יריית הפתיחה לעונה השמינית של האח הגדול יצאה אמש לדרך וקשה לנחש כבר על ההתחלה האם היא מביאה איתה איזושהי הבטחה, אך אין ספק שהיא מציעה מגוון מעניין של דמויות. ההבטחה כי יחזרו העונה על כל המשימות מהעונות הקודמות התממשה ובין רגע רקדנית הבטן לשעבר הפכה לאימא של חיים מבית שאן במסגרת משימה סודית, דומה לזו שהייתה בעונה של מעיין חודדה שבעלה שודך לאלין לוי ופרצי הקנאה לא איחרו לבוא. העונה הזאת יכולה להתפתח למשהו מרשים, אם האח הגדול פשוט לא יתערב.



הפעם, לכוכב פרי, אין סיבה לקנא, אולם לא נראה שהיא תצליח להעמיד פנים במשך שבוע שלם שחיים הוא בבת עינה, אלא אם כן היא תביא לו איזושהי צ'פחה בראש אם לא יגמור מהצלחת, כי היא נראית קצת מאיימת. גם לא בטוח שהיא תזכור את כל ההיסטוריה המשפחתית של חיים ואת שמות אחיותיו ואחיו. אתמול כשהאח הגדול פרש בפניה את הפרטים הקטנים, אפשר היה לראות את גלגלי המוח שלה מעבדים את הנתונים בקושי רב.



שמוליק ספן הוא בעלה האמיתי של כוכב. הוא חקיין ובדרן ואוהב לצבוע את שערו לשחור עורב לכבוד אירועים מיוחדים, כמו כניסה לבית הכי מתוקשר במדינה. חיים, נטול הפוזות, שכל בוקר כאשר הוא קם, קודם מניח על הרצפה את רגל ימין כדי שהיום יעבור בשלום. אפשר להבחין בניצוץ של חוש הומור עממי ומתובל בדימויים ובשפה אותנטית וצבעונית כמו זאת של הגששים, שחבל שאף אחד עדיין לא המציא בשבילה מילון מיוחד.



אסתר האקדמאית ההייטקיסטית שבביתה הטיפו לציונות. ימנית מבית מדרשו של ז'בוטינסקי, נחושה, דעתנית וידענית גדולה, ונראה לי שהיא הולכת לעשות לכולם בית ספר. קוראים לו: שם. אמן מת"א שירש מאימו העיתונאית ב"עולם הזה" וחברה של ערפאת, את השקפת העולם שלה, שציונות היא גזענות וצריך להצביע בבחירות לרשימה ערבית ושאלוהים הוא בכלל חייזר מוזר. האם השמאלן הקיצוני ואסתר הימנית יכסחו אחד לשני את הצורה? מהניסיון של עונות קודמות זה תמיד היה נראה מבטיח בפרק הפתיחה ומהר מאוד נחלנו אכזבה והציפיות שמישהו יצעק תיגר על דעות של אחרים, נגוזו במהרה.


הולך לרגש את הבית. אביחי אוחנה. צילום: ניר פקין
הולך לרגש את הבית. אביחי אוחנה. צילום: ניר פקין




 הקדיש לה שיר או לא? 



מעיין, מדריכת כושר, שבטוחה שבקרוב יכנו אותה בבית "המנותחת" כי עברה ניתוח חזה, אף והזרקות לשפתיים. היא גם הייתה חברה של עומר אדם והוזה כי הוא הקדיש לה שיר, אז תנו כבוד. אנדל בן 25, אתיופי חמוד וקול אמיתי שניתק ממסורת ההורים בגיל צעיר בשביל לטעום את החיים ויחד עם זאת, לוחם גבעתי שלא מהסס לקלל את הדרגים הגבוהים ולא הצביע לאף מפלגה כי כולם "בני זונות". הוא "טאף גאיי" בשדה הקרב, אך שונא את אותם גורמים ששולחים אות להילחם.



בעצם הוא ענו וביישן ונכנס במהירות הבזק לתוך הבית מבלי להעיף מבט אחד לעבר הקהל, אך עיניו נצצו מהתרגשות כאשר לתוך הבית נכנסה עדן הדוגמנית היפהפייה שמזכירה בתווי פניה את שיר אלמליח או את כוכבת "פלאשדאנס", אבל בהחלט יפה אמיתית שמובטחת לה קריירה מכניסתה לבית. זאת בהחלט הייתה הכניסה הכי מרשימה מכול העונות, כשהיא לבושה בחליפת שורטס שחורה ונוצצת, מעליה זרוק בנונשלנטיות מעיל פרווה ואת ראשה מעטרת תסרוקת של קתרין הפבורן.



אביחי חווה את העולם מבפנים והחוצה, כי הוא כמעט עיוור וקשה לו להתרשם ויזואלית ולהפנים ולחוות את המראות מסביב. נראה לי שהוא יהיה אחד הדיירים הכי מרגשים ומבלי שהתכוון לכך, בגלל חוש ההומור והווייב החיובי שהוא משדר למרות המגבלה הקשה שלו.



תהילה, "דונט גואו דר" שנכנסה לבית כשהיא לבושה קצת כמו הדודה מאמריקה, ימנית קיצונית שהייתה מפנה מכאן את כל הערבים ושמה אותם במקום אחר. דמות עגלגלה שתוסיף צבע עם מבטא לכל הסמטוחה שהתקבצה בסלון. חזי הנדלניסט המצליח שאוהב אוכל טוב ובגדים יפים ונכנס לתוך הבית בביטחון כאילו הוא המדריך שהולך להעביר להם שעורים ביחסי אנוש. מזכיר קצת את בני גולדשטיין מעונה אחרת.



השוס של הערב היא תאלין, המתנשאת לגובה מרשים והיא נוצרייה מנצרת שעברה ניתוח לשינוי מין, תופעה די נדירה כאשר היא מגיעה מהמגזר הערבי. דן מורה הדרך שכובש נשים בחיוכו, אוהב מוזיקת טרנס אך גם שירים של חווה אלברשטיין. שני, סטודנטית לעיצוב פנים. קראה בילדותה חוברות של בריטניקה לנוער כאשר חבריה לכיתה יצאו לכייף בחופש הגדול. לא מקובלת במסגרת לימודית כי משדרת התנשאות, אך מחוץ למסגרת היא "פרסונה אחרת". אורנה, מנהלת חשבונות גרושה שבאה מבית חרדי והיום היא דתית מודרנית שומרת שבת, אך גם נהנית עד שעות הבוקר במועדון "החתול והכלב". נכנסת לבית עם אביזר צמוד לשיער כמו האורחות הבריטיות בחתונה של מידלטון.



בגדול, לא היו פה טריקים חדשים של ההפקה. טרנסג'נדרית כבר הייתה לנו בעונות קודמות. גם עיוור. גם משימה סודית דומה, אולם מתקבל הרושם שהתלמידים יעלו על מורם בחוכמתם ותושייתם ועדיף לו לאח הגדול בעונה זו כמה שפחות להתערב בדינמיקה של הבית.