משהו לא ברור סביב המהומה בין קטאר למדינות המפרץ. על פי תחקיר “הפינגטון פוסט”, גוף חשיבה למחקרי ביטחון חדש המייעץ לטראמפ המליץ לו על המדיניות כלפי קטאר. סגן הנשיא של אותו גוף הוא דיוויד ריבוי, הנשיא הוא ג’ים הנסון, ושניהם עבדו במרכז למדיניות ביטחון של פרנק גפני. גפני? נפל האסימון.



צלצלתי לדוד ארבל, חבר. זוכר את פרנק גפני? איך אפשר לשכוח? תהה. ובאמת איך אפשר לשכוח בילוי של אחר הצהריים וערב ארוכים בביתו של גפני דנן בפרבר וושינגטוני. האיש הזה מטורף כפשפש, אמרתי לדוד עם צאתנו. גפני היה סגן עוזר שר ההגנה האמריקאי לענייני מדיניות ביטחון בינלאומי, כולל ענייני הכוחות הגרעיניים ומדיניות בקרת הנשק בממשל רייגן. לביתו הגענו, דוד ואני, כדי להבין את מדיניות הממשל מול ברית המועצות מפי מי שהיה חבר בקבוצה שישבה על האוזן והווריד של רייגן. הקבוצה תמכה בתעשיות הביטחוניות שייצרו את רכיבי מלחמת הכוכבים (פלטפורמות חלליות שהיו אמורות לירות טילים גרעיניים על ברית המועצות) ופמפמה לנשיא אזהרות מפני התקפה קומוניסטית עד שהאימפריה הסובייטית קרסה.



רק כשחפרתי באתר המרכז של גפני התברר לי שהאיש, שדעותיו נראו לי הזויות על גבול הפרנויה, מונה, לפי דיווחים בעבר, ליועץ בצוות חילופי השלטון של טראמפ. הוא סיפק לטראמפ סקר שטען שרבע מהמוסלמים בארצות הברית תומכים בג׳יהאד. טראמפ ציטט אותו. אומרים שגם את הרעיון לאסור על כניסת מוסלמים לארצות הברית סיפק גפני. ב־2009 טען שאובמה הוא מוסלמי שנולד בקניה ועוסק בהשלטת חוקי השריעה בארצות הברית, וכי המוסלמים עומדים להשתלט על העולם; שהאחים המוסלמים חודרים לזרועות הממשל ואחת הסוכנות העיקריות שלהם היא הומה אבדין, העוזרת של הילרי קלינטון.



לפני שנה פרסם גפני מאמר על “הטרויקה הנשית האנטי־ישראלית” של אובמה - קלינטון, היועצת לביטחון לאומי דאז סוזן רייס, ושגרירת ארצות הברית באו”ם דאז סמנתה פאוור. הטיעון: הן סיפקו לאובמה את “תקדים קדאפי” כדי שיצדיק פלישה אמריקאית צבאית לישראל (בחיי).



לפני חודש נכנס הגנרל ג’ון קלי לתפקיד נציג השפיות בבית הלבן, והחל מנקה משם את חבורת סטיב באנון, שגפני נמנה עמה. אני מצפה בקוצר רוח לבחירות 2020 או 2024 כדי לראות מי יהיה יועצו לענייני ביטחון של דיוויד דיוק, מנהיג קו קלוקס קלאן לשעבר, כשהוא ירוץ לנשיאות ארצות הברית. גפני יהיה אז בן 70, אבל הדעות שלו יהיו בנות 2,000.



רון דרמר, שגריר נתניהו בממשל טראמפ, עוטר בדצמבר 2016 בפרס “להבת החירות” מידיו של אותו גפני. הזוכה המאושר דרמר תיאר את גפני בטקס כלוחם אמיץ למען החירות. רונן שובל מ”אם תרצו” תיאר אותו פעם כ”אינטלקטואל”. ד”ר סטריינג’לאב, האינטלקטואל ההוא, היה גאה בו.