ברק אובמה נזהר עד היום מלהשתמש בטרמינולוגיה המייחסת אשמה לאסלאם הקיצוני על פיגועי הטרור שמפציעים על אדמת מדינות המערב כפטריות רעל שלאחר הגשם. אין אחד ברחבי העולם שאינו מזהה את הדפוס: כלל פיגועי הטרור נגד אוכלוסייה אזרחית נעשו בשם האסלאם הקיצוני כחלק ממלחמתו העיקשת בתרבותם של כל מי שחושב אחרת מהם.



ברק אובמה נמנע מלקרוא לילד בשמו, ורבים ממנהיגי מדינות אירופה ממשיכים להדחיק שמדובר במלחמה עולמית בטרור האסלאמי. כך נותרה לה תהום פעורה עצומה בין הררי המילים וההבטחות למעשים שיובילו לשינוי. פער זה שבין ההכרה שמדובר במלחמה עולמית ובין רתיעה מלקרוא בילד לשמו הוא הפרצה שאליה נכנס הטרור הפונדמנטליסטי, המחייב את אירופה לשנות את דפוסי החשיבה והפעולה שלה. על כן, הפיגועים מקפיאי הדם בפריז, בבריסל ובאטאטורק חייבים להתקבע בתודעה האירופית כפרל הארבור של המלחמה בטרור הבינלאומי כדי שאירופה תהיה לפחות על המסלול הנכון בדרך לפתרון. 
 
על רקע זה, אישור ההסכם הישראלי-טורקי הוא בשורה רעה לטרור האסלאמיסטי. הסכם זה, שאושר ברוב קולות בקבינט הישראלי (גם על רקע הפיגוע בשדה התעופה אטאטורק באיסטנבול), עתיד לחזק קודם כל את שיתוף הפעולה האסטרטגי־ביטחוני בהעברת מודיעין במלחמה בטרור בין ישראל לטורקיה, ואף לסייע בהנעת האיחוד האירופי להכיר במלחמה שעל אירופה לנהל בטרור העולמי. 
 

ארגוני הטרור התאימו את עצמם למציאות החדשה ונמצאים כבר במצב מלחמה. לפיכך, על אירופה לנקוט צעדים משותפים אפקטיביים כדי להרתיע אותם מלהמשיך לפעול בחופשיות יחסית. 
 
ראשית, על מדינות המערב ליצור חזית מדינית־ביטחונית ושיתוף פעולה בינלאומי של כל המדינות השותפות באופן פעיל במלחמה בטרור. קואליציית השלום הזאת צריכה לפעול בחמישה מאמצים מקבילים: מאמץ דיפלומטי, ביטחוני, כלכלי, משפטי ותודעתי. מלחמה זאת לא יכולה להגביל את עצמה בלחימה רק מהאוויר אלא גם קרקעית בכל מה שנדרש. בנוסף לכך, שיתוף הפעולה חייב לכלול ביקורת גבולות קפדנית שתעצור את ההסתננות הבלת פוסקת של מהגרים המשתייכים לארגוני טרור אל תוך מרכזי הערים האירופיות. 
 
מיליטריזם הכרחי, אבל לא יספיק לבדו למלחמה כה מורכבת, ולכן החשיבות של נקיטת צעדים כלכליים נגד מדינות, ארגונים וחברות התומכות בדרך זו או אחרת בארגוני טרור היא מכרעת. חסימת צינורות הכספים והרס תשתיות התומכות בטרור נחוצה להצרת רגליהם של ארגוני הטרור ובכוחה לדלל את יכולות הביצוע שלהם. השלמת המעטפת תיעשה באמצעות שינוי ההגדרות החוקיות הקשורות לטרור והתאמת החוק והדין לדיני המלחמה העכשווית תוך נקיטת מדיניות ענישה קשה ומיידית.
 
ללא הקמת קואליציה זאת ונקיטת כל האמצעים: דיפלומטי, ביטחוני, כלכלי, משפטי והסברתי אין מנוס מהמשך נפילת מעוזים אירופיים לידי הטרור. הדבר ביד האירופים לעשותו ועל ישראל להשתתף בו ככל הנדרש. ההסכם עם טורקיה והרחבתו להסכם בילטרלי של מלחמה בטרור הינו צעד ראשון חשוב בכיוון הנכון. 
 
הכותב הוא אלוף לשעבר