מישהו חכם תיאר את התהליך כך: "קודם אתה נמשך לכוח, אז אתה מתמכר לכוח ובסוף אתה נרמס על ידי הכוח", כותב פרשננו לענייני השתלטויות. שלוש פרשיות ידגימו איך הון ושלטון יוצרים יחד כוח למעטים, ואצבע משולשת לכל השאר. אלשיך וביטן מחלקים אזיקים: ההפגנות במוצאי שבת בפתח תקווה הפכו לערוץ המחאה הקבוע נגד השחתת השלטון, והן גדלות ותופסות את תשומת לב הציבור האדיש.



אז איך משתיקים את אלפי המוחים, אחרי 40 שבועות של הפגנות ולפני שיהפכו לעשרות אלפים? שהרי המחאה היא בעצם נגד הסחבת המשפטית בתיקי נתניהו ומקורביו החשודים בשחיתות. המפכ"ל, בזמן שבריונים מכים חיילים בחופשה ושוטרים מתעמרים בנכים מפגינים, מסמן כעדיפות עליונה את המחאה בפתח תקווה, אוזק ואוסר דמוקרטית את מני נפתלי ואלדד יניב, מראשי ההפגנה, כמסכני ביטחון הציבור ועוקף את החלטות בג"ץ. יו"ר הקואליציה, שיכור כוח ידוע, שיושרתו הציבורית (צ'קים ללא כיסוי?) בתקופת טרום־הכנסת שלו מפוקפקת, קובע שהמפגינים מפעילים "לחץ לא חוקתי" על היועמ"ש (איזו חוקה?). ככה זה מתחיל - או בעצם, כבר התחיל מזמן, תהליך נטרול המחאה בדמוקרטיה שלנו, בדרך לפאשיזם. ראו, הוזהרנו! (ועוד נקודות שחורות לאלשיך וביטן).



ברקת מחלק את ירושלים: ראש עיריית ירושלים הנבחר, חילוני חלקמק (קרי: חלקלק וחמקמק) ושיכור כוח מתמיכת בוחריו החרדים, כבר סירס את השבת החילונית בבירה. לעולם לא תשמעו מפיו את דעתו האמיתית על המצב הכה נפיץ של עירו ועל חלקו באחריות למצבה. עיקר עניינו לרצות את החרדים וקיצוני הימין, כחלק מהמאבק על השלטון בליכוד, שלא הנחיל לו הצלחה בינתיים. עכשיו, לפי הפרסום בערוץ 2, זמם לכאורה הסכם חשאי עם החרדים לחלק את ירושלים בין חילוניה וחרדיה. לפי הפרסום, אזורים שלמים בירושלים ישנו זהות מחילונית למעורבת או לחרדית.



ולמה? כי ברקת וקודמיו לא דאגו לבניית מגורים לצעירי מאה שערים ושאר שכונות הגטו של צבא הקב"ה. אם התוכנית תתגשם ושכונות כמו רמות, גילה ונווה יעקב ישנו צבע ואורח חיים בבנייה חרדית, כולל התחרדות מוסדות חינוך דתיים־לאומיים, אז מילא החילונים החלשים - אבל מה יגידו אזובי הבנט בירושלים ובנט ושקד עצמם? האם ישאלו למה ברקת, כנאמן ירושלים המאוחדת, לא טרח להפקיע שטחים במזרח העיר ולתכנן שם אלפי דירות לזוגות החרדים? הרי כל ירושלים שלנו היא לנצח נצחים. רשמנו אותך, ברקת.



שטייניץ מחלק את העמק: לפי המפצח אבי עמית בערוץ 10, גם העמק שלי, עמק יזרעאל, שכיית חמדה שוקקת חיים, שבה הוריי היו לפני 91 שנה ממקימי המושב שבו גדלתי, הולך לשנות פנים ואופי, בעזרת המעצבים החדשים של תוכני חיינו, אנשי ההון, שמחפשים עוד הון, היזמים, המניפולטורים והנד"לניסטים. לפי הפרסום, אלה מפתים קיבוצים ומושבים בעמק ששקעו בחובות למכור להם את שדותיהם כדי להקים שם תחנות כוח ענקיות, הרבה מעבר לצריכה המקומית - כנראה ליצוא לירדן ולפלסטינים, לזיהום סביבתי גובר ולהעשרה נוספת של חברות הגז. והכל לכאורה בהשראתו ובגיבויו של הד"ר יובל שטייניץ, שמצטייר כשבוי מרצון של תאגידי הגז, ועל חשבון בריאות תושבי העמק ונופיו הנהדרים והצלולים. שוב נרשמת לך הערת אזהרה, דוקטור.