נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן מנסה בשבועות האחרונים להחזיר לעצמו את העוצמה הצבאית. זאת לאחר שבתוך ביתו ניסו בכירים בצבא לבצע הפיכה נגדו, והטרור ממשיך לאיים על משטרו.



לכן יצא נשיא טורקיה למבצע צבאי לסיכול הטרור בגבול עם סוריה. על פי ציטוטים שלו בתקשורת, המבצע כבר זוכה להצלחה, אולם כל בר-דעת יודע שהצלחות מבצעיות סופרים אחרי פרק זמן ולא באופן נקודתי. גם ארדואן יודע שאת הרעיון הזה שנקרא דאעש לא מנצחים בהזזת הכוחות מצד לצד, אלא בחיסול התשתיות שלהם - בעיקר הכלכליות - וספק אם לטורקיה יש יכולת לעשות זאת.



פיגוע נוסף בטורקיה הוא רק עניין של זמן



במצבע, שקיבל את הכינוי "מגן הפרת", רוצים הטורקים להיכנס למעוז "המדינה האסלאמית" ולעצור את כניסת הטרור לתוך טורקיה, אלא שדאשאבד לא עובד כך. הארגון יכול לפרסם בערוצים שלו את הרעיון לפיגוע בעומק טורקיה, ולשם כך מספיק פעיל טורקי אחד שיעשה את העבודה. וכך, בפעולה הצבאית הזו, ארדואן חושף את המדינה שלו לעוד טרור מבית, ונראה שפיגוע נוסף בלב טורקיה הוא רק עניין של זמן.



ארדואן נואם בשדה התעופה אטאטורק אחרי ניסיון הפיכה. צילום: רויטרס
ארדואן נואם בשדה התעופה אטאטורק אחרי ניסיון הפיכה. צילום: רויטרס



נשיא טורקיה יעשה הכל כדי להחזיר לעצמו את הכוח הצבאי ואת העוצמה המנהיגותית. לכן צריך להתייחס בערבון מוגבל לדיווחים המתפרסמים בטורקיה, הממהרים להכריז על ניצחון ועל כיבוש יעדים.



השאלה הגדולה כעת היא אם ארדואן מוכן להכניס עצמו לבוץ הסורי לאורך הגבול עם טורקיה. לכבוש את העיירה ג'ראבלוס זה דבר אחד, לאחוז בה לפרק זמן לצד איומי פיגועים קשים - זה כבר משהו אחר.