בעשור האחרון מתאפיינת פעילותם החוץ־פרלמנטרית של כמה חברי כנסת ערבים בייצור סדרתי של פרובוקציות מקוממות. הבולטת מכולן הייתה הצטרפותה של חנין זועבי למשט המתסיס לעזה החמאסית בספינה מאווי מרמרה.



אבל ההזדהות המוצהרת של שלושה ח״כים בסיעת בל״ד עם מחבלים פלסטינים שנטלו חלק רצחני בגל הטרור הנוכחי, עלתה בהתרסתה על כל מה שכבר חווינו. בשבועות שבהן כמעט לא חולף יום ללא ניסיון רצח לאומני, הציבו עצמם זועבי, גאטס וזחאלקה בשורה אחת עם שונאינו המדרבנים ומסיתים לקטל חסר אבחנה ביהודים באשר הם: ילד הרוכב על אופניו, קשיש בדרכו לתפילה בכותל, אם הניצבת בפתח ביתה, שוטרת העומדת על משמרתה.



האירוע האחרון, בהיותו כה חסר תקדים בעוצמת הבוז וההפקרות המשתקפים ממנו כלפי המדינה ואזרחיה, מחייב את הכנסת לנקוט גם היא יוזמה חסרת תקדים: לא עוד להסתפק בענישה המינורית שמאפשר תקנון הכנסת באמצעות ועדת האתיקה, אלא לשנות את כללי המשחק מן היסוד.



לפיכך הציע ראש הממשלה לראשי המפלגות המרכיבות את הקואליציה לחוקק חוק שמכוחו אפשר יהיה לסלק מן הכנסת, לזמן קצוב או לכל תקופת כהונתה של כנסת, חבר כנסת שפועל נגד המדינה, מזדהה עם ארגוני טרור או מסית לאלימות. זהו מסר רב־חשיבות: הוא מבהיר כי ישראל אינה מוכנה עוד לעמוד קפואה ומשותקת לנוכח פעלתנותם הקנאית של נבחרי ציבור אזרחי המדינה שמבקשים את נפשה.



על הכנסת כולה, ימין ושמאל, אופוזיציה וקואליציה, להתאחד תחת דגל זה - דגלם של החפצים חיים והנחושים להדוף את הקמים עלינו.



הכותב הוא יו״ר ועדת חוץ וביטחון וחבר כנסת מטעם סיעת הליכוד