בתחילת השבוע הובא להארכת מעצר בבית משפט השלום בחיפה גבר בן 67. עוד "גבר". ה"גבר" נעצר ביום שישי שעבר על ידי שוטרי משטרת מחוז חוף בעקבות תלונת בתו. על פי הדיווח של הכתב דניאל סיריוטי, האם סיפרה לשוטרים כי בתה בת ה–6 סיפרה לה שנפלה קורבן לעבירות מין שביצע בה לכאורה החשוד, ה"גבר", כלומר סבא שלה.



הכותרת של הידיעה הייתה בומבסטית ומעוררת פלצות. "חשד: סב בן 67 אנס את נכדתו בת ה–6". סיריוטי דיווח כי החשוד, תושב נהריה, היה בעברו מורה ומרצה בכיר במוסדות אקדמיים בצפון. בדירת הסבא נמצאו, על פי המשטרה, חומרים פדופיליים במחשב. עוד דווח כי המשטרה תבדוק אם החשוד ביצע עבירות מין גם בילדות נוספות.



בדיוק שבוע קודם לכן פורסם כי לבית משפט השלום בתל אביב הובא להארכת מעצר סבא שחשוד בביצוע עבירות מין בשתי נכדותיו מאז שהיו בנות 6 ו–9. לבית המשפט המחוזי הוגש בתחילת השנה כתב אישום נגד סבא שביצע עבירות מין בשלוש נכדותיו שהיו בגילים 7 עד 12 וחצי. בחודש מרץ נעצר סבא תושב בית שמש, בן 76, בחשד שביצע עבירות מין בשתי נכדותיו שהופקדו בידיו לשמירה. האם שהתלוננה על אביה סיפרה כי בתה בת ה–13 סיפרה לה שסבה פגע בה מינית. בחקירת המשטרה עלה כי הוא גם פגע מינית באחותה בת ה–7. בינואר הוגש לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום נגד סבא בן 69 מאזור השפלה בגין עבירות מין בנכדתו בת ה–15.



האם אגדת הסבא הטוב שאוהב את נכדיו ונכדותיו, מפנק אותם במתנות ומרעיף עליהם חום, ביטחון ואהבה, צריכה להיבדק מחדש לנוכח ריבוי המקרים שבהם סבים מנצלים את תמימותם ואהבתם של נכדיהם לצורך סיפוק יצריהם המיניים החולים?



אני בטוח שבשנייה זו קופצים הצדיקים וקובעים נחרצות שהתחרפנתי. שבשל כמה מקרים לא צריך לחולל מהומה ולצעוק געוואלד. אז תירגעו, לאורך שנים הייתי אוסף גזרי עיתונים ודיווחים מבתי המשפט על עבירות מין בכלל ובתחום המשפחה בפרט. זו לא תופעה שולית, זו לא תופעה זניחה, זו מכה רחבה ביותר, שבשל החשש לכבוד המשפחה ולעתיד הקורבנות משתדלים להשאיר אותה בין כותלי הבית. בקיבוצים ובמגזר החרדי והערבי היה קשר שתיקה כמעט טוטאלי כשהתגלו עברייני מין בתוך המשפחה. אבל למרות ניסיונות ההשתקה, חלק מהמקרים מתפרסמים והעבריינים מובאים לדין.



כדאי להורים הבוטחים במאה אחוז בסבא לבדוק מדי פעם עם ילדיהם איך היה אצלו והאם שיחקו במשחקים שלא היו צריכים לשחק בהם. מן הראוי שהורים יבדקו גם לגבי המורים של ילדיהם. לאחרונה מתברר שתופעת הפדופיליה אצל מורים, מדריכים, מלמדים ורבנים הולכת וגדלה ומגיעה לממדים שצריכים לשמש תמרור אזהרה.



משום שאני מכיר אישית את הפחד, הקיפאון והשיתוק האוחז בילד המותקף מינית (במקרה שלי - לא על ידי בן משפחה), יש לי רגישות כפולה ומכופלת לנושא. ככתב פלילים הייתי נחשף למאות תיקים שנדונו בדלתיים סגורות בבית המשפט וחלקם הגדול לא הגיע לידיעת הציבור. זו לא תופעה חולפת, זו מכת מדינה גרועה יותר מעשר מכות מצרים. תפקחו עיניים על הילדות והילדים שלכם.



