החברה כולה, גם במערב, היא מאצ'ואיסטית. בעיניה פוליטיקאית אסרטיבית נחשבת אמביציוזית מדי, קשוחה מדי, אשת ברזל ללא אמפתיה או יכולת לעשות שלום. ראה דימוין של גולדה מאיר, אינדירה גנדי או מרגרט תאצ'ר. אנו חיים בתקופה יוצאת דופן: באנגליה התמנתה אישה שנייה בהיסטוריה לראשות ממשלה, לראשונה לאחר התפטרותה של מרגרט תאצ'ר ב־1990. תרזה מיי היא אישה מבריקה, בוגרת אוקספורד ואיטון, שרה מנוסה ופוליטיקאית חריפה. יהיה עליה לנהל את המשא ומתן להוצאת בריטניה מהאיחוד האירופי בתנאים הטובים ביותר, בעיקר מול המנהיגה החזקה באירופה, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. העולם יצטרך להתרגל לכך שהחלטות הרות גורל כבר לא יתקבלו במועדוני גברים אקסקלוסיביים אפופי עשן סיגרים.



להילרי קלינטון יש סיכוי להפוך לנשיאה הראשונה של ארצות הברית. לפניה מכשול מאצ'ואיסטי סולד נשים ומיעוטים בדמותו של דונלד טראמפ. לקלינטון יתרונות רבים על המתחרה הרפובליקני: היא מנוסה בהרבה, היא ליברלית, יודעת דבר וסובבים אותה מיטב היועצים הפוליטיים, המדיניים והכלכליים בוושינגטון. אך גם היותה אישה הוא יתרון.



הגיע הזמן לשבור את תקרת הזכוכית ולשדר אות של שוויון מגדרי לארצות הברית ולעולם, ממוקד הכוח החשוב בתבל. השוויון המגדרי שכה מדובר בו הוא אשליה, מלבד אולי במדינות סקנדינביה. בשורש הבעיה המבנה הפטריארכלי של משפחות, מסורת של שליטת הגבר ואי שוויון מובנה בכלכלה (מבחינת שכר והטבות סוציאליות). גברים רבים מדי מתקשים להיות מנוהלים על ידי אישה, אם זה בעסקים או בפוליטיקה.



אשר לעולם המתפתח, הבעיה חמורה יותר, ונשים מקופחות יותר. ישנם יוצאי דופן, כגון רואנדה, שבה אחוז הנשים הגדול ביותר בפרלמנט בעולם (מעל 60%). ברור שללא שוויון מגדרי, לא יכולה להיות דמוקרטיה אמיתית, אם למחצית מהאוכלוסייה אין זכויות שוות. גם הכלכלה סובלת מהיעדר שוויון הזדמנויות לנשים.


בישראל המצב גרוע ביותר. בין המסורת היהודית למסורת הצבאית, הנשים בארץ מקופחות כמעט בכל תחומי החיים. יש בממשלה בסך הכל שלוש שרות, וישנו תת־ייצוג לנשים כמעט בכל מועצת המנהלים של החברות הכלכליות.



ייתכן שהתמנותה של ראש ממשלה חדשה בבריטניה והיבחרותה של נשיאה אמריקאית מצביעה על כך שאנו בתחילת עידן חדש. הססמה - גם של הגברים - צריכה להיות: "תנו לנשים לשלוט", כי הגברים לא כל כך הצליחו. עם הובלה של הילרי קלינטון, תרזה מיי ואנגלה מרקל, העולם עשוי להיות טוב ושוויוני יותר מאשר עולם המובל על ידי דונלד טראמפ ודומיו. אשר לישראל, למה לא לחשוב על ממשלת אחדות לאומית שמובלת על ידי גילה גמליאל, ציפי לבני ומרב מיכאלי? מצבנו רק ישתפר.