חום יולי-אוגוסט. עם ישראל חי בצל המזגנים, בחנויות הדיוטי פרי וליד המסך הקטן. החדשות משעממות יותר, הפוליטיקאים בחופשה ויש להם פחות זמן לגרום נזק. רגע אחרי סיומו של הקיץ, כמה תמונות שיישארו איתנו הלאה.



1. נפתלי בנט, מרצה בקול דידקטי עמוק, כמומחה עולמי לענייני חינוך, על חמש יחידות במתמטיקה ואנגלית. הראשון לכיבוש הטכנולוגיה, השני לכיבוש שוקי העולם. הפופולריות הנרכשת מזה היא למען הנצחת כיבוש השטחים. בו-זמנית הוא מפרסם את ספר האזרחות הממעט ברצח רבין ומעצים את מפעל ההתנחלויות בשטחים הכבושים. התלמידים בכיתות הצפופות ילמדו על יהדות המזרח בגין כוחם האלקטורלי של יוצאי המזרח, יסיירו ברובע היהודי בחברון, ולעזאזל הדמוקרטיה.



2. אביגדור ליברמן מסייר על גבעות השומרון, ולצדו הרמטכ"ל ואלופים רבים. הוא מרצה להם על ביטחון ישראל, וזו לא פאטה מורגנה, זה אמיתי. מצד אחד, מדי יום ליברמן מנסה להתקבל למועדון היוקרתי ביותר בישראל, פורום המטכ"ל, ומצד שני הוא מעביר את הגנרלים תרגילי מנהיגות מבית המדרש של ישראל ביתנו; הפצצה מסיבית על עזה בגין קסאם מארגון סורר, עונש קולקטיבי לכפרי הגדה שמהם יצא מפגע או יד קולוניאליסטית נדיבה לאלה שמתנהגים בהתאם.



ליברמן מרצה לגנרלים. צילום: אריאל חרמוני, פלאש 90
ליברמן מרצה לגנרלים. צילום: אריאל חרמוני, פלאש 90



3. ראש הממשלה בנימין נתניהו מעביר מדי שבוע קבוצת עיתונאים אחרת סדרת חינוך על מי הגדול בעולם ולמה. לדבריו, הוא הקורבן של השמאל, העיתונות ונשיא ארצות הברית, אך הוא יכול לכולם. ראש ממשלה נצחי.



4. הזוועה האמיתית מתרחשת לא הרחק מכאן, בחלב שבסוריה, אך די הרחק מתשומת הלב העולמית. זו רואנדה של המאה ה-21. מאות אלפי הרוגים, מיליוני פליטים, והעולם חסר ישע ומצפון.



5. ברק אובמה, מנהיג אמיץ, יצא לחופשה באמצע מערכת הבחירות לנשיאות, המלחמות בעולם ואסונות הטבע בארצות הברית. הוא משחק ברוגע גולף. האיש השפוי של העולם. יבוא חורף ונתגעגע אליו.



6. בארסה, קבוצת הכדורגל של ברצלונה, חזרה להלהיב את לבבות מיליוני האוהדים בעולם. מסי, ניימאר וסוארס קוסמים, גיבורי־על בשר ודם, מלהיבים את הנוער ומצליחים למחוק את גבולות העולם.



7. המדליסטית האולימפית ירדן ג'רבי העבירה אותנו הקיץ קורס מזורז על מהות הווזארי, הפלת היריב על חלק מגבו בקרב הג'ודו. כל המדינה עצרה את נשימתה למשמע פעימות הלב של מירי נבו מתארת את קרב המדליות של ג'רבי. למדליסטית הארד שלנו בריו יש גם חן וצניעות, שילוב נדיר במחוזותינו. צריך לקוות שירדן ג'רבי ואורי ששון הם הפנים האמיתיות של עם ישראל, ולא בנימין נתניהו.