צרפו למקרי הילדים את הגל העכור של רציחת נשים שהולך וגדל, את הכמות ההולכת וגדלה של נשים מוכות, את המקרים המזעזעים של הורים הרוצחים את ילדיהם, ילדים הרוצחים את הוריהם, את האלימות הנוראה ברחובות, בכבישים, בחיי הלילה, את קרבות העולם התחתון האכזריים שבהם נפגעים אזרחים חפים מפשע - חברו את כל אלה יחד, ותזדהו עם השיר שכתב היוצר, המוזיקאי והזמר הכישרוני והכמעט אלמוני סידי, שיר קשה שעוסק באלימות ועושה רע על הנשמה:



זה לא יוצא לי מהראש, כל יום אותן צרחות
אותן אנחות ייאוש הולכות ומתחזקות
אותן כוויות, אותן הצלקות
אותה שעה, אותן מכות, אותן קללות
איך הוא שוכח את עצמו כשהתינוק שלך צורח
לוקח חגורה, משתולל ומכסח
ושוב הווליום בטלוויזיה מתגבר
חושב שלא שומעים אותו, אבל זה לא עוזר
כשהוא מכה אותך, את לא מוציאה מילה
חוטפת בשקט ועיניים משפילה
בקושי מגיעה לחדר בזחילה
לא נרדמת, שוכבת ובוכה במיטה
את יוצאת מהבית רק עם בגדים ארוכים
שלא יראו ת'סימנים הכחולים
גם אם אין שמש משקפיים כהות גדולות
מסתירה את זוג עינייך הכבויות
עוד אגרוף קבור מתחת עוד שכבת איפור
עוד פעם שאלתי ומכרת לי עוד סיפור
"החלקת עם אופניים", "נפלת במדרגות" - ברור
כמה פעמים חוטפים כווייה מהתנור?
כל הבלוק מכיר אותו, כל השכונה
מעדיפים להתעלם, שומרים על קשר השתיקה
לאף אחד אין ביצים לקום ולהגיש תלונה, אפסים...
פזמון:
זו לא הפעם הראשונה, הוא כבר מוכר למשטרה
הוא היה שם בעבר ומכיר את תא המעצר מבפנים
והיה במשפטים ויצא בערבויות והבטחות וסיפורים

סוף סוף שקט, נשמתי
תשע בבוקר התעוררתי מצרחה
השכנה מצאה אותך שוכבת הפוכה
כל הבטן חתוכה ודם בכל מקום
ולידך בוכה תינוק יתום
מסתבר שהפעם הוא החליט לנקום
לא מאמין אולי זה רק חלום
פתאום סירנות ואורות אדומים
חוזר למציאות שמתרסקת בפנים
כולם ידעו שזה יקרה ובכל זאת המומים
אנשים בהלם צבועים ברחמים
איך עבריינים מתחמקים מעונשים?
משמנים ת'עורך דין ועסקאות טיעון רוקמים!
והשופטים מקילים בעונשים
איך הם ישנים בלילה, איך הם נרדמים?
אני רוצה להבין כבוד השופט, אדון שוטר
תגידו מה בעצם בעדכם עוצר?
ומה אם הייתם מגיעים לעבודה
ומגלים - הבת שלכם היא הקורבן הבא!
עורך דין - הבת שלך היא הקורבן הבא!
הסנגור - הבת שלך היא הקורבן הבא!
הקטגור - הבת שלך היא הקורבן הבא!
אצלך במשפחה - זה הקורבן הבא!
אדון שוטר - הבת שלך היא הקורבן הבא!
כבוד השופט - הבת שלך היא הקורבן הבא!
מפכ"ל המשטרה, נשיא המדינה!
ראש הממשלה - הבת שלך היא הקורבן הבא!



השיר הזה נותן מכה בבטן. אני עובר על קטעי העיתונות מתחילת השנה, מעשי הרצח והאונס, תקיפת קשישים וסתם אלימות בריונית עד כדי רצח בגלל שפיכת בקבוק מים, אי־נתינת סיגריה, ריב זניח על חניה שמסתיים ברצח. כל אירוע הוא עוד משפחה הרוסה. הורים, אחים, אחיות, חברים, שכנים. אנשים שאדם מוכר או קרוב להם נפל קורבן לאלימות נכנסים לשוק, לא מאמינים שזה קרה אצלם בבית, בשכונה, במשפחה.



על השולחן שלי מצטברים דיווחים טריים על אירועים אכזריים מהיום (יום שלישי): גבר ואישה אנסו צעירה בחוף בבת ים; עבריין התפוצץ במכונית באשקלון; תושב ירושלים בן 42 נעצר בחשד לביצוע מעשי סדום בנער בן 16, שאותו הכיר בתלמוד תורה שבו למדו שניהם; מדריכה בפנימייה חשודה בעבירות מין בתלמידות; הוגשו כתבי אישום נגד תושב מעלות שרצח את חברו באמצעות פטיש שניצלים ודקירות סכין; הוגש כתב אישום נגד צעיר ירושלמי שניסה לרצוח אזרח שהעיר לו על נהיגה פרועה.



אתם צועקים: דיייייייייייייי! ואתם צודקים. לעולם אל תשכחו שכל זה קורה בארץ הקודש, מדינת הלאום היהודי שבה חי העם הנבחר.