השכנה שלי מנויה ל“ישראל היום". מה לעשות, אף אחד לא מושלם. כל יום בשעות הבוקר המוקדמות הכלב שלי רוכן עלי ומגרגר - זו הצורה שלו להגיד לי שהוא רוצה שאוציא אותו לטיול. מה לעשות, אף כלב לא מושלם. לא תמיד אני מוציא אותו, אבל אני משתדל. מה לעשות, לא כל בעלי הכלבים מושלמים. סטטיסטית, הייתי אומר שב–80% מהמקרים אני קם מהמיטה ומוציא אותו לטיול שהוא כל כך חפץ בו. מה לעשות, אף סטטיסטיקה לא מושלמת.



וכשזה קורה, תמיד בחזרה מהטיול איתו אני יכול להבחין בעיתון מונח בפתח הבית של שכנתי. לרוב הוא מונח בצורה כזו שהעמוד האחורי שלו חשוף. בדרך כלל העמוד האחורי של העיתון מוקדש לטובת מדור רכילות. אך הפעם כשיצאתי עם הכלב וחזרתי, שמתי לב שמשהו השתנה. במקום רכילות קלה הופיעה ידיעה עם כותרת צעקנית במיוחד: “מלהקת האשכנזים סיימה את תפקידה". התיישבתי על המדרגות, לקחתי את העיתון והתחלתי לקרוא.



הידיעה סיפרה על כך שבחברת יס החליטו לצלם פרסומת חדשה ובמסמך הליהוק שהופץ לסוכנויות השחקנים היה כתוב שמחפשים לתפקיד “אבא+אמא, שחקנים בגילי 35–30, אשכנזים". בהמשך ישנה דרישה גם לילדים ״בני 6–5, בן ובת יפים ושובי לב, גם בעלי מראה אשכנזי, שייראו ילדים של ההורים שלהם. לא חייבים להיות בעלי עיניים כחולות ובלונדינים אבל לא שחומים מדי".



בעקבות זאת החלו לשטוף את האינטרנט גלים של פוליטיקלי קורקט שהביאו עמם דרישה לפיטוריה של המלהקת שחיברה את המסמך. הנושא הזה רלוונטי כבר כמה שנים, מאז שהפכנו לחברה עם קניבלים מתחסדים וצמאי דם, עורפי ראשים וירטואליים, אנשים קטנוניים שסוגדים לפוריטניות. אלה חוטפים אורגזמה רוחנית שמעבירה גלי רטט של התרגשות כשהם הולכים לעמודי חברות מסחריות בפייסבוק (הפעם זו יס) ומתחילים לאיים עליהן ש"אני מתנתק מכם אם המלהקת הגזענית לא עפה היום".



חבורת מתחסדים, בעלי חשיבה מקובעת, מדובר במסמך ליהוק! חייבים להגדיר את הדברים האלה במסמך ליהוק. אני מבין שעל פי התפיסה שלכם מה שצריך להיות מעתה - מכיוון שאנחנו לא רוצים חלילה לפגוע ברגשות של אף אחד - זה שכל ליהוק יהיה פתוח במידה שווה לכל מין וגזע. ושגם על המסך שלנו, בתוצאה הסופית, נראה תמיד שוויון מלא של צבעי עור.



אתם לא יכולים להבחין בכך שדרישות הליהוק רק משקפות מציאות. הן לא קובעות את המציאות. במקום באמת לנסות לתקן את המציאות, לשנות אותה, אתם הולכים על הקצוות ולא על מה שבאמת משפיע. אתם תוקפים את האנשים האחרונים בשרשרת המזון, את אלה שלא משפיעים על מה שקורה למעלה. תוקפים את הש"ג, את המלהקת שמחפשת דמויות לפרסומת.



בואו נהיה כנים: לרוב הפרסומות בארץ מלהקים אשכנזים. רוב הפרסומות בארץ רוצות לשדר יוקרה והצלחה ואטרקטיביות, ולכן מלהקים אליהן אשכנזים. הדבר קורה כי בתפיסה הישראלית הרווחת האדם האשכנזי הלבן הוא המודל הרשמי שמייצג “הצלחה" ו"יוקרה" ו"חיים טובים". לא יעזור, זה מה שרוב הפרסומות רוצות לשדר.



לפני כמה חודשים פרסמו ב–ynet נתונים על אחוז המזרחים בתפקידים הבכירים בארץ (ראשי ממשלה, נשיאי בית המשפט העליון, שרים בכירים, מבקרי המדינה, מפכ״לים, רמטכ"לים, ראשי שב״כ, ראשי המוסד) מאז קום המדינה. ומה מצאו? אחוזים מטורפים, בלתי נתפסים אפילו, לטובת האשכנזים בתפקידים הללו. אז מה הפלא שהחזות האשכנזית מייצגת הצלחה?



האם נכון שזה יהיה ככה? האם זה צודק? לא ולא. אבל זו המציאות. והמלהקת של הפרסומות בחברת יס לא תשנה אותה. לכן כשאתם קוראים לפיטוריה, זה לא משנה דבר, זה רק מספק את הצרכים הסדיסטיים שלכם. רבותי, תהיו רציניים, לכו על חברי כנסת, על שרים, על בכירי המשק, על מקבלי ההחלטות, על אלה שבאמת משפיעים על המציאות, לא רק משקפים אותה, כמו המלהקת לפרסומת של יס.



עד שלא ייבחר כאן ראש ממשלה מזרחי, שום דבר מהותי לא ישתנה. מה הפלא שהאשכנזיות משדרת הצלחה ויוקרה אם כל ראשי הממשלה כאן היו אשכנזים? יש כאן מציאות בהמית, ואם אתם רוצים לשנות, תעשו משהו אמיתי. תפסיקו להתנהל כאילו אתם ראש מחלקת כוח אדם של מדינת ישראל.



ותנו לי לנחש. כשראיתם לא מזמן את משחק הגמר של היורו בין צרפת לפורטוגל, ופתאום הופיעה פרסומת דוברת ערבית למשביר לצרכן, אתם - כן, כן, בדיוק אתם - הלכתם והרעלתם את עמודי הפייסבוק של ערוץ 2 ושל המשביר וביקשתם לפטר את כל מי שאחראי למחדל המטורף. כן, כן, אתם, בדיוק אתם, עורפי הראשים הווירטואליים וגיבורי המקלדת, אתם כתבתם להם על הקיר “מה אנחנו, באל־ג׳זירה? אני בחיים לא קונה יותר אצלכם!!".


וזו לא גזענות, נכון?



אינני טוען לרגע שאין גזענות בארץ, יש גזענות. ויש לי חדשות בשבילכם: היא לעולם לא תיעלם לגמרי, אבל בהחלט אפשר לנטרל אותה ולהוציא ממנה את האוויר. הגיע הזמן לנגב את הריר ולהפסיק את ההוצאות להורג בפייסבוק.