ב־21 ביוני פרץ חג החופים והמזגנים. בקפה בחוף מציצים מתכנסים ותיקי הפרלמנט מימי אריק איינשטיין ומדסקסים את עתיד העולם, האומה והקיץ. אוזניי קולטות את השמות: איוונקה טראמפ, יגאל סרנה, לוסי אהריש ואביגדור ליברמן. באשר לאיוונקה טראמפ, הבת האלגנטית והיהירה של, ובעלה ג'ארד קושנר, התברר לנו לאחרונה כי הם סעדו במשך שעות הן בוושינגטון והן בריאד עם יורש הכתר החדש של סעודיה, הנסיך מוחמד בן סלמאן בן ה־31, והתחברו אליו סביב שפה משותפת של ביליוני דולרים. עסקת הנשק הגדולה אי פעם נחתמה בין הזוג המלכותי האמריקאי והנסיך הערבי.



מי שמשלה את עצמו בישראל שהנשיא טראמפ באמת קשוב לענייני הכלכלה, החברה הדמוקרטית והשלום של ישראל, סופג בתחילת קיץ זה מקלחת קרה. מי שברמאללה הפלסטינית משלה את עצמו שהאדון טראמפ דואג באמת ובתמים לגורל העם הפלסטיני ולזכותו להקים מדינה עצמאית, זוכה לאותה מקלחת. נראה שטראמפ וסביבתו מעוניינים רק בלהישאר בשלטון ולעשות הרבה כסף למשק האמריקאי ולמשק הבית הטראמפי.


לאחרונה, כזכור, נקבע גם בפסק דין כמעט חסר תקדים כי העיתונאי האמיץ והמבריק יגאל סרנה ישלם לבנימין ושרה נתניהו סכום של 115 אלף שקל בעקבות משפט דיבה על פוסט שכתב סרנה בפייסבוק. לעולם כנראה לא נדע אם תוכן הפוסט שכתב סרנה אכן אירע, אך לתבוע עיתונאי בגין פוסט כזה בפייסבוק - זהו צעד שלתפיסתי מתאים לטהרן ולאנקרה, לא לתל אביב.

אם בעיתונאים אמיצים עסקינן, לוסי אהריש היא בריזה צוננת בימים טרופים אלה בדברים החריפים והאמיתיים שהיא אומרת מדי ערב. היא עומדת על זכותה הטבעית כערבייה להיחשב לישראלית, כמו כל ישראלי יהודי. היה צריך להניח שזה המובן מאליו, אך בישראל של היום אהריש סופגת קללות ונאצות גזעניות בעקבות כל שידור טלוויזיוני שלה. מעבר לכך, היא עיתונאית שעומדת על זכות העיתונות ליידע את הקהל, כי רק ציבור משכיל יותר יכול לקבל הכרעות נכונות בדמוקרטיה, וכן על זכות העיתונות להוות את כלב השמירה של הדמוקרטיה. היא עושה זאת בחריפות וללא מורא ומפנה אצבע מאשימה למנהיגינו כאן, כמו גם למנהיגי העולם הערבי.

ואז נשמעת בפרלמנט בחוף מציצים השאלה התורנית של תחילתו של כל קיץ: "תהיה מלחמה?" ייתכן; מי שהחליט בממשלה להפחית את אספקת החשמל בעזה, לא רק מתעלל באוכלוסייה האזרחית הענייה ברצועה, אלא גם מגביר את האמביציה בקרב ראשי חמאס לחפות על הביקורת מבית על כישלונו הכלכלי בהרפתקה צבאית.

מכל מקום, התמונות של אזרחים - ברובם צעירים וילדים שחיים גם בגללנו במשך 20 שעות ביממה ללא חשמל, כלומר ללא מקררים, מאווררים ויכולת להפעיל בתי חולים - עושות רע לכל בן אנוש. אלא אם כן הוא עסוק בשיקולים אסטרטגיים מעוותים במשרדי הקריה והממשלה. 

הכותב הוא מייסד שותף של מרכז פרס לשלום ומייסד תנועת "יאללה – מנהיגים צעירים".