כולם נושאים עיניים לוושינגטון, לבית הלבן, לחדר האובאלי, לנשיא דונלד ג'יי, האיש שעל פיו ייפול דבר - ייפול, יתרסק או יישאר תלוי באוויר. וכל אחד והטראמפ שלו, עם ה(אי)רציונליות ועם ה(אי)דיאולוגיה שלו. אצלנו, מציין פרשננו הראשי לענייני רוח (אורך רוח, רוח רעה ורוחות עוועים), מחכים בעיקר לרגע החיבוק ההיסטורי, כשבעוד שמונה ימים יאסוף הטראמפ הגדול לחיקו את צמד מעריציו הקטנים והנרדפים מארץ הקודש, הרה"מ ורעייתו הרה"מה.



שוכחים לטראמפ את גילויי השנאה, היהירות ורמזי האנטישמיות במסע הבחירות הדורסני והאלים שלו, את מעגל עוזריו הגזעניים, את גסות הרוח וביזוי הנשים, את איומיו על מתחריו ומבקריו, את הבטחותיו והחלטותיו להחזיר את אמריקה לגדולתה ולאמריקאים שלה, שהם תומכיו עם כרסֵי הבירה, שנאת הזרים, החוק והתקשורת, אהבת הנשק החופשי וחפצוּן הנשים. שוכחים לו שבכל הצהרותיו האוהבות לישראל ואיומיו על איראן, עדיין לא העביר את שגרירותו לירושלים, ושהצהרתו האחרונה על ההתנחלויות משתמעת לכאן ולכאן ולא בדיוק מעודדת את הימין שלנו או מונעת ממנו לעשות לשטחים, להתנחלויות, לתושבים הערבים ולכולנו את מה שסמוטריץ' מכנה "אונס". בינתיים, ברוח הפקרת הערכים והמוסר, אותו ימין מעניק לגיטימיות ואחווה למנהיגי הימין האנטישמי, הניאו־נאצי והגזעני באירופה.



תאומים זהים, מהבלורית ועד לנעליים המצוחצחות



הכל בטח ייפתר כשייפגשו הביבי והטראמפ, מבטיחים לנו בימין, בעיניים בורקות. שהרי נשיא ארצות הברית לא יעמוד בקסמו של רה"מנו ומול הדיאלקטיקה שלו. שהרי כל אחד מהם הוא ההשראה המקיאווליסטית של האחר. כי דונלד ג'יי עצמו, אף שהוא מבוגר בכמה שנים ובכמה מאות מיליונים, הוא כל כך ביבי, מהבלורית ועד לנעליים המצוחצחות; באמת האלטרנטיבית שמייצר הפה התוקף בלי הרף את התקשורת, את השמאל וכל אויב אמיתי ומדומה ומבטיח מיליוני הבטחות מהפכניות, שלעולם לא יוגשמו; במוח שממציא שְׂנָאוֹת לבקרים, פָּרָנוֹיות לאומניות, פתרונות כוחניים מהשרוול ושקרים אלטרנטיביים ("איך אתה קורא לו 'שקרן'? הוא נשיא", נזף השר חסיד האמת ארדן, לא מכבר, בשידור חי, בעיתונאי מערוץ 2). שלא לשכוח שאותו הימין המייעץ לטראמפ הוא המכשכש בביבי בגרסתו הישראלית.



הימין הזה, אצלנו, מחוטובלי ורגב, דרך סמוטריץ', אריאל, מועלם ויוגב, כולל נגררי הממשלה כחלון (תתבייש!) ושטייניץ ובדחיפת בנט ואיילת, מנווט דרכו לפי רוח העוועים של נערי הגבעות והבריונים מתעבי החוק והציונות מבית הכנסת בעמונה (שרת המשפטים הזדעזעה מצלב הקרס שציירו על כותלי בית הכנסת ולא מהעובדה שהטיחו בשוטרים מוטות ברזל והתיזו לעיניהם אקונומיקה). אלה, הקומץ, הנם השליטים האמיתיים ומתווי הדרך של ישראל, חורף 2017, אף שרה"מ מגמגם שהם מציבים לישראל אולטימטומים מזויפים.



לפיכך, ברור שטראמפ, בעזרת חתנו ג'ארד ובתו יעל, הכל כך יהודים, יאמץ אל לבו את תאומי הנפש שלו, פליטי שואת הליכודיאדה, חשיפות התקשורת והחקירות, ויעניק להם את כל מבוקשם - מהסכמה ל"חוק ההפקרה" (הפקעה בהסדרה) המרושע, בתנאי שיישומו יידחה למועד בלתי ידוע ויכלול גם את אפשרות ביטולו ("נא!" לבנט ושקד), ועד לעדוּת אופי משבחת למשפטיהם האפשריים של הנתניהו'ס. אם צריך, הוא אפילו יאשר בקשה למתן מקלט מדיני לביבי'ס, כדי שימצאו לעצמם מנוחה נכונה מרודפיהם בארץ ולא יצטרכו לבחור בין דֶבֶר לחולירע, בין משפט בירושלים למשפט בהאג. אשר לאספקה חינם של סיגרים, תכשיטים ושמפניה - הם ייאלצו כנראה להתעלק על גביר אחר.