חשוב לזכור! היערכות מראש מונעת אכילה של מזונות פחות מומלצים ומאפשרת שמירה על הרגלי התזונה גם בין הארוחות.

רוצים להשפיע על התוכן במדור? היכנסו למתחם התזונה ב"מעריב" והצביעו לנושאים שהכי מעניינים אתכם.

הפרויקט בשיתוף מעריב ואסם