וואו. גדעון סער, האיש, האישיות, האישה והפרישה, חזר לחיים הפוליטיים כאילו לא ברור שמעולם לא יצא מהם. לא היה רגע אחד בשנתיים וחצי האחרונות שבו נרקיסער, שנמשח למלכות הביצה, לא שיחק אותה פוליטיקאי, וזה לא ברור כלל שכאשר סער היה פוליטיקאי פעיל, הוא היה יותר "פוליטיקאי" מאשר בתקופת התנזרותו מפוליטיקה עלק. הוא עדיין לא עבר פריימריז, לא נבחר לכנסת, לא אמר דבר אחד שלא נאמר מפיו ומפי אחרים, כך שלא ברור על איזו "חזרה" הוא מדבר ולאיזו "הבטחה" מתכוונים כשמדברים עליו.



כשכיהן בתפקידים ממלכתיים נאלץ סער להקדיש זמן לטובת עניינים פרוצדורליים, וכשהוא נטול אחריות ציבורית היה סער פנוי לבסס את קשריו עם קהלי היעד שלו 24/7, כולל משחקי הורות לצורכי ביסוס תדמית צעירה. אלא שכשבודקים מי הוא ומה הוא, מתברר שמדובר באותו גבר עם אותו חוט שדרה גמיש שנע על פי דרישות השוק. מצד אחד, הימין הכי חשוך: "להחיל את החוק הישראלי והריבונות הישראלית על שטחי C, בוודאי על שטחי ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון". מצד אחר, האגף החרדי: "אני שומר שבת... נדרתי נדר בברית של הבן שלי".



בערוץ 7, כמעט ערוץ הבית שלו, אף דווח בעבר ש"לקראת ימי הרחמים והסליחות נצפה שר החינוך לשעבר גדעון סער מתפלפל בלשכתו בקומה ה־40 במגדלי עזריאלי בתל אביב יחד עם קומץ חסידי חב"ד בשיעור חסידות שעסק בסוגיית 'מחשבה על שליטה ושלטון'".



מצד נוסף, סער מנסה לכרסם מלפיד נתח של חילונים מבולבלים. הרי גם סער הוא תל־אביבי צפונבוני אשכנזי וגם לו יש בבית הילה טלוויזיונית בשביל אלו שרואים במסך את חזות הכל. בסך הכל סער הוא בשר מבשרו של הליכוד, מפלגה שסיאוב הוא בעיני שמה הראשון, ואתה לא יכול לטפס במעלה תעלת הביוב בלא להתלכלך. הטקטיקה שלו היא ליצור תמונת מאבק מול נתניהו, יעני אלטרנטיבה, ולאגף אותו מימין.



לקראת נסיעתו של נתניהו לוושינגטון סער התנדב בראיון שהעניק להשיא לו עצות מועילות: "נתניהו צריך לדבר לא רק על הסוגיה הביטחונית, אלא להביא את מכלול התביעות על השטח, לרבות שאיפתנו ותביעתנו: זו הארץ שלנו... וכמובן, זכותנו לבנות בירושלים". בהזדמנות זו הוא גם השתתף בצהלת הימין על בחירת טראמפ והסביר כי: "(טראמפ) מאוד אוהד לישראל כבת ברית ואמר בצורה ברורה שהוא לא מתכוון להמשיך את המדיניות של קודמו, הנשיא אובמה... הוא אומר שההתנחלויות אינן מכשול לשלום".



הפרטנר העתידי של סער, הבית היהודי, עדיין תומך בראש הממשלה בנימין נתניהו. כתב חדשות 2 עמית סגל "דיווח" בחדשות 2 ש"סער וגאולה אבן תיאמו את כניסתה לתאגיד עם כניסתו של סער לפוליטיקה". להערכתי, סגל כנראה יהיה גם הראשון לדווח שסער הוא מותק של בחור ברגע שבבית היהודי יחליטו שהנער השליח שלהם יהיה סער ולא נתניהו.